Σπ. Λάππας: Με μεγάλα ρίσκα το άνοιγμα των σχολείων

Σπ. Λάππας: Με μεγάλα ρίσκα το άνοιγμα των σχολείων

Μετά τις παλινωδίες για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τη δημιουργική στατιστική του μέσου όρου της κα. Κεραμέως, τις αλχημείες και τα αντιεπιστημονικά επιχειρήματα του κ. Μαγιορκίνη, έφτασε η ώρα να χτυπήσει το σχολικό κουδούνι και η κυβέρνηση της ΝΔ μαζί με τα ΜΜΕ προσπαθεί ακόμα να μας πείσει ότι τα σχολεία μας είναι πανέτοιμα και ασφαλή να για να υποδεχτούν τους μαθητές.

Δεν έχουν πείσει όμως κανέναν. Τα σχολεία ανοίγουν εν μέσω δευτέρου κύματος πανδημίας, τελείως απροετοίμαστα. Μόνο με μάσκα και παγουρίνο. Από την έναρξη της πανδημίας, η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έκανε τίποτα επί έξι μήνες. Είχε την δυνατότητα να προετοιμαστεί και να φερθεί με σοβαρότητα προκειμένου να θωρακίσει τις σχολικές υποδομές  για την ασφάλεια του εκπαιδευτικού και μαθητικού πληθυσμού.

Ο ΣΥΡΙΖΑ με παρεμβάσεις του καθημερινά στη Βουλή και στο δημόσιο διάλογο κατέθετε συνεχώς προτάσεις και έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου, ώστε να ληφθούν έγκαιρα μέτρα προφύλαξης όπως: Έκτακτο κονδύλι από τον προϋπολογισμό, αυξημένα τεστ για εκπαιδευτικούς και ευάλωτες κατηγορίες μαθητών, τάξεις 10-12 μαθητών, πρόσληψη επιπλέον αναπληρωτών και καθαριστριών, επιτάχυνση των 10.500 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών και ειδική μέριμνα για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων και των παιδιών ευάλωτων ομάδων.

Και αντί αυτού η κα Κεραμέως το μόνο μέτρο που εξήγγειλε είναι τα παγουρίνια και η υποχρεωτική χρήση μάσκας (την πήρε η ντροπή γιατί μήνες πριν πήρε πρωτοβουλία πρώτος ο Δήμαρχος Χαλανδρίου να διαθέσει δωρεάν μάσκες στους μαθητές του) και ο κ. Πέτσας να υπενθυμίζει στους μαθητές την «ευθύνη της μάσκας». Και ενώ τον Ιούνιο τα σχολεία άνοιξαν εκ περιτροπής, για μόλις 10 μέρες, τώρα, ούτε τους απασχόλησε να αυξήσουν των αριθμό των αιθουσών, παρά μόνο μέσα στο καλοκαίρι αύξησαν το αριθμό των μαθητών στην αίθουσα από 22 σε 26 παιδιά, αντί 15 όπως έπραξε η Ιταλία, η Γαλλία και η Δανία. Μας είπαν ότι όσο περισσότεροι δηλαδή μαθητές τόοοοοοσο καλύτερα!!!

Δεν υπήρξε ουσιαστικό σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων από το Σεπτέμβριο, παρ’ ότι γνωρίζαμε ότι το δεύτερο κύμα θα ερχόταν. Η πολιτική ευθύνη είναι μεγάλη. Η θέση των μαθητών από τις αρχές Σεπτέμβρη είναι στις τάξεις, με τους δασκάλους τους. Και δυστυχώς, το υπουργείο όχι μόνο έχασε τόσους μήνες, μήνες απραξίας και αδράνειας, αλλά αποτυγχάνει ακόμα και τώρα να λάβει σοβαρά μέτρα που θα εξασφαλίσουν την ασφαλή επιστροφή στα σχολεία.

