Νέα παρέμβαση του δημάρχου Αργιθέας για τη σήραγγα Τυμπάνου

 

Παρέμβαση στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη για την ένταξη και χρηματοδότηση της σήραγγας Τυμπάνου, έκανε με επιστολή του το ΔΙΚΤΥΟ ΠΙΝΔΟΣ, που κοινοποιεί ο δήμαρχος Αργιθέας.

Επαναφέρει το διαχρονικό αίτημα για την διαπεριφερειακή διασύνδεση των οδικών αξόνων της Ε65 και της Ιόνιας Οδού μέσω της Αργιθέας, δεδομένου … η οδός Καρδίτσα – Άρτα είναι διαπεριφερειακή οδός, καθώς συνδέει την Δυτική Θεσσαλία με την Περιφέρεια της Ηπείρου και Δυτ. Ελλάδας.

Ενώνει τους δύο οδικούς άξονες της Ε65 και της Ιόνιας Οδού. Με την βελτίωση της οδού και την κατασκευή της σήραγγας στον αυχένα του Τυμπάνου, αίρεται η οδική απομόνωση του Νομού Καρδίτσας και της Δυτικής Θεσσαλίας προς τα Δυτικά.

Με την αναβάθμιση και βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών της οδού εξασφαλίζεται η άνετη και ασφαλής διακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων, με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα δύσβατη και απομονωμένη περιοχή της Αργιθέας καθίσταται πόλος έλξης επισκεπτών και επενδυτών.

H επιστολή του Δημάρχου Αργιθέας Λάμπρου Τσιβόλα προς τον Υπουργό κ. Χρήστο Σπίρτζη

Αξιότιμε κε Υπουργέ

Όπως σας είναι γνωστό, η οδός Καρδίτσα – Άρτα είναι διαπεριφερειακή οδός, καθώς συνδέει την Δυτική Θεσσαλία με την Περιφέρεια της Ηπείρου και Δυτ. Ελλάδας.

Ενώνει τους δυο οδικούς άξονες της Ε65 και της Ιόνιας Οδού. Με την βελτίωση της οδού και την κατασκευή της σήραγγας στον αυχένα του Τυμπάνου, αίρεται η οδική απομόνωση του Νομού Καρδίτσας και της Δυτικής Θεσσαλίας προς τα Δυτικά.

Με την αναβάθμιση και βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών της οδού εξασφαλίζεται η άνετη και ασφαλής διακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων, με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα δύσβατη και απομονωμένη περιοχή της Αργιθέας καθίσταται πόλος έλξης επισκεπτών και επενδυτών.

Η Αργιθέα είναι περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, με έντονη πολιτιστική κληρονομιά τόσο σε προϊστορικά (προϊστορική περιοχή Ελληνικών), βυζαντινά (αξιόλογα μοναστήρια π.χ. Ι.Μ. Σπηλιάς) και νεώτερα μνημεία (πέτρινα γεφύρια, νερόμυλοι, μονοπάτια π.χ. το ευρωπαϊκό μονοπάτι Ε4) και πλούσια σε φυσικούς πόρους.

Η βελτίωση της οδού θα φέρει ανάπτυξη στην περιοχή, με αποτέλεσμα την δημιουργία θέσεων εργασίας, την συγκράτηση του πληθυσμού, την βελτίωση του εισοδήματος των κατοίκων της περιοχής και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής. Η κοιλάδα του Αχελώου αποκτάει ασφαλή πρόσβαση και οι σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις σ’ αυτή (αναστήλωση γέφυρας Κοράκου) αποκτούν ουσιαστικό πλεονέκτημα.

Ο αυχένας του Τυμπάνου αποτελεί σήμερα φυσικό φραγμό στην οδική σύνδεση, διότι στην περιοχή επικρατούν δύσκολες καιρικές συνθήκες (έντονες βροχοπτώσεις, μεγάλα ύψη χιονοπτώσεων, χιονοστιβάδες, ομίχλη, ανεμοθύελλες κ.λπ.). Αποτέλεσμα αυτών είναι ο αποκλεισμός της περιοχής για μεγάλα χρονικά διαστήματα κατά τους χειμερινούς μήνες, η πρόκληση ζημιών στο οδικό δίκτυο λόγω κατολισθήσεων και καθιζήσεων και η δημιουργία επισφαλών καταστάσεων, που θέτουν σε κίνδυνο τόσο τους χρήστες της οδού, όσο και τις οικίες της περιοχής.

