Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Φράγμα Μεσοχώρας. Η ιστορία του πιο πολυσυζητημένου φράγματος στην Ελλάδα

Φράγμα Μεσοχώρας. Η ιστορία του πιο πολυσυζητημένου φράγματος στην Ελλάδα

Φράγμα Μεσοχώρας. Η ιστορία του πιο πολυσυζητημένου φράγματος στην Ελλάδα

Το φράγμα της Μεσοχώρας, αποτέλεσε μέρος της πολυθρύλητης εκτροπής του Αχελώου, ενός γιγάντιου δημόσιου έργου που υπήρχε ως ιδέα ήδη από τη δεκαετία του 1920.

Ο σκοπός του έργου ήταν η μεταφορά νερού από τον Αχελώο, στη λεκάνη του Πηνειού για να καλύψει τις αρδευτικές ανάγκες του Θεσσαλικού κάμπου. Η κατασκευή των επιμέρους έργων της εκτροπής ξεκίνησε το 1986, είχε προϋπολογισμό γύρω στο 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ (σε σημερινές τιμές) και περιλάμβανε την κατασκευή τεσσάρων φραγμάτων και μιας γιγάντιας σήραγγας, μεταξύ πολλών άλλων.

Το φράγμα έχει ύψος 150 μέτρα και επικοινωνεί μέσω μιας σήραγγας με ένα υδροηλεκτρικό εργοστάσιο που βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα παρακάτω. Και το φράγμα και το εργοστάσιο είναι έτοιμα. Συγκεκριμένα, στέκουν έτοιμα εκεί, πάνω στα βουνά, με τα μηχανήματά τους και τις υποστηρικτικές τους υποδομές από το 2001. Αλλά δεν έχουν λειτουργήσει ούτε μία ημέρα.

Δεν έχει γεμίσει καν ο ταμιευτήρας (η τεχνητή λίμνη δηλαδή) με νερό – τα νερά του Αχελώου σήμερα εκτρέπονται από μια άλλη σήραγγα, σκαμμένη δίπλα στο φράγμα. Σύμφωνα με τη ΔΕΗ, ολόκληρο το έργο έχει κοστίσει περίπου 500 εκατ. ευρώ σε σημερινά χρήματα, ενώ για κάθε χρόνο που το φράγμα δεν λειτουργεί η ΔΕΗ χάνει περί τα 25-30 εκατ. ευρώ από δυνητικά έσοδα.

Φράγμα Μεσοχώρας. Η ιστορία του πιο πολυσυζητημένου φράγματος στην Ελλάδα




Total
0
Shares
Previous Article
Διαστημικό λεωφορείο Challenger: 35 χρόνια μετά την ιστορική τραγωδία

Διαστημικό λεωφορείο Challenger: 35 χρόνια μετά την ιστορική τραγωδία

Next Article
skarlos mitsotakis

Θάνος Σκάρλος σε Πρωθυπουργό: Οφείλουμε να σχεδιάσουμε την «επόμενη μέρα»

Related Posts