Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Κρίσεις-Απόψεις-Προτάσεις για τη συγχώνευση του ΤΕΙ Θεσσαλίας με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

 

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΩΝ 2 ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ & ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ;

Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ 2 ΤΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ;

————————————————————–

ΤΟΥ Δρ. ΓΟΥΛΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ, Πρώην ΠΡΥΤΑΝΗ ΤΟΥ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΚΡΙΣΕΙΣ –ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ:

«Η ΝΕΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ».

—————————————————————————–

Οι προηγούμενοι Πρόεδροι – Πρυτάνεις μετά  από διαβουλεύσεις σε 2 Συνόδους (Λάρισας και Πάτρας), αποφασίσαμε ομόφωνα, σε 2 βασικά Ακαδημαϊκά θέματα τα οποία αναβάθμιζαν και καταξίωναν τα ιδρύματα μας:

1ον) Τα ΤΕΙ να μετονομασθούν σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια ή Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών  &

2ον) Να δοθεί η δυνατότητα απονομής διδακτορικών από τα ΤΕΙ.

Με την επίτευξη των 2 παραπάνω στόχων τα ιδρύματα μας:

Α) Θα αποκτούσαν τα ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά ενός ολοκληρωμένου Πανεπιστημίου,

Β) Θα διατηρούσαν τον Τεχνολογικό χαρακτήρα της Εκπαίδευσης και

Γ) Θα μπορούσαν να είναι  ανταγωνιστικά με τα Πανεπιστήμια και περιζήτητα σε εκείνους που θα ήθελαν, να σπουδάσουν με άριστο συνδυασμό θεωρίας και πράξης (καλύπτοντας την τεχνολογική εκπαίδευση).

Ο κ Υπουργός Παιδείας, συζητούσε το 2ο αίτημα (τα διδακτορικά), για το οποίο συμφώνησε και το προώθησε για έγκριση επί θητείας μας, αλλά διαφωνούσε στο 1ο, δηλαδή στην μετονομασία. Μεγάλες αντιδράσεις υπήρξαν από τα Πανεπιστήμια και ιδιαίτερα στις συνόδους των. Οι διοικήσεις των ΤΕΙ άλλαξαν την 1-9-2017 και ο Υπουργός προώθησε, μετά από αλλαγή θέσης των Πανεπιστημιακών, τις λεγόμενες «συνενώσεις» ΤΕΙ και Πανεπιστημίων. Τώρα όμως φαίνεται ξεκάθαρα σε εκείνους που γνωρίζουν το θέμα, το σχέδιο του Υπουργού Παιδείας και των Πανεπιστημίων, τι εννοούσαν συνένωση των ΤΕΙ με το Πανεπιστήμια.

Καταρχήν θεωρώ ιδιαιτέρα σημαντική “τη νομοθετική” πρωτοβουλία του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για την συνένωση των ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Το πρόβλημα είναι αυτό που περιγράφεται στις θέσεις του κ. Υπουργού, «ΣΤΗ ΝΕΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ», κατά την γνώμη μου δεν είναι συνένωση-συγχώνευση των 2 ΤΕΙ με το Παν/μιο Θεσσαλίας αλλά κατάργηση των 2 ΤΕΙ και πλήρη απορρόφηση από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Διότι στην συνένωση –συγχώνευση 2 φορέων, Πανεπιστημίου και ΤΕΙ, ή ακόμη όπως συμβαίνει σε 2 εταιρείες που συνενώνονται- συγχωνεύονται θα πρέπει να γίνουν όλα ισομερώς η αναλογικά με τα ποσοστά του καθενός.

Άρα αν θα είχαμε συνένωση—συγχώνευση θα έπρεπε:

1ον) Να συζητηθεί η έδρα του Πανεπιστημίου και 2ον) Να συζητηθεί η έδρα του υπό  ίδρυση, του Κέντρου έρευνας Καινοτομίας και ο καταμερισμός των 6 Ινστιτούτων, (Από τα Ιδρύματα που εμπλέκονται, από τους: Βουλευτές Θεσσαλίας όλων των κομμάτων, από τον Περιφερειάρχη, από τους Δημάρχους της Θεσσαλίας και από τα Επιμελητήρια).