Ας μας πείσει τώρα, η υπουργός Παιδείας, για τις καλές προθέσεις της. Προλαβαίνει έστω και καθυστερημένα να αλλάξει την ρύθμιση στο νόμο, που πρόσφατα ψήφισε, για την αύξηση των μαθητών στις τάξεις. Ας μεριμνήσει άμεσα για περισσότερες προσλήψεις αναπληρωτών και να αφήσει τον απαράδεκτο σχεδιασμό για 3μηνους αναπληρωτές.

Και αν πιστεύουμε ότι ο κ. Θεοδωρικάκος αύξησε τους εργαζόμενους στην καθαριότητα των σχολείων, πως εξηγείται ότι στο Δήμο Καρδίτσας από 117 καθαρίστριες το σχολικό έτος 2019-2020, φέτος εν μέσω πανδημίας, εγκρίθηκαν 111; Και αν πιστεύουμε ότι ο κ. Θεοδωρικάκος αύξησε την πλήρη απασχόληση των εργαζομένων, πως εξηγείται ότι στο νομό Καρδίτσας κανένας εργαζόμενος δεν έχει πλήρες ωράριο (μόνο 3ωρο);  Πως εξηγείται ότι οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα των σχολείων βρίσκονταν πάντα στις θέσεις τους τέλη Αυγούστου αλλά φέτος ανέλαβαν 2 μέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων; Επικοινωνιακά τρικ του υπουργού? Προχειρότητα; Επιτρέπονται τρικ και προχειρότητες με τα παιδιά; ‘Η όλα επιτρέπονται για την κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη; Δηλαδή «γαία πυρί μειχθήτω»;

Ας μας πείσει τώρα, ο υπουργός Εσωτερικών, για τις καλές προθέσεις του! Ας εξαντλήσει όλα τα περιθώρια, για την διαμόρφωση των ασφαλέστερων δυνατών συνθηκών για τη σχολική κοινότητα. Ας φροντίσει να γίνει ανακατανομή του προϋπολογισμού ενισχύοντας τους  προϋπολογισμούς των Σχολικών Επιτροπών των Δήμων και όχι να ΧΑΡΙΣΤΟΥΝ  ξανά χρήματα στα κανάλια για να υμνήσουν εκ νέου την απραξία και την ανυπαρξία τους! Έτσι θα δοθεί η δυνατότητα στους Δήμους να αυξήσουν τον αριθμό των εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολικών μονάδων, να νοικιάσουν αίθουσες και να αξιοποιήσουν κλειστά κτίρια όπου είναι απαραίτητο, να προβλέψουν την διεξαγωγή τεστ σε τακτά χρονικά διαστήματα, και το πιο απλό: να προμηθεύσουν τα σχολεία με ηλεκτρονικά θερμόμετρα για καθημερινή θερμομέτρηση όσων εισέρχονται στους σχολικούς χώρους.

Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έκανε τίποτα από όσα όφειλε και όσα μπορούσε, για την ασφαλή επιστροφή των μαθητών στα σχολεία. Εφαρμόζει την ίδια πολιτική που εφάρμοσε στον τουρισμό. Λάθος αποφάσεις, χωρίς σχεδιασμό, ολιγωρίες, μετάθεση των ευθυνών και μόνο επικοινωνιακοί  χειρισμοί, μέσω των γνωστών παπαγάλων. Δυστυχώς, η φετινή σχολική χρονιά ξεκινάει ανοχύρωτη στην πανδημία του κορονοϊού προκαλώντας ανασφάλεια στην εκπαιδευτική κοινότητα, φόβο στους γονείς και μούδιασμα στους μαθητές. Και μιλάμε για τους μαθητές μας και την παιδεία μας, δηλαδή τη μόρφωση. Τέλος αφιερωμένο εξαιρετικά για τους «αρμόδιους» κάτι από Αριστοτέλη: «Τον ρώτησαν σε τι διαφέρουν οι μορφωμένοι από τους αμόρφωτους, και απάντησε: «σε ό,τι διαφέρουν οι ζωντανοί από τους πεθαμένους».




Total
0
Shares