Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Μαθημαγειρέματα με αρμονική συνεύρεση και θετικά συναισθήματα

 

Οι επίσημοι προσκεκλημένοι, γονείς και παιδιά με οποιαδήποτε αναπηρία, έφτασαν στην ώρα τους. Στην υποδοχή, μαθητές φροντιστηρίων – εθελοντές, οδήγησαν μικρούς και μεγάλους στη θέση τους, ώστε στη σάλα να μείνουν μόνο οι ενήλικες για τις ομιλίες.

Η μία ομάδα μικρών μαθηματικών ανασκουμπώθηκε πρόθυμα στην κουζίνα με τη Ρία Στρογγύλη και τη Γεωργία Παππά, ενώ η δεύτερη απασχολήθηκε με ασφάλεια στον πίσω αύλειο χώρο από εθελοντές – ειδικούς θεραπευτές.

Όσο τα μαθημαγειρέματα ήταν σε εξέλιξη, στη σάλα το καλωσόρισμα έκανε, ως εκπρόσωπος της ένωσης αναπήρων Καρδίτσας, η κ. Ζωή Βαϊοπούλου, αναφέροντας ότι είναι η δεύτερη φορά που διοργανώνεται η εκδήλωση της οποίας το όνομα δόθηκε από το ομώνυμο βιβλίο του κ. Δημήτρη Χασάπη. Μετά από δύο χρόνια η ανταπόκριση δείχνει πως η χαραμάδα συνεχώς μεγαλώνει. Η κ. Βαϊοπούλου, αναφέρθηκε στις κυρίαρχες ανάγκες των παιδιών με αναπηρία, στην ανάγκη τους να αγαπηθούν και στον φόβο της μη αποδοχής. Μεταξύ άλλων είπε “.. ο φόβος που μετατρέπεται σε ενθουσιασμό μικραίνει και τελικά οδηγεί σε πρόοδο. Καθήκον μας ως γονείς είναι να γίνουμε τα σωστά πρότυπα στη ροή της πλοήγησης, στη ζωή. Παππούδες, γονείς, δάσκαλοι και παιδιά να ζυμωθούν μεταξύ τους, να μοσχομυρίσει ζεστή ελπίδα και φρεσκοκομμένο όραμα! ν’ αφήσουμε χώρο στο τραπέζι να στρωθεί από τα μικρά χεράκια το γιορτινό τραπεζομάντηλο των επιλογών!..”

Στη συνέχεια έγινε ευχαριστήρια αναφορά στο πατισερί “Πάστα”, τις εκτυπώσεις “δημιουργία” το Bistrot Άρνη και τους αδερφούς Στεργιόπουλοι “φως και γραφή” για την πολύτιμη συμβολή τους στην πραγματοποίηση της εκδήλωσης.

Η κ. Χρύσα Κίτσου ψυχίατρος παιδιών και εφήβων, αναφέρθηκε μέσα από τα βάθη της ιστορίας, στην αναπηρία και πώς αυτή αποδόθηκε σε δαιμονοπληξίες ή θεϊκή τιμωρία. τόνισε πως η πρώτη επιστημονική προσέγγιση έγινε από τον Ιπποκράτη γύρω στα 400 π.Χ. και καταλήγοντας στο σήμερα αναφέρθηκε στα σοβαρά ελλείμματα της εποχής μας και στην ανάγκη κατανόησης και συλλογικής κινητοποίησης υπέρ των δικαιωμάτων αξιοπρέπειας και ευημερίας των ατόμων με αναπηρία. Τόνισε δε ότι όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα!

Στη συνέχεια το λόγο πήρε εκ μέρους του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.Ν. Καρδίτσας ο υποδιευθυντής και μαθηματικός κ. Γιώργος Τσόγκας, επιχειρώντας μία σύντομη γνωριμία με το σχολικό συγκρότημα, τις υποδομές και το εξειδικευμένο προσωπικό, κάνοντας αναφορά στους τρόπους διδασκαλίας, στις δράσεις των μαθητών και τις δυνατότητες που τους παρέχονται.

Παίρνοντας τη σκυτάλη του λόγου, η κυρία Αθηνά Στρογγύλη, πτυχιούχος ελληνικής και αγγλικής φιλολογίας, παρουσίασε το διεθνές πρόγραμμα “with more eyes we can see better” το οποίο στόχο έχει μεταξύ άλλων την προώθηση ίσων ευκαιριών ανεξάρτητα από το φύλο, την αναπηρία ή τη φυλή και το οποίο στιάζει στη βελτίωση των μεθόδων εκμάθησης σε διδάσκοντες και εκπαιδευόμενους μέσω καινοτόμων εσωτερικών και εξωτερικών δραστηριοτήτων.