3ον) Να υπάρξει εκπροσώπηση (των 2 ΤΕΙ που συνενώνονται), στην Διοίκηση του Πανεπιστημίου (Διοικούσα),  για ένα μικρό διάστημα, όσων συνενώνονται και εκλογές σε σύντομο χρονικά διάστημα στο Νέο Παν/μιο, όχι πέραν του έτους.

4ον) Να υπάρξει αναλογική ανάπτυξη Πανεπιστημιακών Τμημάτων με σαφή κριτήρια για να μην παραπονούνται και δικαίως διαμαρτύρονται οι τρείς Νομοί της Περιφέρειας Θεσσαλίας, εκτός από την Μαγνησία.

5ον) Οι καθηγητές του ΤΕΙ θα πρέπει να ενταχθούν στα Τμήματα τους και όχι στο Γενικό Τμήμα και από εκεί να εξελιχθούν σε τακτικές θέσεις.

6ον) Τα κριτήρια εξέλιξης των Καθηγητών ΤΕΙ από προσωποπαγείς σε τακτικές θέσεις πρέπει να είναι ξεκάθαρα και τα ίδια σε όλες τις συνενώσεις (ΤΕΙ και Πανεπιστημίων).

7ον) Στην σύνταξη των προγραμμάτων σπουδών των Τμημάτων, θα πρέπει να έχουν σημαντικό ρόλο οι καθηγητές των ΤΕΙ και όχι οι διορισμένες 5μελείς επιτροπές.

8ον) Το διοικητικό προσωπικό παραμένει στην έδρα του διατηρώντας όσοι έχουν τις θέσεις ευθύνης μέχρι την σύνταξη του και ψήφιση του οργανισμού από το Πανεπιστήμιο  και να αξιολογηθούν όλοι από το Υπηρεσιακό τους όργανο.

9ον) Οι Ε.ΔΙ.Π και οι Ε.Τ.Ε.Π, θα πρέπει να μείνουν στα Τμήματα ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο τους.

Στην προκειμένη περίπτωση, τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύουν, άρα έχουμε, πλήρη κατάργηση των 2 ΤΕΙ και απορρόφηση από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ενώ είχε ένα τόσο μεγάλο σχέδιο για την κατάργηση των ΤΕΙ δεν ζήτησε τις απόψεις της ΑΔΙΠ.

Θα μου επιτραπεί εδώ, για το ευρύ κοινό που δεν εμπλέκεται με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, να εξηγήσω τι είναι η ΑΔΙΠ διότι είναι πολύ σημαντικό.

Η ΑΔΙΠ είναι: ανεξάρτητη ΑΡΧΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Η ΑΔΙΠ είναι η εποπτική και συντονιστική αρχή του συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας. Στο πλαίσιο της αποστολής της, η ΑΔΙΠ «εγγυάται τη διαφάνεια των διαδικασιών αξιολόγησης και έχει ως αποστολή την υποστήριξη των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης στην πραγματοποίηση των διαδικασιών που στοχεύουν στη διασφάλιση και βελτίωση της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση, την ενημέρωση της Πολιτείας και των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης για τις σύγχρονες διεθνείς εξελίξεις και τάσεις στα συναφή ζητήματα και την προαγωγή της έρευνας στον τομέα αυτόν» (Ν. 3374/2005, Άρθρο 10 παρ. 2).

Σκοπός της ΑΔΙΠ είναι να διαμορφώσει και να εφαρμόσει ένα ενιαίο σύστημα διασφάλισης ποιότητας ως σύστημα αναφοράς για τα επιτεύγματα και το έργο που επιτελούν τα Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Ο κ. Υπουργός αντί να χρησιμοποιήσει, την  ανεξάρτητη αρχή την ΑΔΙΠ, διόρισε Επιτροπή αξιολόγησης από τα 3 ιδρύματα, καθόλα άξιοι και καλοί συνάδελφοι, οι οποίοι  όμως είναι διορισμένοι και ταυτίζονται με τις απόψεις του κ. Υπουργού.

