Τα Επείγοντα Οδικά Έργα σε Αχελώο – Αργιθέα να προωθηθούν Τάχιστα !!

Share

Τα Επείγοντα Οδικά Έργα σε Αχελώο – Αργιθέα να προωθηθούν Τάχιστα !! [Βασει ΥΑ Αρ26650/2023 – ΦΕΚ Β 2032/31.03.2023]

Η περιοδεία – επίσκεψη εργασίας του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας και Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας στα χωριά ενότητας Αχελώου και στο Ανθηρό, αναπτέρωσε το ηθικό, την ψυχολογία των ορεινών δημοτών και έθεσε τα επείγοντα οξύτατα προβλήματα οδικού αποκλεισμού και ισόρροπης ανάπτυξης σε όλη την περιφέρεια μας σε ειλικρινή βάση.

• Ο Δήμαρχος , οι αιρετοί ΔΣ και ΚΣ , η αντιπολίτευση, παρουσίασαν την ανάγκη για ταχεία προώθηση των διαδικασιών ώστε τα υπερώριμα έργα να δημοπρατηθούν σε εύλογο χρόνο ( όχι πέραν των 100 ημερών) και για τα υπόλοιπα να προχωρήσει η ωρίμανση μελετών- φακέλων( έως30-6-24).

•Στη λίαν κατατοπιστική ανακοίνωση (δελτίο τύπου) της δημοτικής Αντιπολίτευσης γίνεται αναφορά  ότι «ο περιφερειάρχης δεν προσδιόρισε χρόνο δημοπράτησης για τα έργα : ασφαλτόστρωση από Βραγκιανά – Ρογκια – όρια ν Ευρυτανίας και στέγαστρο Μ Σκάλα Ανθηρού».

^ Επίσης ότι για την ασφαλτόστρωση από Αργύρι – όρια Αιτωλοακαρνανίας , απαιτείται επικαιροποίηση μελέτης και υπόσχεση για ένταξη στο νέο ΠΕΠ Θεσσαλίας 2026-30.
^ Για το οδικό τμήμα επαρχιακής οδού 9 από Β Μάραθο – Αετοχώρι , θα υπάρξει επιτόπια επίσκεψη σε εύθετο χρόνο .
^Για επικίνδυνα σημεία Εθνικής Διαπεριφερειακής οδού : « Καρδίτσα – Αρτα» , δεν υπήρξε ανακοίνωση . Υπογραμμίζουμε ότι ο άξονας αυτός ενώνει Θεσσαλία – Ήπειρο και δεν είναι της …ορεινής Αργιθέας !!!
• Βρίσκεται λόγω πολύχρονης εγκατάλειψης με ευθύνη της παλιάς περιφ ηγεσίας και των ιθυνόντων της ΔΤΕ Καρδίτσας —η οποία πρέπει να ανασυγκροτηθεί άμεσα ,τολμηρά και εκ θεμελίων – σε κάκιστη βατότητα , ιδίως από Αγορασιά έως Σήραγγες Συκιάς
( όρια ν Άρτας ),χωρίς σήμανση -πλέγματα-στηθαία – με λακούβες κα .

••• Ενημερώνουμε και ξεκαθαρίζουμε προς διοικούντες -αιρετούς και δημότες:

1. Μέσω ΕΑΠ Αγράφων έχει εγκριθεί η πίστωση 6.600.000€ από την Επιτροπή Καθοδήγησης και Παρακολούθησης του Ορεινού προγράμματος [ συνολικά 30 εκατ ευρώ για κάθε δήμο (Αργιθέας – Λίμνης Πλαστήρα – Αγράφων)]), με πρόταση της περιφέρειας . Συνεπώς όλα είναι δρομολογημένα και πρέπει η νέα ηγεσία να καλύψει χαμένο χρόνο ( έως Μάιο 2024 το αργότερο).

2. Το ίδιο και για το Στέγαστρο ( Cut and Cover) στη Μ Σκάλα Ανθηρού , με πρόταση Δήμου Αργιθέας ( καλοκαίρι 2023), πίστωση 2,5 εκατ ευρώ.
Η επικινδυνότητα του σημείου επιβάλλει τάχιστες διαδικασίες.

