Νέα έρευνα: H διατροφή, η άσκηση και η νηστεία εμποδίζουν την εξέλιξη του covid-19


Νέα έρευνα: H διατροφή, η άσκηση και η νηστεία εμποδίζουν την εξέλιξη του covid-19

O τρόπος ζωής μπορεί να αποδειχθεί αιτία ασθένειας. Ένας τρόπος ζωής βασισμένος σε τρεις σημαντικούς πυλώνες για την υγεία, όπως είναι η αντιοξειδωτική διατροφή, η άσκηση και η νηστεία, μπορούν να περιορίζουν την εξέλιξη της νόσου από το νέο κορωνοϊό SARS-CoV-2.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το εργαστήριο του τμήματος Βιοχημείας-Βιοτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και δημοσιεύθηκε στο διεθνές περιοδικό Antioxidants. Αξιολογήθηκε η συσχέτιση της γενετικής προδιάθεσης του πνεύμονα και του τρόπου ζωής, σχετικά με τη διαφοροποίηση των συμπτωμάτων της νόσου Covid-19 σε κάθε ασθενή.

Για παράδειγμα, η παχυσαρκία είναι ένα χρόνιο νόσημα με σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία του ατόμου. Παχύσαρκα άτομα είναι πιο πιθανό να παρουσιάσουν εντονότερα συμπτώματα κορωνοϊού, καθώς οργανισμοί με χρόνια φλεγμονή μπορούν να εμφανίσουν οξεία πνευμονική νόσο. Αντίθετα, ένας ισορροπημένος τρόπος ζωής μειώνει τα επίπεδα της φλεγμονής και του οξειδωτικού στρες, ενώ ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Αλλαγή του τρόπου ζωής

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι αλλαγές στον τρόπο ζωής ξεκινούν με την προσθήκη της συστηματικής σωματικής δραστηριότητας, της διατροφής πλούσια σε αντιοξειδωτικά και της νηστείας. Τέτοιες αλλαγές είναι αποδεδειγμένο ότι βελτιώνουν τη φυσική κατάσταση και την υγεία. Επομένως, οι συνήθειες για μια υγιεινή καθημερινότητα λαμβάνονται ως μέτρα πρόληψης από το νέο κορωνοϊό.

Διατροφή με αντιοξειδωτικά

Η χρήση συγκεκριμένων ενώσεων με αντιοξειδωτική ισχύ θα μπορούσαν να περιορίσουν τη μολυσματικότητα του Covid-19 και να παρέχουν ισχυρή αντιοξειδωτική προστασία στον οργανισμό. Η χορήγηση της Ν-ακετυλοκυστεΐνης (NAC), ένα αμινοξύ με βάση το θείο που απαιτείται για τη δημιουργία της γλουταθειόνης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως θεραπευτική πρόταση.

Εκτός από τη NAC, η χορήγηση πρωτεΐνης ορού γάλακτος φαίνεται να είναι μια πολλά υποσχόμενη ιδέα για την ενίσχυση της αντιοξειδωτικής κατάστασης του ξενιστή και για τον περιορισμό της εξέλιξης ή ως μέσο πρόληψης από τη νόσο COVID-19. Συγκεκριμένα, η πρωτεΐνη ορού γάλακτος που προέρχεται από πρόβατο, έχει θετική δράση σε ποικίλα πειραματικά περιβάλλοντα, σε κυτταρικές σειρές και σε μελέτες in vivo, ενώ τα αποτελέσματά της είναι πολλά υποσχόμενα. Θεωρείται να είναι ένας ισχυρός αντιοξειδωτικός παράγοντας και να προστατεύει από τη φλεγμονή, κυρίως από τη χαμηλού βαθμού φλεγμονώδη κατάσταση, που κάνει τους ηλικιωμένους ευάλωτους στον COVID-19.

Επιπλέον, αρκετές μελέτες, in vitro και in vivo, έχουν δείξει ότι πολλές τροφές πλούσιες σε πολυφαινόλες μπορούν να έχουν θετική επίδραση στους δείκτες του οξειδωτικού στρες. Οι πολυφαινόλες, είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά και βρίσκονται κυρίως σε φυτικές τροφές, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, αλλά και στα παράγωγά τους, όπως το κρασί και το ελαιόλαδο. Συνεπώς, μπορούν να ενισχύσουν την αντιοξειδωτική άμυνα, και η πρόσληψή τους μέσω της διατροφής, θα μπορούσε να είναι ένας πιθανός μηχανισμός προστασίας έναντι του SARS-CoV-2.