Κι ενόσω στην κουζίνα άλλαζαν θέση η πρώτη με τη δεύτερη ομάδα μαθητευόμενων μαγείρων, η διδάσκουσα τους, καθηγήτρια μαθηματικών κ. Ελευθερία Στρογγύλη ξέκλεψε λίγο χρόνο λέγοντας: “Λίγα σημεία στο σπίτι σας προσφέρονται για την εφαρμογή της γνωσης των μαθημάτων. Έτσι, λοιπόν σήμερα αρπάξαμε τα μπολ και τα κουτάλια για κάποια μαθηματικά στην κουζίνα. Τα μαθηματικά στην κουζίνα ειναι ένας βιωματικός τρόπος μάθησης που δίνει την δυνατότητα στους μικρούς μαθηματικούς να δουν τη μάθηση απο μια άλλη σκοπιά, δημιουργώντας παράλληλα θετικά συναισθήματα απέναντι στην γνώση. Στην κουζίνα λύνουμε παρόμοια προβλήματα με αυτά των σχολικών βιβλίων καθημερινά. Μέσα από την σημερινή συνύπαρξη ειδικών, εκπαιδευτικών, γονιών και παιδιών σε μια σειρά δραστηριοτήτων αποδείξαμε οτι οι άνθρωποι με αναπηρίες δικαιούνται μια ισότιμη θέση στην κοινωνία μας. Στόχος η συμμετοχή όλων και περισσότερων συνανθρώπων σε παρόμοιες εκδηλώσεις όπως η σημερινή καθώς και η συνεχής ενημέρωση για νέους μεθόδους οι οποίες θα βελτιώσουν βασικούς τομείς δεξιοτήτων τους. Τρέξτε, παίξτε μάθετε στα παιδιά σας να ισορροπούν όχι μόνο στα παιχνίδια και στο διάβασμα αλλά και στην ζωή τους. Γιατί όσο υπάρχουν παιδιά στον κόσμο μην φοβάστε. Μάθετέ τους έμπρακτα απλά να αποδέχονται την διαφορετική τους οντότητα.”

Τέλος η κ. Γεωργία Παππά, εργοθεραπεύτρια και αντιπρόεδρος του πανελλήνιου συλλόγου γονέων και κηδεμόνων τυφλοκωφών “ηλιοτρόπιο”, αναφέρθηκε στη δυναμική της διαδικασίας της διατροφής, η οποία είναι ικανή να ενώσει τα μέλη μιας οικογένειας ράβοντάς τα με μία γερή κλωστή και ενώνοντάς τα με τη σχολική καντίνα, τις γεύσεις που αγαπούν, τις γνώσεις, τα χρήματα που μπορούν να διατεθούν αφήνοντας επιπλέον χώρο για αυθορμητισμό. Στάθηκε δε στην ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή όταν ένας μαθητής σε αναπηρικό καροτσάκι έκανε την είσοδό του στην κουζίνα. Προσπαθώντας να μεταφέρει εικόνες από τη βιωματική δράση  είπε “…μικροί και μεγάλοι μαθηματικοί μέτρησαν ψωμάκια, σχημάτισαν τα συναισθήματα με σάλτσα, έκοψαν αυγά, στρώσαν τα μαρούλια και έφτιαξαν μυρωδάτο Club σάντουιτς. Μοίρασαν, μύρισαν, άγγιξαν, γεύτηκαν, χρησιμοποιώντας τη γνώση που είχαν από τα σχολειά τους…”

Κλείνοντας παραίνεσε τους γονείς να αφήσουν τα παιδιά να δημιουργήσουν σε ένα χώρο μαγικό, ζωντανό, μυρωδάτο! στην κουζίνα της γιαγιάς και της μαμάς!

Το δίωρο τηρήθηκε με …μαθηματική ακρίβεια. Ήταν ένα δημιουργικό απόγευμα, αρμονικής συνεύρεσης που έκλεισε με χριστουγεννιάτικες ευχές!

mathimatika stin kouzina 5 2

mathimatika stin kouzina 1

mathimatika stin kouzina 2

mathimatika stin kouzina 3

mathimatika stin kouzina 4

mathimatika stin kouzina 6 1




Total
0
Shares
Previous Article

Εθελοντική αιμοδοσία από την ΝΟΔΕ ν. Καρδίτσας

Next Article

Δήμος Αργιθέας: Προμήθεια εκσκαφέα - φορτωτή μέ ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό

Related Posts