Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Η θέση της ΔΥΝΑΜΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ για την επαναλειτουργία της λαϊκής αγοράς στους Σοφάδες

dinami efthinis Papadopoulos Sofades

 Δια περιφοράς, για μια ακόμα φορά, συνεδρίασε εκτάκτως την Τετάρτη 29/4/2020 το Δημοτικό Συμβούλιο Σοφάδων με μοναδικό θέμα την επαναλειτουργία της λαϊκής αγοράς στους Σοφάδες. Η θέση της παράταξής μας για το ζήτημα αυτό ήταν η εξής:

«Η εισήγηση της δημοτικής αρχής θέτει υπόψη μας τρία ζητήματα για τα οποία καλούμαστε να αποφασίσουμε:

  1. Την επαναλειτουργία της λαϊκής αγοράς στην πόλη των Σοφάδων
  2. τη συμμετοχή στη λαϊκή αγορά παραγωγών που είναι μόνιμοι κάτοικοι του Δήμου κι επαγγελματιών μόνο της ΠΕ Καρδίτσας
  3. τη λήψη προστατευτικών μέτρων με σκοπό την προστασία και την ασφάλεια των καταναλωτών, των παραγωγών και επαγγελματιών για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού

Όσον αφορά το πρώτο από τα προαναφερόμενα ζητήματα σχετικά με την επαναλειτουργία της λαϊκής αγοράς σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου Μόνου της Δ1α/Γ.Π.οικ.24409/10-4-2020 (ΦΕΚ 1300/Β/10-4-2020) ΚΥΑ αποφασίστηκε η «προσωρινή αναστολή λειτουργίας των υπαίθριων αγορών (λαϊκές αγορές και πλανόδιο εμπόριο) εντός της Περιφέρειας Θεσσαλίας, όπως αναφέρονται στις περ. 3 και 9 του άρθρου 2 του ν. 4497/2017 (Α’ 171), για το χρονικό διάστημα από 10.4.2020 έως και 24.4.2020». Το Δημοτικό Συμβούλιο με την 51/10-4-2020 απόφασή του αποφάσισε την αναστολή λειτουργίας της λαϊκής αγοράς μέχρι τη λήψη νεότερης απόφασης. Ουσιαστικά λοιπόν η πρόταση της δημοτικής αρχής είναι η κατάργηση της 51/10-4-2020 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.

Η παράταξή μας συμφωνεί με την εισήγηση επαναλειτουργίας της λαϊκής αγοράς με την επιφύλαξη της τήρησης των ισχυόντων κανόνων ασφαλείας και προστασίας γι αυτό και προτείνουμε τον άμεσο ορισμό με απόφαση δημάρχου αρμόδιου αντιδημάρχου που θα καθίσταται υπεύθυνος για την τήρηση των όρων, των προϋποθέσεων και των κανόνων ασφάλειας και υγιεινής που θέτουν οι Υπουργικές Αποφάσεις, ο κανονισμός λειτουργίας της λαϊκής και οι αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού.

Σε σχέση με το δεύτερο προαναφερόμενο ζήτημα της εισήγησης που αφορά την αποκλειστική συμμετοχή στη λαϊκή αγορά παραγωγών που είναι μόνιμοι κάτοικοι του Δήμου κι επαγγελματιών μόνο της ΠΕ Καρδίτσας η παράταξή μας συμφωνεί και «θέλουμε να επαυξήσουμε» επί της πρότασης αλλά διατηρούμε επιφύλαξη για τη νομιμότητα αποκλεισμού παραγωγών και επαγγελματιών από τη λαϊκή αγορά γι αυτό και για τη διαφύλαξη του Δημοτικού Συμβουλίου και του Δ. Σοφάδων προτείνουμε πριν την εφαρμογή της απόφασης να ζητήσουμε σχετική γνωμοδότηση από το νομικό σύμβουλο του Δήμου.

Σε σχέση με το τρίτο προαναφερόμενο ζήτημα της εισήγησης  που αφορά τη λήψη προστατευτικών μέτρων με σκοπό την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού για την προστασία και ασφάλεια των καταναλωτών, των παραγωγών και των επαγγελματιών η παράταξή μας συμφωνεί:

  • τόσο με εκείνα τα μέτρα που προτείνονται και τα οποία έχουν ήδη θεσπιστεί με την Δ1α/ΓΠ.οικ. 23451/7-4-2020 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1210/Β/7-4-2020) ΚΥΑ και συνεπώς ισχύουν έτσι κι αλλιώς χωρίς να απαιτείται απόφαση Δημοτικού Συμβουλιου (π.χ. απόσταση πάγκων μεταξύ τους, απόσταση καταναλωτών μεταξύ τους κλπ)
  • όσο και με πρόσθετα μέτρα που θωρακίζουν περισσότερο την προστασία των καταναλωτών και των παραγωγών (π.χ. αντισηπτικό σε κάθε πάγκο για τα κέρματα)

Διατηρεί όμως όπως προαναφέρθηκε για το θέμα αυτό, την επιφύλαξη εφαρμογής και τήρησης των προστατευτικών μέτρων γι αυτό και επιμένουμε στην πρότασή μας για ανάθεση της ευθύνης σε αντιδήμαρχο που θα είναι επιφορτισμένος για την τήρηση των προτεινόμενων μέτρων ασφάλειας και προστασίας.

Επιπλέον, διατηρούμε για το σύνολο της παρούσας απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου την επιφύλαξη νομιμότητάς της διότι δεν τέθηκε υπόψη μας η απαιτούμενη σχετική εισήγηση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής που είναι επιφορτισμένη εκ του νόμου (άρθρο 73 παρ. 1Β περ. v του N. 3852/2010 και το άρθρο 79 παρ. 1 περ. δ1 του Ν. 3463/1996) με την αρμοδιότητα καθορισμού «των όρων και των προϋποθέσεων για τη χρήση και λειτουργία των δημοτικών και κοινοτικών αγορών, των εμποροπανηγύρεων, παραδοσιακού ή μη χαρακτήρα, των ζωοπανηγύρεων, των χριστουγεννιάτικων αγορών και γενικά των υπαίθριων εμπορικών δραστηριοτήτων».

Τέλος, διατηρούμε και την επιφύλαξη νομιμότητας λειτουργίας της λαϊκής αγοράς χωρίς να γίνει νέα χωροθέτηση που επιβάλουν τα νέα μέτρα της απόστασης των πέντε μέτρων μεταξύ των πάγκων. Τα νέα αυτά χωροταξικά δεδομένα επιβάλουν επανακαθορισμό χωροθέτησης με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής η οποία σύμφωνα με το άρθρο 79 παρ. 1 περ. ε του Ν. 3463/1996, έχει την αρμοδιότητα «καθορισμού του χώρου λειτουργίας των λαϊκών αγορών, τις θέσεις που επιτρέπεται η άσκηση υπαίθριου στάσιμου εμπορίου και τους κοινόχρηστους, δημοτικούς ή κοινοτικούς χώρους, που επιτρέπεται να τοποθετηθούν τα μέσα προβολής υπαίθριας διαφήμισης».

Κατόπιν αυτών η παράταξή μας, διατηρώντας και εμμένοντας στις προαναφερόμενες επιφυλάξεις και προτάσεις μας προς τη δημοτική αρχή, συμφωνεί με την εισήγηση».




Total
0
Shares
Previous Article
spyroslappas

Μήνυμα του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ ν. Καρδίτσας κ. Σπύρου Λάππα για την 1η Μαΐου

Next Article
karditsa katharismos paramelimena xoria slide

Ο Δήμος Καρδίτσας και τα παραμελημένα χωριά

Related Posts