Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Τα Τρίκαλα τολμούν ξανά, με τα νέα οχήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης

ilektrika oximata trikala

Τα Τρίκαλα τολμούν ξανά, με τα νέα οχήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης

Για μια ακόμη φορά τα Τρίκαλα καινοτομούν με τα οχήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά πιλοτικά την Παρασκευή 21 Απριλίου 2023.

Ο Δήμος Τρικκαίων και η e-trikala ΑΕ υλοποιούν το πρόγραμμα SHOW (SHared automation Operating models for Worldwide adoption) που μεταφράζεται σε «Κοινόχρηστα αυτοματοποιημένα λειτουργικά μοντέλα για παγκόσμια χρήση», με τη συνεργασία της εταιρείας SuburVan, του ΕΠΙΣΕΥ (Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών) της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΣΗΜΜΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), του ΕΚΕΤΑ και το Πανεπιστήμιου της Γένοβας (UNIGE).

«Πόλη ικανή να τολμά»

Όπως τόνισε ο Δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου, το πρόγραμμα υλοποιείται αποδεικνύοντας ότι η πόλη είναι ικανή να τολμά και να καινοτομεί. Και συνέχισε υπενθυμίζοντας το City Mobil 2, το πρώτο «Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό» πριν 8 χρόνια, με το οποίο «δώσαμε ένα όραμα τότε, όραμα που είναι εφικτό για τη νέα γενιά να το υλοποιήσει».

Επίσης, ευχαρίστησε, εκτός από τους  άμεσα εμπλεκόμενους, την «ανήσυχη, ανοιχτή και προοδευτική κοινωνία των Τρικάλων, που δείχνει τον δρόμο για το μέλλον», σε συνδυασμό με το συνέδριο για τα Τρίκαλα του 2030, που διεξαγόταν επί διήμερο σε παρακείμενο χώρο.

Η αυτόνομη οδήγηση

Το αυτόνομο όχημα:

– λειτουργεί με τεχνολογία 5G
– ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος του οχήματος επεξεργάζεται τις πληροφορίες που λαμβάνει από τους αισθητήρες του οχήματος, από τα σήματα κυκλοφορίας, τον ΚΟΚ, τα επεξεργάζεται και επικοινωνεί με το κέντρο ελέγχου
– κινείται on demand, δηλαδή μετά από πρόσκληση που θα κάνει ο πολίτης μέσω της σχετικής εφαρμογής SuburVan (διαθέσιμη για δωρεάν «κατέβασμα»)
– το δρομολόγιο έχει συνολικό μήκος 9 χλμ. (από 4,5 χλμ.) στις παρυφές των Τρικάλων (Σιδηροδρομικός Σταθμός, οδός Πύλης, οδός Φλαμουλίου, ΤΕΦΑΑ)
– θα το χρησιμοποιούν σε πρώτη, αρχική φάση, φοιτητές/τριες ΤΕΦΑΑ, σπουδαστές/τριες ΣΜΥ, υπάλληλοι του Δήμου Τρικκαίων, στελέχη της e-trikala
– τα δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα, αφού ολοκληρωθούν γραφειοκρατικές διαδικασίες σε σχέση με αδειοδοτήσεις
– τα οχήματα είναι ηλεκτρικά
– το πρώτο διάστημα θα υπάρχει «οδηγός»  – χειριστής, εάν τυχόν χρειαστεί να παρέμβει
– τα οχήματα λειτουργούν συμπληρωματικά στις υπάρχουσες δημόσιες μεταφορές
– το πρόγραμμα στα Τρίκαλα εφαρμόζεται σε πραγματικές συνθήκες πόλης, σε ανοικτό χώρο, με δεδομένες και τις ελληνικές συνθήκες κυκλοφορίας
– όλο το προηγούμενο διάστημα πραγματοποιήθηκαν δοκιμές και μετρήσεις στο μήκος της διαδρομής, υλοποιώντας όλα τα πρωτοποριακά τεχνολογικά δεδομένα

Χαιρετισμοί

Εκ μέρους της e Trikala ΑΕ ο διευθύνων σύμβουλος κ. Οδ. Ράπτης αναφέρθηκε στην καινοτομία του προγράμματος.

Αναγνώστηκε, επίσης, μήνυμα του Υφυπουργού Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλου, ο οποίος τόνισε τη σημαντικότητα του προγράμματος επισημαίνοντας «το άλμα στον τομέα των μεταφορών, ως αποτέλεσμα συντονισμένης προσπάθειας ήδη από το 2015», όταν και πάλι ο ίδιος ήταν υφυπουργός Μεταφορών στο City Mobil 2.

