Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Νηστεία και διατροφή

Νηστεία και διατροφή

Νηστεία και διατροφή

Γράφει η Καϊμακάμη Μαρία, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος


Η νηστεία της Μεγάλης Σαρακοστής διαρκεί 48 ημέρες. Ξεκινάει την Καθαρά Δευτέρα και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο. Η αποχή από τρόφιμα ζωικής προέλευσης σε συνδυασμό με την αύξηση κατανάλωσης φρούτων, λαχανικών, οσπρίων και ξηρών καρπών φαίνεται ότι έχει θετικές επιδράσεις στην υγεία. Σημαντικό κατά την περίοδο αυτή είναι να υπάρχει ισορροπία, ποικιλία αλλά και μέτρο στην κατανάλωση των τροφών.

Ορισμένα από τα οφέλη της νηστείας στην υγεία είναι:

  • Μείωση χοληστερόλης
  • Μείωση αρτηριακής πίεσης
  • Μείωση οξειδωτικού στρες
  • Καλύτερη ρύθμιση γλυκόζης αίματος
  • Βελτίωση εντερικής λειτουργιάς

Τι πρέπει να προσέχω όσο νηστεύω;

  • Κορεσμός: Για να επιτύχουμε το αίσθημα του κορεσμού (να νιώθουμε χορτάτοι μετά από το γεύμα μας) μπορούμε να επιλέξουμε δημητριακά και ζυμαρικά ολικής άλεσης και να τα συνδυάσουμε με πήγες πρωτεΐνης (όσπρια, σόγια, θαλασσινά) και καλές πηγές λίπους (αβοκάντο, ξηροί καρποί, ελιές).
  • Πρωτεΐνη: Για να καλύψουμε τις ανάγκες μας σε πρωτεΐνη μπορούμε να εντάξουμε στην διατροφή μας τα θαλασσινά και τη σόγια. Επίσης συνδυάζοντας όσπρια με δημητριακά π.χ. φακές με ρύζι αυξάνουμε την βιολογική αξία των φυτικών πρωτεϊνών.
  • Σίδηρος: Για να αυξήσουμε την απορρόφηση του μπορούμε να συνδυάσουμε τρόφιμα που τον περιέχουν με βιταμίνη C. Για παράδειγμα  μπορούμε στα ρεβίθια να προσθέσουμε χυμό λεμονιού, σε μια σαλάτα με φακές να βάλλουμε πιπεριές. Επίσης μουλιάζοντας τα όσπρια πριν τα μαγειρέψουμε ενισχύουμε την απορρόφηση του.
  • Ασβέστιο: Μερικές από τις φυτικές πηγές ασβεστίου είναι τα αμύγδαλα, το σουσάμι, το ταχίνι, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Για καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου αποφεύγουμε να καταναλώνουμε ταυτόχρονα τροφές  πλούσιες σε σίδηρο.

Σε γενικές γραμμές όλοι μπορούν να νηστέψουν, όμως ορισμένες ομάδες ατόμων όπως για παράδειγμα έγκυες ή άτομα με προβλήματα υγείας καλό είναι πρώτα να συμβουλευτούν τον γιατρό τους και έπειτα να απευθυνθούν στον διαιτολόγο για τον σχεδιασμό του κατάλληλου για αυτούς διαιτολογίου.

Καϊμακάμη Μαρία, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Τηλ:697 900 8284

E-mail: mk.diatrofi@gmail.com

https://www.instagram.com/mariakaimakami_dietitian/

Συνεργάτιδα Διαιτολογικού Κέντρου Μουζακίου




Total
0
Shares
Previous Article
Διεθνής και με νέο ρεκόρ ο 15ος Μαραθώνιος Καλαμπάκα – Τρίκαλα «Θανάσης Σταμόπουλος» (φωτο)

Διεθνής και με νέο ρεκόρ ο 15ος Μαραθώνιος Καλαμπάκα – Τρίκαλα «Θανάσης Σταμόπουλος» (φωτο)

Next Article
Τρεις περιπτώσεις τηλεφωνικής εξαπάτησης ηλικιωμένων συντοπιτών μας στην ευρύτερη περιοχή του Μουζακίου

Τρεις περιπτώσεις απόπειρας τηλεφωνικής εξαπάτησης ηλικιωμένων συντοπιτών μας στην ευρύτερη περιοχή του Μουζακίου

Related Posts

Mitsotakis Mouzaki eksofyllo
Διαβάστε περισσότερα

ΔΕΙΤΕ Φωτογραφίες και Βίντεο από την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Μουζάκι

ΔΕΙΤΕ Φωτογραφίες και Βίντεο από την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Μουζάκι Φωτογραφίες: Πέτρος Ζιώγας Βίντεο: Νίκος…
2o dimotiko sxooleio mouzakiou museotek.net
Διαβάστε περισσότερα

2o Δημοτικό Σχολείο Μουζακίου: Η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία στην υπηρεσία της εκπαίδευσης

2o Δημοτικό Σχολείο Μουζακίου: Η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία στην υπηρεσία της εκπαίδευσης Συνεργασία του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μουζακίου…
Τεχνικό άρθρο για το Φράγμα Πύλης Τρικάλων
Διαβάστε περισσότερα

Τεχνικό άρθρο για το Φράγμα Πύλης Τρικάλων

Περισσότερες από δύο φορές, θα το γέμιζε ο “Πορταϊκός Ποταμός”, μειώνοντας κατά 74 εκατομμύρια m3, περίπου, την πλημμύρα του κάμπου της “Θεσσαλίας”