Γιατί φοβήθηκε ο κ. Υπουργός για μία τόσο σημαντική μεταρρύθμιση στην Ανώτατη Εκπαίδευση να ζητήσει από την ανεξάρτητη αρχή την Γνωμοδότηση της?

Εδώ ομιλούμε για κατάργηση των ΤΕΙ, τα σβήνει από τον χάρτη, παρακάμπτοντας έναν ανεξάρτητο θεσμό που το ίδιο το Κράτος δημιούργησε, δίδοντας το κακό παράδειγμα της διαφάνειας και της αξιοκρατίας που διακηρύττει ως Υπουργείο?

Η αξιοπιστία του ΤΕΙ Θεσσαλίας ανέβηκε με την εξωτερική αξιολόγηση (που οργάνωσε η ΑΔΙΠ για όλα τα ιδρύματα), η οποία πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2016 (επί μία εβδομάδα από καθηγητές του εξωτερικού: ΗΠΑ, Γερμανία, Κύπρο, με συντονιστή τον πρώην πρύτανη Ιωαννίνων κ Καραθανάση). Το ίδρυμα μας αξιολογήθηκε άριστα από την αναφερόμενη επιτροπή

Η αξιολόγηση του ιδρύματος μας είναι αναρτημένη στο site του  TEI και ο καθένας μπορεί να διαβάσει όλα τα σχόλια. 

Β΄ΜΕΡΟΣ

ΤΙ ΠΑΡΑΔΙΔΕΙ ΤΟ ΤΕΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ & ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ  ΤΟΥ Δρ. ΓΟΥΛΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ,

ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΩΣΗ

Θα ήταν ωφέλιμο και σκόπιμο περιληπτικά να σας ενημερώσω, τι ακριβώς θα παραδώσει στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας το ΤΕΙ Θεσσαλίας, για να πληροφορηθούν και οι αναγνώστες που είναι εκτός ΤΕΙ και δεν γνωρίζουν το θέμα.

Το Campus του ΤΕΙ Θεσσαλίας είναι έκτασης 1.300 στρεμμάτων, βρίσκεται σε απόσταση 4 χιλιομέτρων από το κέντρο της Λάρισας και ένα από τα μεγαλύτερα και ωραιότερα Campus των Τριτοβαθμίων Ιδρυμάτων της χώρας, με ρυμοτομικό σχέδιο, με ζώνες χώρου πρασίνου και δένδρων, με καθαρούς δρόμους και στεγασμένους χώρους, με συντηρημένα κτίρια, και συνορεύει με την Αβερώφειο Γεωργική Σχολή.

Για τα κτίρια στην Λάρισα η καλυπτόμενη επιφάνεια 110.000 Μ2, (με 13 αμφιθέατρα το μεγαλύτερο είναι 500 θέσεων, Κεντρική βιβλιοθήκη 2.770 Μ2, σε τρεις ορόφους, με αναγνωστήρια για τους φοιτητές και σ αίθουσες εκδηλώσεων, με 2 βιβλιοστάσια των 82.000 τόμων, αίθουσα Η/Υ για τους φοιτητές, ηλεκτρονική σύνδεση με πολλά επιστημονικά περιοδικά για την έρευνα των καθηγητών και φοιτητών, αίθουσες και εξοπλισμένα  εργαστήρια για το κάθε τμήμα (όλα τα Τμήματα είναι εξοπλισμένα με μηχανήματα εκατομμυρίων), 10 κτίρια (8 στην Λάρισα και 2 στην Καρδίτσα), για την στέγαση 600 απόρων φοιτητών, εστιατόριο για την καθημερινή σίτιση μέχρι 4.000 φοιτητές (σήμερα σιτίζονται μόνο 3.000 λόγου έλλειψης χρημάτων), με όλους τους χώρους: αποθήκευσης, προετοιμασίας, παρασκευής και διάθεσης των παρασκευασμάτων.

Στην Καρδίτσα το Campus είναι 35 στρέμματα, με 7500Μ2 σε κτίρια με 2 αμφιθέατρα.

