Παρέμβαση σε μαθητές γυμνασίου εντός σχολικού πλαισίου: «Ψυχική ανθεκτικότητα εφήβου (σχέσεις εφήβων – γονέων)»

UwAAAABJRU5ErkJggg==

Παρέμβαση σε μαθητές γυμνασίου εντός σχολικού πλαισίου: «Ψυχική ανθεκτικότητα εφήβου (σχέσεις εφήβων – γονέων)»

Κέντρο Πρόληψης των  Εξαρτήσεων και Προαγωγής της ψυχοκοινωνικής Υγείας ν. Καρδίτσας

Το Κέντρο Πρόληψης Καρδίτσας πραγματοποίησε εχθές 24/5/2022 ομιλία στο 2ου Γυμνάσιο Καρδίτσας, με θέμα: «Ψυχική ανθεκτικότητα εφήβου – σχέσεις εφήβων και γονέων». Ομιλητής ήταν το στέλεχος του Κέντρου και Ψυχολόγος κ. Δημήτρης Παρλαβάντζας,. Στην ομιλία παραβρέθηκαν γονείς μαθητών του 2ου γυμνασίου. Μετά από την ομιλία ακολούθησε συζήτηση για θέματα που αφορούν τους γονείς και το ρόλο τους.

Η ομιλία εντάσσεται στην παρέμβαση που έλαβε χώρα στο σχολείο και αφορούσε τη δημιουργία τριών βιωματικών εργαστηρίων για μαθητές της τρίτης γυμνασίου με στόχο την υποστήριξη των εφήβων στη δύσκολη αναπτυξιακή φάση της ζωής τους.

Επιπρόσθετα σημαντικό μέλημα της παρέμβασης ήταν και η ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας τωνπροσφέρει στους έφηβους χρήσιμα εφόδια ώστε να είναι σε θέση να διαχειριστούν αποδοτικότερα ζητήματα που αφορούν την επεξεργασία και την εμβάθυνση θεμάτων  επικοινωνίας, σχέσεων, συναισθημάτων, επιθετικότητας, ταυτότητας, αυτοεκτίμησης.

Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης οι έφηβοι μαθητές είχαν  την ευκαιρία:

– Να μοιραστούν και να ανταλλάξουν τις εμπειρίες και τα συναισθήματά τους σε θέματα όπως η φιλία, η σχέση με τους γονείς, η σχέση με το άλλο φύλο, η εικόνα για τον εαυτό τους, τα πράγματα που τους δυσκολεύουν.

– Να προβληματιστούν και να εμβαθύνουν στις αιτίες που μπορεί να οδηγήσουν κάποιον σε επικίνδυνες συμπεριφορές.

– Να ασκηθούν σε τρόπους που θα τους βοηθήσουν να προστατέψουν τον εαυτό τους από βλαπτικές συμπεριφορές, όπως τρόπους να διαχειρίζονται και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, να σκέφτονται κριτικά και να λύνουν τα προβλήματά τους, να διεκδικούν στις σχέσεις με τους άλλους.

Έτσι ο έφηβος ενισχυμένος ψυχολογικά μπορεί να είναι σε θέση να αποτελέσει ο ίδιος σημαντικό μηχανισμό στήριξης του εαυτού του, γεγονός που συμβάλλει στην σύναψη εποικοδομητικών σχέσεων τόσο με τους συνομήλικου του, τους οικείους του αλλά κοα με τους καθηγητές του.

Συντονιστής της παρέμβασης ήταν ο κ. Παρλαβάντζας Δημήτρης, Κλινικός /  Εκπαιδευτικός Ψυχολόγος, επιστημονικό στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης ν. Καρδίτσας.

Κέντρο Πρόληψης των  Εξαρτήσεων και Προαγωγής της ψυχοκοινωνικής Υγείας ν. Καρδίτσας



Total
3
Shares
Previous Article

4ο Γυμνάσιο Καρδίτσας: Έκθεση κατασκευών και εργασιών στο μάθημα της Τεχνολογίας

Next Article

Δήμος Καρδίτσας:Αρχίζουν οι εργασίες ασφαλτόστρωσης στην οδό Κουμουνδούρου



Total
3
Share