3. Στην σχετική Υπουργική Απόφαση ( βλ συνημμένο) αναφέρονται όλες οι αρμοδιότητες και ο τρόπος συγχρηματοδότησης του ορεινού ΕΑΠ ενιαίου χώρου Αγράφων , που εξαγγέλθηκε 19-10-2022 από τον Πρωθυπουργό στο Ανθηρό Αργιθέας .
• Μέλη της Επιτροπής ( ΕΚ) είναι και ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας και ο Δήμαρχος Αργιθέας – με πρόεδρο τον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων .
^ Συνεπώς αυτοί είναι  και οι κυρίως υπεύθυνοι και υπόλογοι για την ωρίμανση – χρηματοδότηση και υλοποίηση κρίσιμων έργων !
••Μέσω της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού ΠΕΠ ( ΕΥΣΠεΠ) λύνονται όλα τα ζητήματα για αιτήματα που πρέπει τάχιστα να γίνουν δεκτά, καθότι δεν τιμά ούτε την κυβέρνηση , ούτε την Θεσσαλία ή την Αργιθέα , αλλά και την ευρωπαϊκή ένωση να υπάρχουν ακόμη διαπεριφερειακής σημασίας κεντρικοί / σχολικοί άξονες χωρίς άσφαλτο , δίχως ασφαλή βατότητα … λασπόδρομοι !

^ Με σαφήνεια αναφέρεται στην υπόψη ΥΑ του πρωτοποριακού Ορεινού ΕΑΠ Αγράφων ότι θα υπάρχει συνεχής ροή χρηματοδοτήσεων μέσω και Τομεακών Προγραμμάτων ( δηλ από Υπουργεία /ΠΔΕ ).

4. Προέχει κατά τα προαναφερόμενα η γρήγορη και χωρίς χρονοτριβές δημοπράτηση των ώριμων έργων
( άσφαλτος Ρόγκια και Μ Σκάλα) και η ταχεία ωρίμανση μελετών και φακέλων για τα υπόλοιπα .
* Η νέα περιφ Αρχή σε στενή συνεργασία με Δημ Αρχή οφείλουν να στηρίξουν είτε την ΔΤΕ Καρδίτσας —που κατά γνώμη μας και πείρα ετών χρήζει ανασυγκρότησης και εξυγίανσης — είτε την Δνση Υποδομών Θεσσαλίας ώστε να προχωρήσουν τις απαραίτητες  διαδικασίες τάχιστα .
Άλλως να αναλάβουν οι κεντρικές Τεχνικές υπηρεσίες Υπ. Υποδομών, όπως τα έργα Ιανού το 2020 ,που προχώρησαν με πρωτοφανείς ρυθμούς και ποιότητα εκτέλεσης.

* Ο Δρόμος που ενώνει τη Θεσσαλία με Δυτική Ελλάδα ( Στερεά και Ήπειρο) , από Αργύρι έως Γέφυρα Αυλακίου ( μόλις 5 χλμ)- αποτελεί πολύχρονο αίτημα ,μπορεί και πρέπει ,αφού ολοκληρωθεί ο Φάκελος -Μελέτη του έως το αργότερο Ιούνιο 2024 , να χρηματοδοτηθεί μέσω ΕΑΠ Αγράφων ή από Τομεακό Υποδομών και να δημοπρατηθεί αρχές 2025 ( αντί για 2026-2030) , που αναφέρθηκε στις επαφές της 19-2-24.

* Αρκεί όλοι με πατριωτική ενότητα και υπευθυνότητα να εργαστούμε σκληρά και με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον υπέρ των νεώτερων γενεών , της Αργιθέας των 20 Ορεινών Κοινοτήτων.

^ Έχουμε σύμμαχο και συμπαράσταση πλέον την νέα περιφερειακή αρχή και η ελπίδα πατάει γερά …σε αληθινές βάσεις !
^ Οι Βουλευτές και Κόμματα στηρίζουν τα δίκαια χρονίζοντα προβλήματα …

• Δεν χρειάζεται να επικαλείται ο ένας φορέας …την αρμοδιότητα του άλλου , να μην πετάει  το μπαλάκι ευθυνών : ο Δήμος στην Περιφέρεια , εκείνη στην Κυβέρνηση και η τελευταία … στην Αυτοδιοίκηση …

••• Παρακολουθούμε – Επαγρυπνούμε !!!

Δημήτρης Παπακώστας 21-2-24
——————————/-/———-/——/-
@ η Υπουργική Απόφαση Μαρτίου 2023

https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/873481/yp.-apofasi-arithm.-26650-2023

Δείτε επίσης