Ο βουλευτής Τρικάλων της ΝΔ Θανάσης Λιούτας αναφέρθηκε στις καινοτομίες της ανοιχτής πόλης των Τρικάλων, ενώ ο κ. Αμδίτης από το ΕΠΙΣΕΥ έδωσε πρόσθετες λεπτομέρειες για τις τεχνικές προδιαγραφές, υπενθυμίζοντας τη δεκαετή υλοποίηση προγραμμάτων για την αυτόνομη οδήγηση ειδικά στα Τρίκαλα.

Ιδιαίτερης σημασίας ο χαιρετισμός του κ. Carlos Holguin διευθυντή της εταιρείας SuburVan οποίος ήταν μέλος και της ομάδας του «Λεωφορείου Χωρίς Οδηγό/ αναφέροντας το προχώρημα της τεχνολογίας και την ιδιαίτερη υπερηφάνεια για τη νέα αυτή δράση.

Ο δε κ. Αγγ. Μπεκιάρης από το ΕΚΕΤΑ αναφέρθηκε στην ουσία των καινοτόμων εφαρμογών από τη χώρα μας με το παράδειγμα των Τρικάλων ενώ χαιρετισμό απηύθυνε και ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Ντίνος Μπάρδας.

Παρέστησαν επίσης, η αντιδήμαρχος Τρικκαίων Σοφία Αλεστά, οι πρόεδροι Μουσείου Τσιτσάνη, e trikala ΑΕ, ΔΕΥΑΤ και Αστική Ανάπτυξη ΑΕ Νικ. Μπρουζούκη, Γ. Κωτούλας, Ακης Αναστασίου και Γ. Ζιώγας αντιστοίχως, η εντεταλμένη δημοτική σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων Εφη Λεβέντη, ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Χρ. Ζαραμπούκας, στελέχη του Δήμου Τρικκαίων, μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Νέων Δ. Τρικκαίων, πολλοί πολίτες από τα Τρίκαλα, εισηγητές και σύνεδροι του συνεδρίου #Τρίκαλα 2030, στελέχη του i-sense του ΕΠΙΣΕΥ, οι κ.κ. Α. Αντωνακοπούλου dr  Intelligent Transportation System και Γ. Καρασεϊτανίδης, τεχνικός διευθυντής της ομάδας.

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα SHOW περιλαμβάνει και τα YAPEs, τα οχήματα μικρομεταφορών που υλοποιήθηκαν στον Μύλο των Ξωτικών 2022-23 και στην πόλη των Τρικάλων το δίμηνο Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2023. Και αυτά τα οχήματα παρουσιάστηκαν στο πλήθος των πολιτών που βρέθηκε στο πάρκο Ματσόπουλου. Χορηγοί – συνεργάτες του προγράμματος είναι οι εταιρείες Vodafone, Legrand, Σιώκης Α.Ε., και Anytime στην ασφάλιση.

Από το γραφείο Τύπου του Δήμου Τρικκαίων




Total
0
Shares
Previous Article
Agorastos Kretsou

Κορίνα Κρέτσου: Η Περιφέρεια Θεσσαλίας αποτελεί Περιφέρεια - πρότυπο μεταξύ των 290 Περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Next Article
mera25 Karditsa logo

Συγκροτήθηκε στην Καρδίτσα η Συντονιστική Επιτροπή Εκλογικού Αγώνα του ΜέΡΑ25 –ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΡΗΞΗ

Related Posts

Mitsotakis Mouzaki eksofyllo
Διαβάστε περισσότερα

ΔΕΙΤΕ Φωτογραφίες και Βίντεο από την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Μουζάκι

ΔΕΙΤΕ Φωτογραφίες και Βίντεο από την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Μουζάκι Φωτογραφίες: Πέτρος Ζιώγας Βίντεο: Νίκος…
2o dimotiko sxooleio mouzakiou museotek.net
Διαβάστε περισσότερα

2o Δημοτικό Σχολείο Μουζακίου: Η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία στην υπηρεσία της εκπαίδευσης

2o Δημοτικό Σχολείο Μουζακίου: Η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία στην υπηρεσία της εκπαίδευσης Συνεργασία του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μουζακίου…
Τεχνικό άρθρο για το Φράγμα Πύλης Τρικάλων
Διαβάστε περισσότερα

Τεχνικό άρθρο για το Φράγμα Πύλης Τρικάλων

Περισσότερες από δύο φορές, θα το γέμιζε ο “Πορταϊκός Ποταμός”, μειώνοντας κατά 74 εκατομμύρια m3, περίπου, την πλημμύρα του κάμπου της “Θεσσαλίας”