Καλύτερα έργα πριν, παρά εικονίσματα μετά….

Share

Καλύτερα έργα πριν, παρά εικονίσματα μετά….

Γράφει ο Δημήτρης Σκουμής

Τον τελευταίο καιρό μοιράζοντας την καθημερινότητα μου μεταξύ Καρδίτσας, Τρικάλων, Γρεβενών, Μουζακίου, Αργιθέας παρατηρούσα την εκτέλεση ή όχι, την καθυστέρηση ή την εξέλιξη διαφόρων έργων είτε μεγάλων είτε μικρών.

Παράλληλα παρατηρούσα για κάποιο λόγο και τα εικονίσματα στην άκρη του δρόμου.

Κάποια έργα έχουν “βαπτιστεί” ως έργα ανάπτυξης και άλλα ως έργα αποκατάστασης από τις πληγές που άφησαν τα τελευταία χρόνια οι θεομηνίες που έπληξαν την περιοχή μας. Έργα κατά μήκος του Παμίσου ποταμού, Κέντρο Υγείας Μουζακίου, αυτοκινητόδρομος Ε 65 από Τρίκαλα-Καλαμπάκα-Γρεβενά, Νότια Περιφερειακή οδός Καρδίτσας, αιολικό πάρκο στην Αργιθέα, αποκατάσταση οδικού δικτύου είναι ίσως τα μεγαλύτερα από αυτά που γίνονται στην περιοχή και τραβάνε την προσοχή. Δεν κρίνω επί του παρόντος την ορθότητά τους, την χρησιμότητά τους, την καθυστέρηση, την επιβάρυνση ή καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος. Καταγράφω απλώς την κατασκευή των έργων και την απασχόληση πολλών ανθρώπων σε αυτά τα έργα.

Όποιος έχει μεγαλώσει στην περιοχή καταλαβαίνει πως η ανεύρεση εργασίας είναι από δύσκολη έως αδύνατη χωρίς την κατασκευή τεχνικών έργων.

Αν εξαιρέσει κανείς την πρότυπη βιοτεχνία ξύλου και επίπλου και την ενασχόληση με τον πρωτογενή τομέα δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις εκείνες για ανεύρεση εργασίας.

Συμβαίνει εδώ και 40 χρόνια, η ευκαιριακή μεν αλλά πολύ σημαντική δε απασχόληση του ντόπιου πληθυσμού στα διάφορα έργα που υλοποιήθηκαν στην περιοχή(κατασκευή οδικού δικτύου προς Αργιθέα, πυλώνες μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος υψηλής τάσης, έργα εκτροπής Αχελώου, κατασκευή δημοσίων έργων, αρχαιολογικές ανασκαφές, ΑΠΕ).

Δυστυχώς ή ευτυχώς η αλήθεια είναι ότι τα μεγάλα τεχνικά έργα αφήνουν και δυσάρεστο αποτύπωμα στο φυσικό περιβάλλον.

Από την άλλη πλευρά όμως η τοπική οικονομία όχι μόνο ενισχύεται αλλά είναι σαν οξυγόνο για τους ανθρώπους της που θέλουν να μείνουν στον τόπο τους. Η κτηνοτροφία μειώνεται και δοκιμάζεται, η γεωργία το ίδιο, το εμπόριο χωρίς χρήματα στα πορτοφόλια των κατοίκων είναι αδύνατο να σταθεί μόνο με περαστικούς και κατά συνέπεια η εσωτερική μετανάστευση είναι αναγκαίο κακό για τους περισσότερους νέους.

Δεν μπορώ παρά να παραδεχτώ λοιπόν, ότι πολλοί συντοπίτες, δουλεύουν και θα δουλεύουν για αρκετό καιρό και θα ζήσουν τις οικογένειές τους καλύτερα από ότι τα τελευταία χρόνια της κρίσης.

Στην περιοχή της Δυτικής Θεσσαλίας επίσης, εκείνο το έργο που θα άλλαζε κυριολεκτικά ολόκληρη την περιοχή (προσωπική εκτίμηση απείρως προς το καλύτερο) είναι το φράγμα του Μουζακίου ως συνέχεια του τεράστιου από πολλές απόψεις έργου της ΜΕΡΙΚΗΣ εκτροπής του Αχελώου. Η κατασκευή αυτού του έργου είναι αναγκαίο να δρομολογηθεί άμεσα. Αντιπλημμυρική προστασία, εμπλουτισμός του ποταμού Πηνειού με νερό το οποίο θα χρησιμεύσει στην άρδευση του Θεσσαλικού κάμπου, ενίσχυση του συνεχώς μειούμενου υδροφόρου ορίζοντα, άρδευση βοσκοτόπων της περιοχής (π.χ λιβάδι Μαυρομματίου), τουριστική ανάπτυξη, δημιουργία θέσεων εργασίας, όχι μόνο την περίοδο κατασκευής, άρα μείωση κατά συνέπεια και της ανεργίας, ζωτική βοήθεια στον πρωτογενή τομέα και κατά συνέπεια αύξηση της ποσότητας αλλά κυρίως της ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων, ενίσχυση και δημιουργία οικοσυστημάτων στην ευρύτερη περιοχή που θα διαμορφώσουν προς το καλύτερο την βιοποικιλότητά της.

Η καταστροφή του περιβάλλοντος είναι δεδομένη σε οτιδήποτε και να επιχειρήσει κάποιος να κάνει. Αλλού περισσότερο αλλού λιγότερο η μεταμόρφωση του φυσικού τοπίου είναι πραγματικότητα. Είναι θλιβερή η εικόνα να βλέπεις παρθένα εδάφη να εξαφανίζονται και να χάνεται η φυσική ομορφιά τους…Όμως η εποχή τρέχει και πρέπει να ακολουθήσουμε πάντα με γνώμονα τον σεβασμό στο περιβάλλον και την στήριξη των ανθρώπων της υπαίθρου.

Υ.Γ 1. Στη διαδρομή από Καρδίτσα-Μουζάκι ο παλιός επαρχιακός δρόμος μέσω Φαναρίου Χάρματος, Καππά, Μαυρομμάτι , Μουζάκι, οι λίγο μεγαλύτεροι σίγουρα τον έχουν διασχίσει με κάποιο μηχανοκίνητο όχημα (λεωφορείο, αυτοκίνητο, μοτοσυκλέτα), μέτρησα 73 ΕΙΚΟΝΙΣΜΑΤΑ δεξιά και αριστερά του δρόμου. Στέκουν άλλα γκρεμισμένα, άλλα σκουριασμένα, να θυμίζουν ότι εκεί τριγύρω κάτι συνέβη!!!

Μέτρησα και αυτά στον καινούργιο δρόμο…

Η διαφορά χαώδης!!!!!!

Υ.Γ 2. Υπάρχει λοιπόν κανείς που να πιστεύει ότι κακώς καταστράφηκε το φυσικό περιβάλλον για τη διάνοιξη του νέου δρόμου….?

Υ.Γ 3. Υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι σ αυτή τη έρμη χώρα θα γίνονται πράγματα για να προλάβουν το κακό και να μη θρηνούμε ανθρώπινες ζωές και όχι εκ των υστέρων?

Εγώ δεν το νομίζω…αλλά το εύχομαι και το ελπίζω!!!!

Δημήτρης Σκουμής

Δείτε επίσης