Ράλι Εσθονίας: O Ροβάνπερα νεότερος νικητής στην ιστορία του WRC

<

Στα 20 του χρόνια ο Κάλε Ροβάνπερα έγινε ο νεαρότερος σε ηλικία νικητής στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, κυριαρχώντας ολοκληρωτικά στο Ράλι Εσθονίας, 7ο φετινό γύρο του WRC, εμπρός από τον Κρεγκ Μπριν. Ο Οζιέ αύξησε το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα στους 37 βαθμούς.

Ο Ροβάνπερα, που πανηγύρισε στον τερματισμό τη νίκη του με τον πατέρα του Χάρι, νικητή με την Peugeot στο Ράλι Σουηδίας το 2001, έσπασε το ρεκόρ του νεαρότερου νικητή που κατείχε από το 2008 ο σημερινός αγωνιστικός διευθυντής της Toyota Gazoo WRC, Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, ο οποίος είχε κερδίσει σε ηλικία 22 ετών τότε.

Ο Λάτβαλα είχε σημειώσει, επίσης, την τελευταία νίκη Φινλανδού στο WRC, μέχρι σήμερα, στην Αυστραλία το 2018, ενώ ο Κάλε έγινε με τη νίκη του στην Εσθονία ο πρώτος καινούριος νικητής στο WRC τέσσερα χρόνια μετά τον Έλφυν Έβανς. Ο νεαρός Φινλανδός το κατάφερε στην 14η του προσπάθεια στην ανώτατη βαθμίδα των ράλι.

Ο 20χρονος της Toyota ήταν εξαρχής φαβορί στην Εσθονία, μαζί με τον Οττ Τάνακ της Hyundai, διότι ο πρώτος είχε πλούσια εμπειρία από τους δρόμους της χώρας στην οποία πλέον βρίσκεται η κατοικία του. Το φετινό Ράλι Εσθονίας ξεκίνησε με απόλυτο φαβορί τον Τάνακ, όμως ο Εσθονός είχε ένα κλατάρισμα στην 3η ΕΔ το πρωί της Παρασκευής, και έπειτα άλλα δύο κλαταρίσματα σε έξοδό του από τον δρόμο στην ΕΔ4, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να εγκαταλείψει.

Ο Ροβάνπερα πήρε την πρωτοπορία μέχρι τη διανυκτέρευση της πρώτης μέρας, μς μόλις 8,5 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Μπριν, αλλά στην πρώτη Ειδική του Σαββάτου με μια εκθαμβωτική επίδοση την αύξησε κοντά στα 20” – και τότε τελείωσαν όλα, καθώς ήλεγξε με απόλυτη επιτυχία και χωρίς κανένα σφάλμα την πρωτοπορία του στη γενική κατάταξη. Έφτασε στον τερματισμό με διαφορά 1 λεπτού από τον Μπριν, που ήταν η μεγαλύτερη της φετινής σεζόν.

“Απολαμβάνω αυτούς τους δρόμους εδώ και τα χώματα είναι καλά, έχουν υψηλή πρόσφυση, οπότε μπορείς να πιέσεις και πιστεύω ότι αυτό μου ταιριάζει αρκετά καλά” είπε στο τέλος ο Ροβάνπερα.

Όμως, δεν είναι εύκολο σε αυτού του είδους τα ράλι να ρυθμίζεις την ταχύτητά σου, διότι πρέπει να παίρνεις αρκετά ρίσκα σχετικά με τα κλαταρίσματα και με την προστασία του αυτοκινήτου όταν πρόκειται να πιέζεις στις αυλακώσεις του δρόμου. Όμως, διαπιστώσαμε ότι μπορούσαμε να είμαστε αρκετά γρήγοροι χωρίς να παίρνουμε και πολλά ρίσκα”.

Ο Κάλε δεν είχε καλή χρονιά μέχρι στιγμής, καθώς στους τελευταίους 4 αγώνες είναι μόλις μια 6η θέση, και αρκετές εξόδους και εγκαταλείψεις. “Ήταν μια δύσκολη χρονιά και είναι πολύ ωραίο που πήρα την πρώτη μου νίκη εδώ στην Εσθονία. Είναι σαν αγώνας της χώρας μου πλέον και πολλοί φίλαθλοι με υποστήριζαν.

Τα αποτελέσματά μας δεν ήταν τόσο καλά αλλά δείξαμε ότι η ταχύτητα είναι εδώ. Είναι εκπληκτικό ότι είμαι ο πιο νεαρός νικητής. Θα μπορούσε να συμβεί και νωρίτερα, ήθελα ήδη από πέρσι να κερδίσω, αλλά ήρθε τώρα και είμαι χαρούμενος που συνέβη”, κατέληξε.

Ο Μπριν, από την πλευρά του, για δεύτερη διαδοχική χρονιά τερμάτισε δεύτερος στην Εσθονία -παρότι είχε να αγωνιστεί στο χώμα στο WRC από τον ίδιο αγώνα πέρσι. Δεν είχε κανένα πρόβλημα, παρά μόνο μια σπασμένη ανάρτηση σε έναν κρυφό βράχο το απόγευμα του Σαββάτου- που όμως δεν του κόστισε πολύ, διότι κατάφερε να φτάσει στο Σέρβις Παρκ.

“Ήταν ένα καλό τριήμερο, και το απόλαυσα ιδιαίτερα από την αρχή ως το τέλος. Θα ήθελα να είχα τον επιπλέον χρόνο [με το αυτοκίνητο] για να πετύχω αυτό το έξτρα 1-2% που ξέρω ότι έχουμε, αλλά είμαι χαρούμενος” τόνισε ο Ιρλανδός, που ελπίζει ότι αυτό το αποτέλεσμα θα τον βοηθήσει να διασφαλίσει τη θέση του στο WRC του χρόνου.

Το Τιερί Νεβίλ της Hyundai κέρδισε την πέμπτη του 3η θέση για φέτος, έχοντας μόνο ένα κλατάρισμα την Παρασκευή – αλλά ένα καπέλο 10 δευτερολέπτων για αργοπορημένη έλευση σε ένα σημείο ελέγχου χρόνου σήμερα, λόγω τεχνικού προβλήματος, δεν του επέτρεψε να διεκδικήσει τη 2η θέση από τον Μπριν στο τέλος.

Τέταρτος ακολούθησε ο Σεμπαστιάν Οζιέ, που έχασε αρκετό χρόνο κλασσικά εκκινώντας πρώτος στο χώμα σε Ειδικές που έτσι κι αλλιώς γλιστρούσαν. Αλλά το σημαντικό για το Γάλλο ήταν οι 12 βαθμοί, και η αύξηση της διαφοράς του από τον δεύτερο στο πρωτάθλημα Έβανς – ο οποίος βρήκε αργά τα πατήματά του με το Yaris WRC σε αυτόν τον αγώνα.

Ο Οζιέ πήρε έναν βαθμό ακόμα από τον Έβανς στην Power Stage, με τον 3ο χρόνο έναντι ττου 4ου του Ουαλού. Τους 5 βαθμούς της νίκης πήρε ο Τάνακ, τους 4 ο Νεβίλ και τον έναν της 5ης θέσης ο Ροβάνπερα. Παράλληλα η Toyota, με την 6η νίκη της σε 7 αγώνες του WRC φέτος, αύξησε στους 59 βαθμούς τη διαφορά της από τη Hyundai στη φετινή μάχη του τίτλου κατασκευαστών.

Ο τέταρτος οδηγός της Toyota, Τακαμότο Κατσούτα, εγκατέλειψε την Παρασκευή λόγω τραυματισμού στη μέση μετά από ένα βίαιο άλμα του συνοδηγού του, Νταν Μπάριτ. Στην M-Sport Ford, ο Τέμου Σούνινεν με ένα κλατάρισμα έφτασε στο τέλος στην 6η θέση, ενώ ο Γκας Γκρίνσμιθ εγκατέλειψε την Παρασκευή με πρόβλημα στον κινητήρα, και ενώ ήταν πέμπτος.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι επιστρέφει τώρα στον μέσον του επόμενου μήνα, στις 13-15 Αυγούστου, με το ασφάλτινο Rally Ypres του Βελγίου, το οποίο για πρώτη φορά φέτος περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα του WRC.

Τα αποτελέσματα στο Ράλι Εσθονίας:

Ράλι Εσθονίας: O Ροβάνπερα νεότερος νικητής στην ιστορία του WRC

Η βαθμολογία των οδηγών:

Ράλι Εσθονίας: O Ροβάνπερα νεότερος νικητής στην ιστορία του WRC

Η βαθμολογία των κατασκευαστών:

Ράλι Εσθονίας: O Ροβάνπερα νεότερος νικητής στην ιστορία του WRC
sport24.gr

Total
0
Shares
Previous Article

Super League 2: Οι 28 ομάδες που δήλωσαν συμμετοχή

Next Article

Σημαντική δωρεά σπάνιων στολών-κειμηλίων στο μουσείο Ανθηρού


Total
0
Share