Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Η Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών Καρδίτσας για την Τράπεζα Θεμάτων

Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών Καρδίτσας

Η Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών Καρδίτσας για την Τράπεζα Θεμάτων

Ενσυναίσθηση κα Κεραμέως!

Υπάρχουν πολλά τραύματα, που δύσκολα θεραπεύονται στην πολύπαθη δημόσια εκπαίδευση. Τρία–τέσσερα από αυτά είναι βαθιά και επικίνδυνα και οφείλουμε όλοι, γονείς, μαθητές εκπαιδευτικοί, να τα επισημάνουμε, να τα συζητήσουμε και να ζητήσουμε από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να δράσει άμεσα, ώστε να επουλωθούν το συντομότερο! 

Α. Τράπεζα Θεμάτων:

Υπάρχουν πολλά ερωτήματα σχετικά με το θέμα αυτό.

  • Ποιο είναι το νόημα της εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων;
  • Ποιος είναι ο απώτερος στόχος της;
  • Τι ακριβώς εξυπηρετεί;
  • Προχώρησε το Υπουργείο σε κάποια αξιολόγηση με συμμετοχή όλων τωνεμπλεκομένων, για το διάστημα που εφαρμόστηκε;
  • Γιατί επιλέγεται τώρα η εφαρμογή μιας διαδικασίας, που αναμφίβολα απέτυχε ότανεφαρμόστηκε την περίοδο 2013/14;
  • Διορθώθηκαν τα κακώς κείμενα και οι στρεβλώσεις;
  • Σε ποια κατάσταση βρίσκει τα σχολεία μας η πρόθεση να επανέλθει σε ισχύ ένα αμφίβολης ποιότητας εκπαιδευτικό μέτρο, εν μέσω πανδημίας;
  • Μετά από δυο χρόνια εγκλεισμού, τηλεκπαίδευσης και με άπειρα μαθησιακά κενά, ποιος λόγος επιβάλει την εφαρμογή της Τράπεζας σε ένα εξουθενωμένο μαθητικό πληθυσμό;
  • Το επιπλέον άγχος με το οποίο θα φορτωθούν οι μαθητές και οι οικογένειές τους έχειληφθεί υπόψη από την κα Υπουργό;
  • Έχει υπολογιστεί από τους αρμόδιους, το αναπόφευκτο οικονομικό κόστος για τιςοικογένειες, μιας και είναι σίγουρο ότι οι μαθητές θα ανατρέξουν στα φροντιστήριαώστε να προσπαθήσουν να καλύψουν τις απαιτήσεις ενός εξετασιοκεντρικούσυστήματος και μάλιστα με αυξημένη διδακτέα ύλη;

Θεωρούμε ότι η Τράπεζα Θεμάτων είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο, που θα μπορεί να είναι χρήσιμο και αποδοτικό, μόνο κάτω από ορισμένες ξεκάθαρες και πλήρως καθορισμένες προϋποθέσεις.

1. Να λειτουργεί μόνο βοηθητικά στο εκπαιδευτικό έργο και όχι αξιολογικά. Υπάρχει η δυνατότητα να αξιοποιηθεί ως διδακτικό εργαλείο από τους καθηγητές και τους μαθητές. Η     ποικιλία των θεμάτων, των ερωτήσεων, των ασκήσεων, των προβλημάτων που παραθέτει, μπορεί να αξιοποιηθεί στην διδακτική πράξη.

2. Δεν μπορεί να εργαλειοποιηθεί ως αξιολογικό μέσο, γιατί δεν εμπεριέχει καμιά από τις πρακτικές και τις τεχνικές στοχοθέτησης και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.

3. Η υποχρεωτικότητα στην εφαρμογή της, την υποβαθμίζει ποιοτικά στην συνείδηση των μαθητών και την καθιστά ένα σχεδόν αποκρουστικό μέσο. Ενισχύει την πεποίθηση ότι για κάποιους ιθύνοντες, οι μαθητές είναι μόνο για εξετάσεις και ελέγχους απόδοσης, μακριά από τις πραγματικές ανάγκες της νεανικής ηλικίας για ουσιαστική μόρφωση και εκπαίδευση.

Η Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών Καρδίτσας αγωνίζεται καθημερινά για τη βελτίωση της εκπαίδευσης. Κατανοούμε τη δύσκολη θέση γονιών και εκπαιδευτικών, τις δυσμενείς συνθήκες για τους μαθητές και αγωνιζόμαστε για τη μη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων με τον τρόπο που προωθείται από το υπουργείο. Η ανεδαφική και ατελέσφορη στην παρούσα συγκυρία επιλογή δε θα περάσει!




Total
0
Shares
Previous Article
Rapid tests: Το πρόγραμμα στη Θεσσαλία

Rapid tests: Το πρόγραμμα στη Θεσσαλία αύριο Τετάρτη 16/2

Next Article
Χάρισε ζωή σε ένα παιδί - Γράφει η Λία Ρογγανάκη

Χάρισε ζωή σε ένα παιδί

Related Posts