Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Στη Μάλτα η Περιφέρεια Θεσσαλίας για το Πρόγραμμα ΕnerΝΕΤΜοb

Στη Μάλτα η Περιφέρεια Θεσσαλίας για το Πρόγραμμα ΕnerΝΕΤΜοb

 

Στη Μάλτα η Περιφέρεια Θεσσαλίας για το Πρόγραμμα ΕnerΝΕΤΜοb που προωθεί Αειφόρα Σχέδια Ηλεκτροκινητικότητας

Κατά τη διάρκεια 30 και 31 Οκτωβρίου 2019 το Υπουργείο Μεταφορών της Μάλτας φιλοξένησε το «4th Transnational meeting and Steering Committee”», στην αίθουσα συνεδριάσεων Luzzu, Qawra.

Ο Διευθυντής της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του Υπουργείου Μεταφορών κ. Barbara ανέλυσε την πρόοδο της ηλεκτροκίνησης στη Μάλτα. Τα σχέδια της ΕΕ συνδυάζονται με εθνικά κονδύλια, προκειμένου να προωθηθεί η ισχυρή δέσμευση της χώρας να εισέλθουν στην “Εποχή της Ηλεκτροκινητικότητας”. Περισσότεροι σταθμοί φόρτισης αναπτύσσονται ετησίως και 5.000 ηλεκτρικά οχήματα θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Μάλτας στο εγγύς μέλλον. Η χώρα σχεδιάζει επίσης να χρησιμοποιήσει ηλεκτρικά οχηματαγωγά πλοία (για δημόσιους σκοπούς), έτσι ώστε να συνδέονται τμήματα των πόλεων μεταξύ τους. Ηλεκτρονικά ποδήλατα και ηλεκτρονικά σκούτερ υπάρχουν μέσω υπηρεσιών ανταλλαγής ποδηλάτων/σκούτερ, ειδικές λωρίδες ποδηλασίας αναπτύσσονται και ένας νέος σχεδιασμός στο λιμάνι θα προσφέρει υψηλής ποιότητας πρόοδο στην κινητικότητα.

Η φάση μελέτης έχει ολοκληρωθεί και έχουν αναπτυχθεί σημαντικές αναφορές στο EnerNETMob. 16 Εθνικά / Περιφερειακά Πλαίσια από 12 χώρες της Μεσογείου δημιουργήθηκαν, προκειμένου να περιγράψουν τις στρατηγικές κινητικότητας των χωρών που συμμετέχουν. Οι αναφορές βρίσκονται σε συνεχόμενη εξέλιξη έως και την περάτωση του έργου, όπου και θα ενσωματωθούν ως συσσωρευμένη γνώση των περιοχών εφαρμογής.

Ένα σημαντικό έγγραφο που εκπονείται επί του παρόντος περιέχει τις ισχύουσες νομοθεσίες στην Ευρώπη και το “σημείο αναφοράς” των Εθνικών Πλαισίων Νομοθεσίας και Τεκμηρίωσης στην ηλεκτροκινητικότητα. Μέσα στο εθνικό/περιφερειακό  πλαίσιο, όλες οι συμμετέχουσες χώρες έχουν εφαρμόσει ή προτίθενται να εφαρμόσουν άμεσα και έμμεσα μέτρα,  για να προωθήσουν την ηλεκτροκινητικότητα. Αυτό γίνεται με επιχορηγήσεις για αγορές, φορολογικές ελαφρύνσεις κ.α.

Όσον αφορά την ανάλυση του διαρθρωτικού πλαισίου (1 από τα 3 μέρη του ΣΕΠΠ): Ανάλυση δεδομένων, περιουσιακών στοιχείων, ευκαιρίες και  προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι τοπικές περιοχές θα οδηγήσουν σε σχέδιο χρήσης γης και σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκινητικότητας, το οποίο είναι αποτελεσματικότερο και ανταποκρίνεται στο κοινό με επίκεντρο τον μοναδικό χαρακτήρα κάθε περιοχής.