Σωματική άσκηση

Τα τελευταία 10 χρόνια, αρκετές μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι η άσκηση μπορεί να βοηθήσει το αναπνευστικό σύστημα. Έχει αποδειχθεί ότι η τακτική σωματική δραστηριότητα προάγει την ενεργοποίηση των αντιοξειδωτικών μηχανισμών του σώματος. Πιο συγκεκριμένα, η αεροβική άσκηση ενεργοποιεί την παραγωγή ενός αντιοξειδωτικού ενζύμου, το υπεροξείδιο της δισμουτάσης (EcSOD), το οποίο διασπά τη ρίζα του υπεροξειδίου σε υγιή και παχύσαρκα άτομα ή άτομα με διαβήτη τύπου 2. Το SOD είναι το μόνο αντιοξειδωτικό ένζυμο που διασπά τη ρίζα του O2 στο H2O2 και έτσι το απενεργοποιεί.

Επιπροσθέτως, η τακτική αερόβια άσκηση μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα των πιο σημαντικών αντιοξειδωτικών μορίων, GSH και GPx, όπου το τελευταίο χρησιμοποιεί GSH για να εξουδετερώσει τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες είναι ιδιαίτερα βλαβερές για τον οργανισμό. Το κατά πόσο μια συστηματική μακροχρόνια ρουτίνα άσκησης θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου από το COVID-19, πρέπει να διερευνηθεί περισσότερο. Ωστόσο, με βάση τα διαθέσιμα επιστημονικά δεδομένα υποστηρίζεται ότι ένα γυμνασμένο άτομο, είναι πολύ πιθανό να διαθέτει ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό περιβάλλον όπου ιοί, όπως ο SARS-CoV-2, μπορούν να εμφανίσουν πιο ήπια συμπτώματα και αντιμετωπιστούν πιο άμεσα.

Νηστεία

Ο ανθρώπινος οργανισμός οδηγείται σε νηστεία κατά τη διάρκεια του ύπνου, περίπου 8 με 10 ώρες ημερησίως. Η νηστεία μπορεί να εφαρμοστεί για λόγους υγείας αλλά και για θρησκευτικούς λόγους. Χωρίζεται σε δύο κατηγορίες, τη διαλειμματική και την παρατεταμένη νηστεία.

Η πιο διαδεδομένη είναι η διαλειμματική νηστεία η, όπου η περίοδος νηστείας είναι 14-20 ώρες. Να σημειωθεί πως μελέτες σε υγιή άτομα, καθώς και σε ασθενείς που πάσχουν από διαβήτη, μεταβολικό σύνδρομο και παχυσαρκία, η διαλειμματική νηστεία είχε θετικές επιδράσεις στον οργανισμό, δηλαδή σημειώθηκαν αλλαγές στο βάρος, την ινσουλίνη και την αυξητική ορμόνη.

Η εκτεταμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση της παρούσας μελέτης καταλήγει στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν καλές ενδείξεις ότι η νηστεία βελτιώνει παθολογικές καταστάσεις όπως η παχυσαρκία και οι καρδιαγγειακές παθήσεις. Mε βάση αυτή την ανακάλυψη, ασθενείς που θα προσβληθούν από το κορωνοϊό είναι πιθανό να παρουσιάσουν πιο ήπιες επιπτώσεις και να μειωθούν τα ποσοστά θνησιμότητας της νόσου.

Η τήρηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής μπορούν να μετριάσουν την εξάπλωση της πανδημίας, καθώς η άσκηση, η διατροφή και η νηστεία θωρακίζουν τον οργανισμό. Επιπλέον, η προσπάθεια αλλαγής της καθημερινότητας, διασφαλίζει μια καλή λειτουργία των γονιδίων του πνεύμονα και του οξειδοαναγωγικού συστήματος.

Πηγή: vita4you


Total
4
Shares
Previous Article

Την Πέμπτη (29/4) η κλήρωση του EuroBasket 2022, μαθαίνει αντιπάλους η Ελλάδα

Next Article

ΕΕ: Έτοιμο για απογείωση το ευρωπαϊκό διαστημικό πρόγραμμα με προϋπολογισμό 14,9 δισ. ευρώ

Total
4
Share