Σπύρος Λάππας: Τι άλλο χειρότερο περιμένει την παιδεία;

Σπύρος Λάππας

Σπύρος Λάππας: Τι άλλο χειρότερο περιμένει την παιδεία;

Από την πρώτη μέρα της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ο χώρος της Παιδείας αποτέλεσε εφαλτήριο για δραστική νομοθέτηση πριμοδοτώντας την ιδιωτική εκπαίδευση και τους κολεγιάρχες, και δυναμιτίζοντας τη δημόσια εκπαίδευση, υιοθετώντας ή επαναφέροντας ό,τι πιο οπισθοδρομικό στις παιδαγωγικές αντιλήψεις.

Από την πρώτη μέρα της πανδημίας η κυβέρνηση Μητσοτάκη, άφησε απροστάτευτη την εκπαιδευτική κοινότητα, κράτησε τα σχολεία σε παρατεταμένο διάστημα αναστολής λειτουργίας (από το μεγαλύτερο στην Ευρώπη), προσέφερε τα προσωπικά δεδομένα 1,5 εκατ. μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών στην αμερικάνικη Cisco, ενώ το υπουργείο Παιδείας απέκρυπτε συστηματικά από τη Βουλή και τη δημοσιότητα τη σύμβαση που είχε υπογράψει με τη Cisco, προκύπτοντας επιβάρυνση 2 εκατ. ευρώ για το ελληνικό δημόσιο. Λειτούργησε την τηλεκπαίδευση, η οποία στηρίχθηκε αποκλειστικά στις προσπάθειες των εκπαιδευτικών, με σοβαρά τεχνικά προβλήματα χωρίς τον πολυδιαφημισμένο τεχνολογικό εξοπλισμό να μην έχει ακόμα παραληφθεί από το σύνολο των μαθητών που τον έχει ανάγκη (οικονομικά ασθενείς μαθητές, μαθητές σε απομακρυσμένες περιοχές, προσφυγόπουλα, Ρομά) αποκλείοντάς τους από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Αλλά, ακόμα και όταν τα σχολεία άνοιγαν, με χιλιάδες καταγεγραμμένα κρούσματα στην ηλικιακή ομάδα 0-17 ετών, το υπουργείο δεν δαπάνησε επιπλέον πόρους για να εξασφαλίσει περισσότερους χώρους ώστε να επιτευχθεί η αραίωση των μαθητών, καθιερώνοντας το εξοργιστικό «50%+1» και την αύξηση του αριθμού των μαθητών στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά, προσπαθώντας να εξοικονομήσει πόρους και προσωπικό, αλλά και να κάνει τα ιδιωτικά δημοτικά ελκυστικότερα για τους γονείς.

Από την πρώτη μέρα της κυβέρνησης Μητσοτάκη, θεσπίστηκαν fast-track διαδικασίες αναγνώρισης τίτλων σπουδών των ιδιωτικών κολεγίων, αναγνωρίζοντας πλήρως τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων και τους συμπεριέλαβε στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ για μόνιμο διορισμό στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Πραγματοποίησε δραστικές αλλαγές στο πλαίσιο των ιδιωτικών σχολείων, διευκολύνοντας τις αναίτιες απολύσεις εκπαιδευτικών, πριμοδοτώντας την ασυδοσία της εργοδοσίας, ελαστικοποιώντας το ωράριο και διευκολύνοντας τη «μαύρη» εργασία.

Από την πρώτη μέρα της θητείας της κα. Κεραμέως, η ΠΑΙΔΕΙΑ έχει σημαδευτεί από αρνητικά νομοθετήματα που αφορούν:

  • τη μείωση του τακτικού προϋπολογισμού για την Παιδεία,
  • τις τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών,
  • τη κατάργηση της Θεματικής Εβδομάδας,
  • την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων,
  • τη περιφρόνηση των δημοκρατικών διαδικασιών με την κατάργηση του θεσμού των αιρετών από τα υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών και την τοποθέτηση αρεστών του υπουργικού γραφείου,
  • την αύξηση των εξετάσεων,
  • την σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου,
  • τη μείωση των σχολικών γευμάτων κατά 40%,
  • την αναχρονιστική επαναφορά του χαρακτηρισμού της διαγωγής των μαθητών στα απολυτήρια,
  • τη κατάργηση των νέων προγραμμάτων σπουδών της Ιστορίας,
  • τη κατάργηση της Κοινωνιολογίας και των καλλιτεχνικών μαθημάτων.
  • τη θέσπιση πανεπιστημιακής αστυνομίας – αντί προσλήψεων καθηγητών και διοικητικών υπαλλήλων,
  • την κατάργηση 37 νέων πανεπιστημιακών τμημάτων και 67 διετών προγραμμάτων για αποφοίτους των ΕΠΑΛ,
  • την επαναφορά του ν+2 στη φοίτηση,
  • τη σύνδεση της χρηματοδότησης των ιδρυμάτων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και την περικοπή των πόρων κατά 20%.

Τι άλλο χειρότερο θα κάνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη στην Παιδεία? Τι άλλο χειρότερο περιμένουν την εκπαιδευτική κοινότητα, τα παιδιά μας, τη νέα γενιά?

Μόνο σκοταδισμός και μεσαιωνικός συντηρητισμός, «δουλίτσες» και εξυπηρέτηση των συμφερόντων των επιχειρηματικών της Παιδείας, ενώ στις ευρωπαϊκές χώρες η εκπαίδευση υπηρετεί τον «διανοητικό πάθος για τη γνώση».

ΣΠΥΡΙΔΩΝ Ε. ΛΑΠΠΑΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ  ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ.




Total
1
Shares