Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Ημερίδα: «Μετάβαση μαθητών με αναπηρία από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

ΗΜΕΡΙΔΑ: «Μετάβαση μαθητών με αναπηρία από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Πρόγραμμα Μετάβασης: Βήματα & Δράσεις»

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας διοργανώνει την Παρασκευή 13 Μαΐου 2016 και ώρα 18:00 Ημερίδα με τίτλο «Μετάβαση μαθητών  με  αναπηρία  από   την  Πρωτοβάθμια  στη  Δευτεροβάθμια  Εκπαίδευση Πρόγραμμα Μετάβασης: Βήματα & Δράσεις» (Αμφιθέατρο Κορδάτος, Συγκρότημα Παπαστράτος, Βόλος). Στην ημερίδα συμμετέχουν ομιλητές μέλη ΔΕΠ του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και Ειδικοί Παιδαγωγοί. Τα ζητήματα που αναδεικνύονται σχετίζονται άμεσα με το σχεδιασμό και την εφαρμογή δράσεων και πρακτικών που έχουν ως στόχο την υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία κατά τη διαδικασία μετάβασής τους από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Η είσοδος είναι ελεύθερη, θα υπάρχει διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική γλώσσα και θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης στους συμμετέχοντες.

Η μετάβαση των μαθητών με αναπηρία από την πρωτοβάθμια (Α/θμια) στη δευτεροβάθμια (Β/θμια) εκπαίδευση αποτελεί μια κρίσιμη και συχνά στρεσσογόνο διαδικασία, η οποία είναι πιθανό να επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις στους τομείς της ακαδημαϊκής επίδοσης και της ψυχοκοινωνικής τους προσαρμογής. Η μείωση των αρνητικών επιπτώσεων και η επιτυχημένη προσαρμογή των μαθητών στο νέο εκπαιδευτικό πλαίσιο και στις απαιτήσεις του, επηρεάζονται σημαντικά από το βαθμό ενδοσχολικής υποστήριξης που αυτοί λαμβάνουν.

Η σημαντικότητα και αναγκαιότητα σχεδιασμού και εφαρμογής υποστηρικτικών δράσεων μετάβασης από την μια βαθμίδα της εκπαίδευσης στην άλλη έχει συχνά επισημανθεί από τους αρμόδιους φορείς (π.χ. περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης), χωρίς όμως να έχει δημιουργηθεί ένα επίσημο θεσμικό πλαίσιο για την υλοποίησή τους. Οι όποιες δράσεις εφαρμόζονται, κατά καιρούς, στον τομέα αυτό αποτελούν μεμονωμένες πρωτοβουλίες κάποιων ευαισθητοποιημένων εκπαιδευτικών ή φορέων. Τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί -ιδιαίτερα όσοι ασχολούνται με την εκπαίδευση και την ένταξη των μαθητών με αναπηρία- συχνά εκφράζουν την ανάγκη τους για καθοδήγηση και υποστήριξη από τα Πανεπιστήμια και άλλους φορείς προκειμένου να υλοποιήσουν προγράμματα μετάβασης για τους συγκεκριμένους μαθητές.

Ανταποκρινόμενοι στην παραπάνω ανάγκη, στα πλαίσια εφαρμοσμένου ερευνητικού προγράμματος σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε και αξιολογήθηκε το εγχειρίδιο: «Μετάβαση μαθητών με αναπηρία από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Πρόγραμμα Μετάβασης: Βήματα & Δράσεις». Το εγχειρίδιο αυτό, αποτέλεσμα του παραπάνω προγράμματος, επιχειρεί να καλύψει το κενό που υπάρχει στον συγκεκριμένο τομέα στην Ελλάδα. Το περιεχόμενο και η δομή του προέκυψαν από την πρακτική εφαρμογή ενός πολύ προσεκτικά δομημένου προγράμματος παρέμβασης βασισμένο στη διεθνή βιβλιογραφία και προσαρμοσμένο στην ελληνική  πραγματικότητα. Παρόλο που ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου Προγράμματος Μετάβασης εστιάζει στους μαθητές με αναπηρία, εντούτοις, το υλικό που δημιουργήθηκε μπορεί, κατάλληλα τροποποιημένο, να εφαρμοστεί και σε προγράμματα μετάβασης για μαθητές τυπικής ανάπτυξης.

Η επιστημονική υπεύθυνη

Αναστασία Βλάχου
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Π.Τ.Ε.Α. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
anavlachou@uth.gr
Τηλ: 24210/74824




Total
0
Shares
Previous Article

Το Startup Weekend για πρώτη φορά στην Λάρισα

Next Article

Το 6ο Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου Ethnofest στον Βόλο

Related Posts