Στα Τρίκαλα οι εγκαταστάσεις του ΤΕΙ είναι 3.500Μ2 αλλά ιδιοκτησιακά ανήκουν στον Δήμο Τρικ καίων.

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Αθλητικές Εγκαταστάσεις

Ο αθλητισμός στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των φοιτητών. Η ύπαρξη και η ανάπτυξη του πανεπιστημιακού αθλητισμού, συμβάλει στην ποιότητα ζωής των φοιτητών, βελτιώνει τη συναισθηματική υγεία και αυξάνει την αυτοπεποίθησή τους. Ο Πανεπιστημιακός αθλητισμός, βοηθά τους φοιτητές στην υιοθέτηση ενός φυσικά δραστήριου τρόπου ζωής και παρέχει μια κοινωνικά αποδεκτή διέξοδο, για να αντιμετωπίσουν την πίεση των σπουδών.

Παράλληλα, συμβάλει στην προώθηση της συνεργασίας και της αίσθησης του δεσμού με τους άλλους φοιτητές του ιδρύματος, ενώ δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές  να συνεχίσουν να αθλούνται στη διάρκεια των σπουδών τους κάνοντας την άθληση τρόπο ζωής. Η συμπεριφορά και οι συνήθειες των φοιτητών εξαρτώνται σε ένα βαθμό από τον τρόπο ζωής και τις δυνατότητες διαμόρφωσης του ελεύθερου χρόνου, αλλά και της ένταξης της άθλησης στην καθημερινή τους ζωή.

Το ΤΕΙ Θεσσαλίας , είναι από τα λίγα Τριτοβάθμια Ιδρύματα που έχουν όλες τις αθλητικές εγκαταστάσεις, εκτός από πισίνα για κολύμβηση. Οι Διοικήσεις  του ΤΕΙ Θεσσαλίας υποστήριξαν  και χρηματοδότησαν για την συντήρηση και την βελτίωση των υπαρχουσών  εγκαταστάσεων.

Οι αθλητικές υποδομές εν συντομία είναι οι εξής:

  • Αίθουσες για: Πολεμικές τέχνες, παραδοσιακών χορών, μοντέρνων, αερόμπικ, πινγκ πονγκ, με γραφεία και βοηθητικούς χώρους.
  • ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ (ΣΑΛΑ), για αθλοπαιδιών, επιφάνειας 1012 Μ2 με 378 κερκίδες, και αποδυτήρια
  • Γήπεδα
  • 1 γήπεδο καλαθοσφαίρισης
  • 1 γήπεδο πετοσφαίρισης
  • 1 γήπεδο χειροσφαίρισης
  • 1 γήπεδο σάλας
  • 2 γήπεδα αντιπταίρισης
  • 2 Γραφεία.
  • Τρείς αίθουσες μυϊκής ενδυνάμωσης , με χώρους υγιεινής.
  • 1 Ιατρείο 10 m2 με τουαλέτα
  • 1 Αίθουσα διαιτητών με χώρους υγιεινής
  • 1 Κυλικείο
  • Ένα πλυντήριο και ένα στεγνωτήριο.
  • ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΓΗΠΕΔΑ
  • Γήπεδο ποδοσφαίρου
  • Δύο γήπεδα τένις
  • Τοίχος εξάσκησης τένις
  • Αποδυτήρια — ντουζιέρες)
  • Δύο γήπεδα πετοσφαίρισης
  • Δύο φιλέ και τέσσερις ορθοστάτες πετοσφαίρισης

Συνολικό εμβαδό υπαίθριων γηπέδων (μπάσκετ, βόλεϊ, τένις) =1.232+1.525=2.757 m2.