Οι στόχοι της τοπικής ανάλυσης πλαισίου είναι:

  • να συλλέξει κοινωνικοοικονομικά, μεταφορικά και ενεργειακά τοπικά δεδομένα και να κατανοήσει την εδαφική δυναμική,
  • να εντοπίσει και να εκτιμήσει τις υφιστάμενες υποδομές ηλεκτροκίνησης (όπως οι υποδομές φόρτισης) και την εδαφική κατανομή τους,
  • καθώς και την υποβολή στρατηγικών σημείων εκκίνησης και προτάσεων για την υλοποίηση της ηλεκτροκίνησης στις περιοχές των εμπλεκόμενων εταίρων, που συνδέονται με την τρέχουσα “σύγχρονη τεχνολογία” σε αυτόν τον τομέα.

Είναι πολύ σημαντικό να προωθήσουμε τις προκλήσεις της ηλεκτροκινητικότητας στις τοπικές /εθνικές προοπτικές και να οικοδομήσουμε μια ισχυρή διαπεριφερειακή συνεργασία βασισμένη στις βέλτιστες πρακτικές. Τα συμπεράσματα της ανάλυσης θα είναι διαθέσιμα έως 31/11. Συνιστάται να λαμβάνεται υπόψη η πιθανή εισαγωγή κινήτρων πώλησης αυτοκινήτων με μηδενικές ή χαμηλές εκπομπές, ώστε να ισχύσει σε όλη την Ευρώπη. Επιπλέον, πρέπει να ληφθεί υπόψη η έξυπνη φόρτιση. Το πιο σημαντικό, όχι μόνο για την ΕΕ αλλά και όλα τα κράτη θα πρέπει να γίνουν πιο φιλόδοξα όσον αφορά τις στρατηγικές τους, προκειμένου να δημιουργήσουν ένα ευρύτερο δίκτυο πολιτικής. Αυτό θα επιτευχθεί με την εξασφάλιση της ανταγωνιστικότητας, την ενθάρρυνση επενδύσεων και τη διευκόλυνση της φόρτισης των οχημάτων.

Τρεις τύποι σχεδίων βρίσκονται τώρα στην αρχική φάση της ανάπτυξής τους. Οι προσφορές για τον εξοπλισμό επιταχύνονται. Έχουν δημιουργηθεί 13 δίκτυα ηλεκτροκίνησης (δίκτυα σημείων φόρτισης) για 13 εταίρους και τέλος αναπτύσσονται αυτή τη στιγμή 3 είδη δοκιμών.

Παράλληλα θα αναπτυχθεί ένα διακρατικό – διεθνές δίκτυο, ώστε να επιτραπεί η λειτουργικότητα και  μέρος των πληροφοριών από όλα τα σχέδια  που υλοποίησαν οι 13 εταίροι.

“Δεν ανακαλύπτουμε εκ νέου τον τροχό, απλώς ενσωματώνουμε την πλατφόρμα με τα σχέδια στα ήδη διαθέσιμα δίκτυα και θα συμμορφωνόμαστε με τις κατευθυντήριες γραμμές τους και με τα κοινά πρότυπα και τους κανονισμούς “δήλωσε στην παρουσίασή του ο κ. Priegue. Στόχος της πλατφόρμας είναι η παρακολούθηση όλων των σχεδίων, συμπεριλαμβανομένων των σταθμών φόρτισης και των ηλεκτρονικών ποδηλάτων και αυτοκινήτων, τα οποία θα είναι συνδεδεμένα. Η ανάπτυξη του δικτύου και η διακρατική συνεργασία είναι ο βασικός παράγοντας επιτυχίας του σχεδίου. Οι χώρες που λειτουργούν ήδη μια πλατφόρμα ευφυούς συστήματος μεταφορών (δηλ Μάλτα, Κύπρος) θα συνδέσουν την πλατφόρμα EnerNETMob στα υπάρχοντα συστήματα. Για νέα μικρά ανεξάρτητα σχέδια, το EnerNETMob θα παρέχονται λύσεις βασισμένες στο λογισμικό, που θα τους επιτραπεί να συνδεθούν με την δικτυακή πλατφόρμα.

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ



Total
0
Shares
Previous Article

«Αποφασίζομεν και διατάσσομεν» και την κατάργηση Πανεπιστημιακών τμημάτων

Next Article
Κέρδισε τις εντυπώσεις η Π.Ε. Καρδίτσας στην 35η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia

Κέρδισε τις εντυπώσεις η Π.Ε. Καρδίτσας στην 35η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia