Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Μεγάλη Σκάλα Ανθηρού: Μια καλόπιστη Παρέμβαση για οριστική λύση

gefira korakou1

Η ιστορία των καταπτώσεων βράχων και της επικινδυνότητας του Περιφερειακής ευθύνης Δρόμου Μουζάκι- Ανθηρό ( έδρα Δήμου Αργιθέας) στο σημείο της Μεγάλης Σκάλας είναι μακρά και γνωστή.

Το λίαν απότομο πρανές και οι βράχοι που εξέχουν καθιστούν πολύ δύσκολη τη διάβαση οχημάτων/ ΚΤΕΛ , σχολικών και ΙΧ.
Από το 2004 με τότε Δήμαρχο Δυτ. Αργιθέας τον Ηλία Παπαδήμα ( σημερινό πρόεδρο Δ.Σ) και γ.γ Υπουργείου Ανάπτυξης Σπύρο Παπαδόπουλο , διεκδικήθηκε η οριστική λύση με ένταξη της Μελέτης στο ορεινό πρόγραμμα “Πίνδος”.
Εγκρίθηκε  με παρέμβαση του αείμνηστου Δημήτρη Σιούφα ποσό 100.000€.
Η ανάθεση όμως της Μελέτης καθυστέρησε επί χρόνια και τελικά το θέμα ανακινήθηκε επί θητείας Λ.Γ.Τσιβόλα (2014-19) με παραστάσεις μας στον τότε υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Ήρθαν επιτόπου Γεωλόγοι και συνεργάστηκαν με την Αντιπεριφέρεια Καρδίτσας και το Δήμο μας.
Ανάδοχος της οριστικής Μελέτης ο έμπειρος Μηχανικός Β.Βαρέλας.
Παραδόθηκε( ήδη από το 2017) στην αρμόδια Δνση τεχνικών έργων Καρδίτσας και ο προϋπολογισμός κατασκευής του ειδικού στεγάστρου ,που προκρίθηκε τεχνικά, περί τα 2.200.000€- τύπου cut and cover.
Με παραστάσεις μας στη Δ/νση Μελετών Υπ Υποδομών ( υπουργίας Χρ.Σπίρτζη) ο σχετικός φάκελος …. εκινείτο για μήνες αρκετούς…. μεταξύ οδού Μπλατσούκα Καρδίτσας και Λ.Αλεξάνδρας Αθηνών.
Εν τω μεταξύ η τότε Δημοτική Αρχή με μηχανήματα και εργαζόμενους του Δήμου έκανε προσωρινό ανάχωμα που βοήθησε και ανακούφισε την όλη κατάσταση.
Βέβαια, προσωρινή, ημιτελής εργασία….
Χθες , με χαρά βλέπουμε την επιτόπια επίσκεψη του νέου Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας Κ.Νούσιου και μηχανήματα να επιχειρούν ξανά…. χωματουργικές εργασίες. Μαζί με το νέο Δήμαρχο Αργιθέας Ανδρέα Στεργίου και στελέχη .((Πρόεδρος Δ.Σ Αργιθέας Ηλίας Παπαδήμας, Κοινοτάρχης Ανθηρού Γιώργος Κουτής, Αντιδήμαρχοι Ηλίας Τσιατσιάνης κ Μπάμπης Πούλιος).
Ο Αντιπεριφερειάρχης δείχνει ότι είναι κοντά στις απόμακρες δυσπρόσιτες περιοχές, δεν είναι άνθρωπος του ” Γραφείου ” στην πόλη και ενδιαφέρεται να έχει άμεση γνώση των καταστάσεων,δίπλα στους μαθητές,στους κατοίκους.
Λόγω και της πολύχρονης εμπειρίας μας ,να μας επιτραπεί να επισημάνουμε:
1.Το πρόβλημα της Σκάλας Ανθηρού είναι μεγάλο και ενέχει κινδύνους.
Με προσωρινά ημίμετρα – όση καλή διάθεση και να υπάρχει- δεν αντιμετωπίζεται η προβληματική διέλευση οχημάτων και σχολικών.
Λόγω σαθρότητας και μεγάλης κλίσης του πρανούς , όσο σκαλίζεται τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος να έρθει…όλο κάτω.
Εφιστούμε απλά την ιδιαίτερη προσοχή και η παρουσία ειδικού Μηχανικού είναι πάντοτε αναγκαία και χρήσιμη.
2.Στη Μ.Σκάλα ή πρέπει να υλοποιηθεί η πρόταση του Μελετητή για ειδικό Στέγαστρο με το κόστος που προβλέπεται , ή εναλλακτικά να εξεταστεί η τοποθέτηση ειδικών πλεγμάτων ( τύπου κοιλάδας Τεμπών) από ειδικά συνεργεία.
3.Όλοι οι Αιρετοί,όλων των παρατάξεων οφείλουμε να παρακολουθούμε την πορεία των Μελετών και των αναγκαίων έργων ,ώστε να μην χρονίζουν και παραπέμπονται στις…. ελληνικές καλένδες.
Από το 2004 παρήλθαν 15 έτη και 4 Περιφερειακές Αρχές και  άλλες τόσες Δημοτικές Αρχές……
Η οδική ασφάλεια,ο εκσυγχρονισμός του κεντρικού οδικού δικτύου αποτελεί πολιτική και νομική υποχρέωση της Περιφερειακής Αρχής,της εκάστοτε κυβέρνησης.
Θεσσαλία είμαστε ΟΛΟΙ! Από Αχελώο έως Πήλιο και Αλόννησο…..
Δεν είναι μονάχα οι πόλεις και οι Ανατολικοί νομοί…..
Όλος ο επαρχιακός Διαπεριφερειακός άξονας “Καρδίτσα- Αργιθέα ( Τύμπανος)- Κοράκου-Άρτα” χρειάζεται μεγάλες επεμβάσεις βελτίωσης της Βατότητας.
Πριν συμβεί το κακό……
Περιφέρεια Θεσσαλίας  και Υπουργείο Υποδομών έχουν βασική ευθύνη!
*Φίλοι όλοι…. Φιλτάτη η Αλήθεια & η Ορεινή Πατρίδα!
Δημήτρης Παπακώστας
Δίκτυο “ΠΑΤΡΙ.Δ.Α” Αχελώου ΑΡΓΙΘΕΑΣ Καρδίτσας Θεσσαλίας.



Total
0
Shares
Previous Article
opeka

ΟΠΕΚΑ... Χρηματικό βοήθημα 1000 ευρώ σε τρίτεκνες και πολύτεκνες μητέρες

Next Article
lia roganaki slide3

Τα δικαιώματα τους, υποχρέωση  μας

Related Posts