  • Ο απαραίτητος αθλητικός εξοπλισμός του κλειστού γυμναστηρίου.
  • ΑΙΘΟΥΣΑ ΜΥΙΚΗΣ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ, ( ΟΡΓΑΝΑ-ΒΑΡΗ), ΑΕΡΟΒΙΑ

13) ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ ΤΟΥ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΤΟ ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΗ  ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ – ΤΕΧΝΟΛΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

Το αγρόκτημα έχει 2 Τμήματα:

1ον) Το Φυτικό &

2ον) Το Κτηνοτροφικό

Στο Φυτικό Τμήμα καλλιεργούνται: Περίπου 700 στρέμματα σε:

Δημητριακά

Κηπευτικά

Κτηνοτροφικές Καλλιέργειες (για ζωοτροφές)

Αρωματικά και φαρμακευτικά είδη (για παραγωγή δρόγης και αιθέριων ελαίων)

Δενδροκομία

Ιπποφαές, αρώνια SUPERFOODS®

Αμπελουργία (με παραγωγή κρασιού)

Φακές χωρίς φυτοφάρμακα 

Πειραματικοί αγροί διαφόρων καλλιεργειών και κηπευτικών

Δοκιμαστική καλλιέργεια κλωστικής κάνναβης 

ΔΙΑΘΕΤΟΥΜΕ

  • Θερμοκήπια κλασικά (ανοικτού και κλειστού τύπου)
  • Θερμοκήπια γεωθερμίας ,τα οποία θερμαίνονται από το ζεστό νερό των 10 γεωτρήσεων (100 μέτρων βάθους) και είναι τα μοναδικά σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο, (από Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα 2,6 εκατ. Ευρώ).
  • Θερμοκήπιο Αεροπονίας (οι ρίζες δεν είναι στο χώμα αλλά κρέμονται στον αέρα  και τα φυτά τρέφονται με υδρονέφωση κλειστού τύπου).

Στα θερμοκήπια Γεωθερμίας και αεροπονίας (είναι πολύ διδακτικά για: αγρότες, φοιτητές Γεωπονικών Τμημάτων και νέους επιστήμονες), δεν υπάρχει χώμα και τα πάντα γίνονται αυτόματα, χωρίς εργατικό προσωπικό, (δηλαδή Γεωργοί με γραβάτα), με υψηλές αποδόσεις στα κηπευτικά και απαλλαγμένα από αρρώστιες.

Στο Κτηνοτροφικό Τμήμα υπάρχουν οι παρακάτω σύγχρονες κτηνοτροφικές Μονάδες οι οποίες κτίσθηκαν το 2016.:

  • 25 Αγελάδες Γαλακτοπαραγωγής και κρεατοπαραγωγής σε κτίριο 440,40  Μ2
  • 100 Πρόβατα—Αίγες με κτίριο 543,55 Μ2
  • 30 Χοιρομητέρες σε κτίρια 900 Μ2 (2 κτίρια στάβλων, μια αποθήκη πρώτων υλών, με πλήρες παρασκευαστήριο ζωοτροφών και ένα εργαστήριο τεχνητής σπερματέγχυσης)
  • 300 πτηνά (αυξομειούμενα), ωοτοκίας και κρεοπαραγωγής σε κτίριο 193,20  M2

Οι κτιριακές εγκαταστάσεις των στάβλων των ΤΕΙ, είναι από τις καλύτερες από πλευράς τεχνολογίας και λειτουργικότητας και τις οποίες επισκέπτονται τακτικά κτηνοτρόφοι και αποτελούν οδηγό για φτιάξουν και οι ίδιοι τους δικούς τους στάβλους.

  • Κυνοκομείο αδέσποτων 120 θέσεων, έγινε σε συνεργασία με τον Δήμο Λαρισαίων, σε οικόπεδο του ΤΕΙ, όπου οι φοιτητές του Τμήματος Τεχνολόγων Γεωπόνων, κατεύθυνσης Ζωικής Παραγωγής, εκπαιδεύονται.
  • Μικροσφαγείο 3 γραμμών (μοναδικό σε τριτοβάθμιο ίδρυμα), για την εκπαίδευση των φοιτητών Ζωικής Παραγωγής.
  • Γεωργικό – Μηχανολογικό – Αρδευτικό – Συλλεκτικό & λοιπό εξοπλισμό της κατεύθυνσης Μηχανικής Βιοσυστημάτων του Τμήματος Τεχνολόγων Γεωπόνων Στεγάζεται σε κτίριο 2.000 Μ2 και δεν υπάρχει σε κανένα Γεωπονικό Τμήμα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, το μέγεθος και η ποικιλία αυτού του εξοπλισμού.

Οι κτιριακές εγκαταστάσεις του Τμήματος τεχνολόγων Γεωπόνων ανέρχονται σε 7.500 Μ2 σε κάλυψη με αίθουσες, εργαστήρια, 2 αμφιθέατρα. 

  • ΚΥΛΙΚΕΙΟ—ΚΑΦΕΤΕΡΙΑ ΤΟΥ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Το ΤΕΙ για την παραπάνω λειτουργία  έχει:  στεγασμένο χώρο 500 Μ2 και Υπαίθριο 1000Μ2, με γκαζόν και δένδρα  δημιουργώντας ωραίο περιβάλλον. 

  • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ
  • Το Εκπαιδευτικό Προσωπικό όλων των βαθμίδων ανέρχεται σε 138 μέλη ΔΕΠ.
  • Το διοικητικό προσωπικό ανέρχεται σε 113 μέλη
  • Το ΕΤΕΠ ΣΕ 39 &
  • Οι ΕΔΙΠ σε 11 μέλη.
  • ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΣΧΟΛΗ  ΣΤΕΦ (ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ)

Το Σχέδιο του κ. Υπουργού, καταργεί ουσιαστικά την Σχολή των Μηχανικών, χωρίς Σχέδιο, Μελέτη και καμία ουσιαστική αιτιολογία.

Η Σχολή σήμερα έχει 6 Τμήματα και καταργεί τα 5 και ιδρύει ένα καινούργιο και συγκεκριμένα:

Καταργούνται τα Τμήματα:

  • Πολιτικών Μηχανικών Τ.Ε Λάρισας
  • Μηχανολόγων
  • Πολιτικών Μηχανικών Τ.Ε Τρικάλων
  • Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Τ.Ε
  • Σχεδιασμού Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου Τ.Ε

Παραμένει με άλλη ονομασία

  • Το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε, μετονομάζεται σε Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, 4ετούς φοίτησης Πανεπιστημιακό και όχι Τμήμα Μηχανικών.
  • Νέο Τμήμα (Πρόταση Υπουργού)

Ίδρυση νέου Τμήματος Πανεπιστημιακού 4ετούς φοίτησης, με την ονομασία: Τμήμα Περιβάλλοντος και Ενεργειακών Τεχνολογιών  

Θεωρώ ότι η Σχολή Μηχανικών αδικείται κατάφορα και η ίδρυση ενός μόνου νέου Τμήματος και μάλιστα Πανεπιστημιακού, δεν μπορεί να απορροφήσει όλους τους Καθηγητές της Σχολής διότι είναι διαφορετικών γνωστικών αντικείμενων. 

Κύριε Υπουργέ

Η πρόταση σας με την διάλυση της σχολής Μηχανικών, δημιούργησε δικαιολογημένες εντάσεις και προβληματισμούς στην Ακαδημαϊκή Κοινότητα του ΤΕΙ Θεσσαλίας, με αρνητικές θέσεις για το εγχείρημά σας.

Κύριε Υπουργέ

Δείξτε Γενναιοδωρία και μεγαλείο ψυχής  και για να ισορροπήσουν τα πράγματα, κατά την γνώμη μου δώστε δύο νέα Τμήματα Μηχανικών 5ετούς φοίτησης τα εξής:

  • Το Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος &
  • Το Ενεργειακό Τμήμα Μηχανικών

Την ονοματολογία των Τμημάτων ας το δει καλύτερα η Κοσμητεία της Σχολής Μηχανικών.

 ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

Τα 2 υπάρχοντα Τμήματα παραμένουν  ήτοι:

  • Διοίκηση Επιχειρήσεων &
  • Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής

Η Κατεύθυνση όμως με τίτλο : Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων καταργείται.

Κύριε Υπουργέ

Το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων λειτουργεί περίπου 40 χρόνια στο ΤΕΙ από την ίδρυση του ΚΑΤΕΕ. Είναι λάθος η απόφαση σας , διότι δεν στηρίζεται σε τεκμηριωμένη μελέτη και μάλιστα πρέπει να σας πω ότι η απορροφητικότητα των αποφοίτων της Λάρισας ξεπερνά το 70%. Είναι λάθος η απόφαση σας να ιδρύεται 2 διετή στις Πόλεις: Βόλο και Τρίκαλα και όχι στην Λάρισα στο ΤΕΙ όπου το Τμήμα λειτουργεί τόσα χρόνια και μάλιστα έχει όλες τις υποδομές να ξεκινήσει αμέσως. 

ΣΧΟΛΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

Στην πρόταση του Υπουργού παραμένει το Τμήμα:

  • Νοσηλευτικής

Καταργείται το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων, χωρίς τεκμηρίωση και μελέτη και παράλληλα στην Καρδίτσα ιδρύεται το Τμήμα Δημόσιας Υγείας, το οποίο θα έπρεπε να βρίσκεται όπου βρίσκεται και η έδρα της Ιατρικής  Σχολής (λόγου συνέργειας).

Η Νοσηλευτική σωστά εντάσσεται στην Σχολή Επιστημών Υγείας (με έδρα την Λάρισα).

Κατά την γνώμη μου η Ιατρική Σχολή θα πρέπει να αποτελέσει ανεξάρτητή Σχολή, λόγου του μεγάλου αριθμού μελών ΔΕΠ και της φύσεως του επαγγέλματος. 

ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

Σήμερα στην αναφερόμενη Σχολή είναι ενταγμένα τα εξής Τμήματα:

  • Α) Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων (Λάρισα), με τρείς κατευθύνσεις όπως:
  • Φυτικής Παραγωγής,
  • Ζωικής Παραγωγής &
  • Μηχανικής Βιοσυστημάτων.

Β) Τμήμα Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος (Καρδίτσα).

Γ) Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων (Καρδίτσα)

Δ) Τμήμα Διατροφής και  Διαιτολογίας (Καρδίτσα) &

Ε) Τμήμα Μηχανικής βιοσυστημάτων (Λάρισα), είναι μεταβατικό Τμήμα έως τον Οκτώβριο του 2018 (υπόλοιπο του σχεδίου Αθηνά)

Η πρόταση του κ. Υπουργού ιδρύει δύο Γεωπονικά Τμήματα στην Λάρισα, 5ετούς φοίτησης, ως εξής:

Α) Τμήμα Γεωπονίας Αγροτεχνολογίας Λάρισα &

Β) Τμήμα Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής

Καταργώντας το σημερινό Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων με τις τρείς Κατευθύνσεις, όπως αναφέρονται παραπάνω και εντάσσοντας τα 2 Τμήματα στην Σχολή ΓΕΩΠΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, που θα έχει έδρα στον ΒΟΛΟ.

Οι προτάσεις του κ. Υπουργού θεωρώ ότι είναι πολύ θετικές για την Γεωπονία, η έδρα της Σχολής θα μπορούσε α είναι στην Λάρισα, οι περισσότεροι συνάδελφοι στην Γενική Συνέλευση του Τμήματος Τεχνολόγων Γεωπόνων αποφάσισαν θετικά στην πρόταση του κ. Υπουργού και θεώρησαν δευτερεύων θέμα την έδρα, εγώ δεν θα διαφωνήσω αφού ήταν πρόταση της πλειοψηφίας της Συνέλευσης είναι αυτή.

Από τα άλλα Τμήματα παραμένουν στην Καρδίτσα μετονομαζόμενα ως εξής:

Α) Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής Καρδίτσα

Β) Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Δασικών Πόρων 

Τα δύο αναφερόμενα Τμήματα θα έπρεπε κατά την άποψη μου να ενταχθούν στην Σχολή Γεωπονικών Επιστημών  διότι έχουν πολλά κοινά μαθήματα (συνέργειες), ενώ στην Σχολή Τεχνολογίας που προτείνονται να ενταχθούν έχουν πολύ μικρή σχέση.

Κατά την γνώμη μου τα Τμήματα της Καρδίτσας θα πρέπει να έχουν δική τους Σχολή, έχουν δίκαιο οι συνάδελφοι και οι φορείς που το ζητούν ομόφωνα. Η εμπειρία μου ως Προέδρου –Πρύτανη του ΤΕΙ Θεσσαλίας , παρατήρησα πολλά προβλήματα προκύπταν από έλλειψη συντονισμού και επιτήρησης, λόγου μη ύπαρξης Σχολής, (λειτουργικά θέματα των φοιτητικών εστιών, του φοιτητικού εστιατορίου, βιβλιοθήκης, γραμματειών και γενικού συντονισμού των Τμημάτων και την επαφή με τρίτους). Θεωρώ πολύ αναγκαία και χρήσιμη την ίδρυση μιας Σχολής στην Καρδίτσα.

Όσο αφορά το Τμήμα Διατροφής και Διαιτολόγιας, ο κ. Υπουργός στο Σχέδιο του, το  μετονομάζει Διαιτολογία (καταργώντας το Διατροφής) και το μεταφέρει στα Τρίκαλα ιδρύοντας την Σχολή Επιστημών Φυσικής και Διαιτολογίας.

Κατά την γνώμη το Τμήμα αυτό λόγου έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού (2 μόνο μέλη ΔΕΠ βρίσκονται σε διαδικασία διορισμού), πρέπει  να μεταφερθεί στην Λάρισα διότι, Εκπαιδευτικά μπορεί να υποστηριχθεί λόγου συνάφειας από τα Τμήματα: Ιατρικής, Βιοχημείας, Ιατρικών εργαστηρίων και Γεωπονία και στα Τρίκαλα να δοθούν Τμήματα ανθρωπιστικών σπουδών, τα οποία δεν απαιτούν εργαστηριακό εξοπλισμό και δεν εξαρτώνται εκπαιδευτικά από Τμήματα της Λάρισας.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑ ΚΑΙ ΤΡΙΚΑΛΑ

Είναι γεγονός ότι με την πρόταση του κ. Υπουργού, καταργούνται υπάρχοντα Τμήματα των ΤΕΙ στην Καρδίτσα και στα Τρίκαλα και δεν αντικαθίστανται με νέα, επομένως  αδικούνται και θα έπρεπε ο κ Υπουργός να προτείνει νέα Τμήματα .

Τα δύο νέα Τμήματα τα οποία ο κ. Υπουργός ιδρύει στο Βόλο και συγκεκριμένα τα Τμήματα:

Α) Τμήμα Γλωσσικών και Διαπολιτισμικών Σπουδών (4ετές)

Β) Τμήμα Πολιτισμού και Δημιουργικών Μέσων (4ετές),θα μπορούσαν να ιδρυθούν Καρδίτσα και Τρίκαλα .

Για τα νεοϊδρυόμενα Τμήματα δεν υπάρχουν: Μελέτες σκοπιμότητας και Βιωσιμότητας χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα (παγιδεύουμε τους νέους και δημιουργούμε στρατιές ανέργων επιστημόνων).

Για Τρίκαλα και Καρδίτσα τα νέα Τμήματα θα πρέπει να είναι προϊόν διαβούλευσης των: Βουλευτών της Περιοχής, Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Δημάρχων, Επιμελητηρίων, των δύο ιδρυμάτων και του Υπουργού Παιδείας.

Τέλος πιστεύω το ΤΕΙ Θεσσαλίας, προσφέρει πολλά στο Πανεπιστήμιο για την συνένωση σε όλους τους τομείς και θα πρέπει να αντιμετωπίζεται από το Υπουργείο ως ισότιμο μέλος  και όχι ως φτωχός συγγενής. Θέλω να πιστεύω ότι  όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, στις συζητήσεις και στις διαπραγματεύσεις θα πρέπει να διεκδικήσουν και να πάρουν αυτό που τους ανήκει.

Με εκτίμηση

Δρ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΟΥΛΑΣ

Πρώην ΠΡΥΤΑΝΗΣ ΤΟΥ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΛΑΡΙΣΑ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ 2018




Total
0
Shares
Previous Article

Ο Δήμος Μουζακίου και η ΔΗΚΕΔΗΜ για τους πυρόπληκτους της Αττικής

Next Article

Η ισοπέδωση της Κλόκοβας πάνω από το Αντίρριο Αιτωλοακαρνανίας

Related Posts