Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Τη βραβευμένη ελληνική ταινία «Στο Σπίτι» παρουσιάζει η Κινηματογραφική Λέσχη Τρικάλων

Βραβευμένη ελληνική ταινία με οικουμενικό ενδιαφέρον για την ανθρωπιά μας

Η γυναίκα σε ρόλους δύσκολους, προβληματικούς, καθημερινούς: Γυναίκα μετανάστρια, εργαζόμενη, υπηρέτρια, μάνα, φίλη. Πώς φερόμαστε ως άνθρωποι, όταν προβλήματα υγείας «χτυπούν» τον ξένο, σε μια ξένη χώρα; Παραμένουμε άνθρωποι; Η βραβευμένη πέρυσι στο Βερολίνο ελληνική ταινία «Στο Σπίτι», του Αθανάσιου Καρανικόλα, μια έξοχη λιτή ταινία σαν σε μουσική δωματίου, με στοιχεία Αντονιόνι, προβάλλεται τη Δευτέρα από την Κινηματογραφική Λέσχη Τρικάλων. Το ρεσιτάλ ηθοποιίας της Μαρίας Καλλιμάνη, αφήνει άφωνους τους πάντες.

ΥΠΟΘΕΣΗ
Μια γυναίκα από τη Γεωργία εργάζεται χρόνια ως οικιακή βοηθός για μια νεόπλουτη ελληνική οικογένεια. Η μεταξύ τους σχέση, όμως, θα αλλάξει όταν η υγεία της κλονιστεί από μια νευρολογική ασθένεια και τα οικονομικά προβλήματα της οικογένειας γίνουν ασφυκτικά. Αντονιονική ακτινογραφία μιας σύνθετης κοινωνικής πραγματικότητας, σκηνοθετημένη με λιτή ακρίβεια και ερμηνευμένη με βαθιά εσωτερικότητα.

Τη βραβευμένη ελληνική ταινία «Στο Σπίτι» παρουσιάζει η Κινηματογραφική Λέσχη Τρικάλων

ΚΡΙΤΙΚΗ
Ακτινογραφία μιας σύνθετης κοινωνικής πραγματικότητας, σκηνοθετημένη με λιτή ακρίβεια και ερμηνευμένη με βαθιά εσωτερικότητα. Ο Ελληνογερμανός Αθανάσιος Καρανικόλας εντυπωσιάζει με την κινηματογραφική ωριμότητά του, ενώ η πρωταγωνίστρια Μαρία Καλλιμάνη («Μαχαιροβγάλτης») είναι μια πραγματική αποκάλυψη. Ο Καρανικόλας αποφεύγει κάθε διδακτική παγίδα την οποία μπορεί να κρύβει ένα τέτοιο μελοδραματικό στόρι, υιοθετώντας μια φαινομενολογική ματιά που αποκαλύπτει πολλά ενώ δείχνει (και λέει ) ελάχιστα. Τα γεωμετρικά κάδρα του, πάντα μεσαία και μακρινά, αξιοποιούν την αντίθεση ανοιχτών και κλειστών χώρων, μεταφέροντας μια αίσθηση απομόνωσης και διάχυτης αλλοτρίωσης. Τα λόγια­ των πολλών κοντράρουν την αξιοπρεπή σιωπή της Νάντιας –μια Μαρία Καλλιμάνη («Μαχαιροβγάλτης» ) που αξιοποιεί κάθε εκφραστική δυνατότητα του κορμιού και του βλέμματός της–, ενώ μια χρωματική αίσθηση του γκρίζου αντανακλά τον εσωτερικό κόσμο των ηρώων.
Ηρώων πνιγμένων σε μια απέραντη τσιμεντένια και γυάλινη έρημο, στην οποία μια απλή γυναίκα, συνεπής σε έναν εσωτερικό, αόρατο κώδικα τιμής, κρατά τη μοναδική πυξίδα που δείχνει τον ανθρώπινο Βορρά. Στο τέλος θα κινηθεί προς αυτόν σιωπηλή, παίρνοντας μαζί της ένα διακριτικό πολιτικό σχόλιο, ένα συγκινητικό κινηματογραφικό δράμα και την απάντηση στη σύγχρονη πολυεπίπεδη κρίση.

Info

  • Σκηνοθεσία: Αθανάσιος Καρανικόλας
  • Σενάριο: Αθανάσιος Καρανικόλας
  • Ηθοποιοί: Μαρία Καλλιμάνη, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Γιάννης Τσορτέκης, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Αλεξία Καλτσίκη, Νίκος Γεωργάκης, Ζωή Ασημάκη
  • Είδος: Κοινωνικό – Δράμα
  • Παραγωγή: 2014
  • Διάρκεια: 103
  • Χώρα: Ελλάδα – Γερμανία
  • Μουσική: Μαριέττα Φαφούτη – Ερμηνεία: Δανάη Ανδρέου.

Πηγή: athinorama.gr, tvxs.gr

ΒΡΑΒΕΙΑ

Βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής στο 64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου

ΠΟΥ, ΠΟΤΕ, ΠΟΣΟ
Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015, στον δημοτικό κινηματογράφο, μύλος Ματσόπουλου

Ωρα έναρξης 21.45
Εισιτήρια: Κάρτα μέλους 20 ευρώ (10 ευρώ για άνεργους/φοιτητές) συν 2 ευρώ ανά ταινία. Μη μέλη 5 ευρώ.

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας




Total
0
Shares
Previous Article

Διανομή πορτοκαλιών από το Δήμο Καρδίτσας σε άπορους δημότες

Next Article

Νέος εξοπλισμός στο ακτινοδιαγνωστικό τμήμα του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου

Related Posts

Συνεχίζεται το στεγαστικό πρόγραμμα «Κάλυψη» για μέλη ευάλωτων ομάδων από το Δ. Τρικκαίων - Δικαιολογητικά και αιτήσεις
Διαβάστε περισσότερα

Συνεχίζεται το στεγαστικό πρόγραμμα «Κάλυψη» για μέλη ευάλωτων ομάδων από το Δ. Τρικκαίων – Δικαιολογητικά και αιτήσεις

Νέα πρόσκληση σε μέλη ευάλωτων ομάδων της κοινωνίας για το πρόγραμμα «Κάλυψη» απευθύνει ο Δήμος Τρικκαίων
Τεχνικό άρθρο για το Φράγμα Πύλης Τρικάλων
Διαβάστε περισσότερα

Τεχνικό άρθρο για το Φράγμα Πύλης Τρικάλων

Περισσότερες από δύο φορές, θα το γέμιζε ο “Πορταϊκός Ποταμός”, μειώνοντας κατά 74 εκατομμύρια m3, περίπου, την πλημμύρα του κάμπου της “Θεσσαλίας”