Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Λάρισα: Τρέχουν οι διαδικασίες για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

• Προκηρύσσεται κυκλοφοριακή μελέτη άμεσης εφαρμογής, προκειμένου να ενταχθούν έργα στο νέο ΕΣΠΑ

• Δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας, ποδηλατόδρομοι και πεζόδρομοι για την κεντρική περιοχή της πόλης και στην περιοχή του ΟΣΕ

Στη δημοπράτηση των αναγκαίων μελετών για την ένταξη και χρηματοδότηση μέσω του νέου ΕΣΠΑ, μέρους του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) προχωρά ο Δήμος Λάρισας και ειδικότερα η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών.

Ειδικότερα, δημοσιοποιήθηκε η διακήρυξη για την Κυκλοφοριακή Μελέτης άμεσης εφαρμογής στην κεντρική περιοχή της Λάρισας, με προεκτιμώμενη αμοιβή 120.000 ευρώ περίπου.

Ως γνωστόν, η ύπαρξη μελετών εφαρμογής αποτελεί προϋπόθεση για το Δήμο προκειμένου να διεκδικήσει έγκαιρα χρηματοδότηση (για την υλοποίηση των έργων) από χρηματοδοτικούς μηχανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Περιφέρειας και του ΥΠΕΚΑ (απορρόφηση κονδυλίων ΕΣΠΑ). Με τη συγκεριμένη μελέτη και άλλες μικρότερες που επίσης θα υλοποιηθούν, ολοκληρώνεται η προετοιμασία για την υλοποίηση του έργου, μετά την ένταξή του σε χρηματοδοτικά προγράμματα.

Η μελέτη θα αφορά στην υλοποίηση των βραχυπρόθεσμών λύσεων που προτείνει η ΣΒΑΚ σε επίπεδο κυκλοφοριακής ρύθμισης, σήμανσης και στάθμευσης στην κεντρική περιοχή της πόλης που περιβάλλεται από τις οδούς Ηρώων Πολυτεχνείου, Λαγού, Τάκη Τσόγκα (πρώην Καλλιθέας), Γεωργιάδου και Αεροδρομίου καθώς και στην περιοχή του Σταθμού του ΟΣΕ η οποία περιβάλλεται από τις οδούς Φαρσάλων, Ηρώων Πολυτεχνείου, Βόλου, Σαπφούς, Παλαιολόγου και Πτολεμαίου.

Όπως σημειώνονται στα σχετικά συνοδευτικά έγγραφα της υπο εκπόνηση μελέτης στόχος είναι η εξασφάλιση χρηματοδότησης για τη υλοποίηση γεωμετρικών διαμορφώσεων:

1) του δικτύου δρόμων ήπιας κυκλοφορίας και πεζοδρόμων που περικλείονται εντός του οδικού δικτύου (συλλεκτήριων και αρτηριών) στην περιοχή που περιβάλλεται από τις οδούς Ανθίμου Γαζή – Κύπρου – Νικηταρά – Ηρώων Πολυτεχνείου καθώς και της περιοχής του Σταθμού, μειώνοντας ή εξαλείφοντας την διάκριση μεταξύ του πεζοδρομίου και του οδοστρώματος δημιουργώντας ένα ενιαίο «επίπεδο εδάφους» με χρωματικές αντιθέσεις και ανάγλυφες επιφάνειες χρησιμοποιώντας επιστρώσεις κατάλληλων υλικών οδοστρώματος (πλακών, κυβολίθων , χρώμα ασφάλτου κ.α.) όπου με βάση την μείωση της ταχύτητας των οχημάτων θα λειτουργούν με την αρχή ότι όλα τα μέσα μεταφοράς πρέπει να μοιραστούν εξίσου το δεδομένο χώρο του δρόμου. Φύτευση και ο αστικός εξοπλισμός θα είναι σχεδιασμένος για να εμποδίζει τα μηχανοκίνητα οχήματα και θα χωροθετούνται ειδικοί χώροι στάθμευσης των οχημάτων.

Τα δίκτυα αυτά ενώνουν την περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού με το κέντρο της πόλης, και οι επισκέπτες όπως και οι κάτοικοι των περιοχών θα έχουν τη δυνατότητα να μετακινηθούν μέσα από κοινόχρηστους χώρους και ζώνες ήπιας κυκλοφορίας σε περιοχές κατοικίας, εργασίας, αναψυχής και εμπορικών δραστηριοτήτων.

2) των βασικών διαδρόμων κίνησης των πεζών όπου θα καθορίζεται το είδος και το εύρος των παρεμβάσεων σε πεζοδρόμια και διαβάσεις πεζών, για την ασφαλή μετακίνηση τους στην περιοχή μελέτης με έμφαση στην ανεμπόδιστη κίνηση των ΑμΕΑ (ράμπες για αμαξίδια, οδεύσεις τυφλών, κλπ).

3) του δικτύου των ποδηλατοδρόμων στην περιοχή της μελέτης και την σύνδεση του με την δημιουργία γραμμικών αξόνων ποδηλατοδρόμων με πλήθος συνοικιών όπως :της Νέας Πολιτείας, της Νεράιδας, της Νεάπολης, της Φιλιππούπολης , του Λειβαδακίου, του Ιπποκράτη , των Σουφλαρίων, της Ανθούπολης, της Χαραυγής κ.α., με πλήθος σχολικών συγκροτημάτων, Δημόσιων Υπηρεσιών, Κοινόχρηστων Χώρων καθώς και του Σιδηροδρομικού Σταθμού με τον σταθμό των ΚΤΕΛ.

4) των γεωμετρικών διαμορφώσεων για τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των Μεσων Μαζικής Μεταφοράς και της αναβάθμισης των συνθηκών πρόσβασης και αναμονής στις περιοχές των στάσεων των Μ.Μ.Μ. στην περιοχή της μελέτης.

5) των συλλεκτήριων και αρτηριών, οι οποίες θα επωμιστούν όλο το κυκλοφοριακό βάρος, στην περιοχή της μελέτης

6) των χώρων στάθμευσης του συνόλου των χρηστών στην περιοχή της μελέτης (κατοίκων, επισκεπτών, των ειδικών θέσεων στάθμευσης καθώς της απαιτούμενης νέας χωροθέτησης της ελεγχόμενης στάθμευσης).

Όλα τα ανωτέρω συγκλίνουν προς την εφαρμογή μιας στρατηγικής που αποσκοπεί στην:

• Μείωση χρήσης Ι.Χ. αυτοκινήτου – μείωση της κίνησης και του αριθμού των διερχομένων οχημάτων στους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας
• Διευκόλυνση μετακίνησης πεζών και ΑμεΑ
• Αύξηση του πρασίνου με τις δενδροστοιχίες και τους νέους χώρους πρασίνου στους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας τους πεζοδρόμους και ποδηλατοδρόμους.
• Βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας λόγω της μείωσης των αέριων ρύπων και των αιωρούμενων μικροσωματιδίων
• Δημιουργία συνθηκών ασφαλούς χρήσης του ποδηλάτου
• Μείωση κυκλοφοριακού προβλήματος κατά τις ώρες αιχμής στην περιοχή παρέμβασης
• Βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης για τα μέσα μεταφοράς
• Γενικότερη αναβάθμιση στο υποβαθμισμένο οικιστικά αστικό περιβάλλον της περιοχής παρέμβασης.

Οι προσφορές θα πρέπει να έχουν κατατεθεί μέχρι τις 14 Ιουνίου.




Total
0
Shares
Previous Article

Το προσφυγικό με μια άλλη ματιά

Next Article

Δόθηκε στην κυκλοφορία από την Περιφέρεια Θεσσαλίας o δρόμος Σπηλιά - Καρίτσα