Η ετήσια οικονομική επιβάρυνση της Περιφέρειας Θεσσαλίας για την συντήρηση της οδού, για αποχιονισμούς, για άρση των καταπτώσεων και για την αποκατάσταση των ζημιών είναι πολύ μεγάλη και δυσβάστακτη για τα οικονομικά δεδομένα των Περιφερειών.

Με την κατασκευή προβλέπεται η αναβάθμιση, βελτίωση τεχνικών χαρακτηριστικών της Επαρχιακής οδού Καρδίτσας – Άρτας με αποτέλεσμα την βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε διανομαρχιακές οδικές συνδέσεις.

Σας είναι γνωστό ότι υπάρχει, προ πολλών ετών ώριμη μελέτη που αφορά την μελέτη «Ε.Ο. ΚΑΡΔΙΤΣΑ-ΑΡΤΑ» ΣΑΜΠ 006/3 2000ΜΠ00630003 και ειδικότερα:

1. Τμήμα από γέφυρα Τρυγόνας μέχρι διασταύρωση για Δρακότρυπα Μήκος τμήματος: 6.100μ.

Διατομή β2σ – ΟΜΟΕ – 11,5/13,0μ., που αποτελείται από μία λωρίδα πλάτους 3,75μ, ΛΕΑ πλάτους 2,0μ. και ασφαλτικό έρεισμα 0,75μ. (ανά κατεύθυνση)

Περιλαμβάνει την γέφυρα Τρυγόνας Ι_=30,0μ. και 2 ισόπεδους κόμβους (Βατσουνιάς και Δρακότρυπας)

Ωριμότητα μελέτης: υπάρχει εγκεκριμένη οριστική μελέτη. Αναμένεται η έγκριση του κτηματολογίου.

Εκτιμώμενος προϋπολογισμός για την κατασκευή: 15.000.000C

2. Σήραγγα Τυμπάνου και προσβάσεις Μήκος σήραγγας: 1.450μ.

Μήκος προσβάσεων: 3.150μ, (750+2400)

Διατομή σήραγγας γ2 7,5 / 9,50μ., που αποτελείται από μία λωρίδα πλάτους 3,75μ και πεζοδρόμιο Ι,Ομ. (ανά κατεύθυνση)

Διατομή προσβάσεων γ2 7,5 / 9,70μ., που αποτελείται από δύο λωρίδες πλάτους 3,75μ (μία ανά κατεύθυνση), έρεισμα Ι,Ομ., κρασπεδόρειθρο 1,2μ. και επιπλέον έρεισμα 2,0μ. για την προστασία από κατολισθήσεις.

Ωριμότητα μελέτης: υπάρχει εγκεκριμένη οριστική μελέτη. Αναμένεται η έγκριση της συμπληρωματική γεωλογικής, γεωτεχνικής και υδραυλικής μελέτη στην είσοδο της σήραγγας για την αντιμετώπιση κατολίσθησης στο στόμιο της εισόδου της σήραγγας. Εκτιμώμενος προϋπολογισμός για την κατασκευή: 43.000.000C

3. Παράκαμψη αρχαιολογικού χώρου Αργιθέας Μήκος τμήματος: 500μ.

Διατομή γ2 – ΟΜΟΕ – 7,0 / 9,0μ., που αποτελείται από δύο λωρίδες πλάτους 3,5μ, (μία ανά κατεύθυνση), έρεισμα 0,75μ.και κρασπεδόρειθρο 0,8μ.

Ωριμότητα μελέτης: υπάρχει εγκεκριμένη οριστική μελέτη.

Εκτιμώμενος προϋπολογισμός για την κατασκευή: 2.000.000C

Παρακαλώ όπως εξετάσετε την προτεραιότητα της ένταξης και της υλοποίησης του ως άνω έργου στον προγραμματισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

H επιστολή του Δημάρχου Αργιθέας Λάμπρου Τσιβόλα προς τον Υπουργό κ. Χρήστο Σπίρτζη

Ενημερωτικό

Δήμος Αργιθέας

Total
0
Shares
Previous Article
ΣΠΟΡΤ: 9 ώρες χιόνι για τις 9 Βρύσες

ΣΠΟΡΤ: 9 ώρες χιόνι για τις 9 Βρύσες

Next Article

Νέα ρεκόρ για τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Τρικάλων


Total
0
Share