Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Εκπαιδευτικός κύκλος 2020-21 Dancedisability Χορός Αναπηρία

Εκπαιδευτικός κύκλος 2020-21 Dancedisability Χορός Αναπηρία

Εκπαιδευτικός κύκλος 2020-21 Dancedisability Χορός Αναπηρία

Οι Δρυάδες Εν Πλω με τη μέθοδο διδασκαλίας χορού σε ΑμεΑ D.D χτίζουν ένα πλαίσιο εκπαίδευσης σε έναν τέλειο συνδυασμό επιστημών και τεχνών για άτομα με αναπηρία.

Το πλαίσιο αυτό προσαρμόζεται σε κάθε άτομο ανάλογα με την αναπηρία του. Έτσι, το άτομο με αναπηρία λειτουργεί με αυτονομία, ώστε να αποκτά συν αξία ως άνθρωπος και ως χορευτής, αναπτύσσοντας τις δυνατότητες του στο έπακρον και ενισχύοντας την ευαισθησία του προς τον εαυτό του και το περιβάλλον του.

Η μεθόδος X.A. ΧΟΡΟΣΑΝΑΠΗΡΙΑ / D.D. DANCEDISABILITY της Μαρίας Χαρ.Καραπαναγιώτη, η οποία είναι κατοχυρωμένη μέθοδος διδασκαλίας Χορού των Δρυάδων Εν Πλώ, βασίζεται στη μέθοδο διδασκαλίας μέσω Τέχνης ″ΧορόΧρωμα″ (Τρούκης-Καραπαναγιώτη), συνδυασμένη με την Χοροθεραπεία (μέθοδος της Πρωτόγονης Έκφρασης ΕP) και τεχνικές σύγχρονου χορού, στοιχεία Ρυθμικής Dalcroze και Χορογραφικής Σύνθεσης, με ειδικές προσεγγίσεις από πλευράς παιδαγωγικής, ανατομίας, ψυχολογίας.

Το βιωματικό επιμορφωτικό πρόγραμμα στοχεύει στην παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εκπαίδευση και υποστήριξη των ατόμων με αναπηρία μέσου του χορού.

Στα σεμινάρια θα παρουσιαστούν θεωρητικά και βιωματικά οι τέσσερις βασικοί άξονες της μεθόδου.

Α. H Ρυθμική Dalcroze εργαλείο για την μέθοδο D.D.

Β. Ο Σύγχρονος Χορός και το C.I.στην Αναπηρία

Γ. Το Χορόχρωμα βάση της μεθόδου D.D.

Δ. Από τη χοροθεραπεία στη χορογραφία: ΠΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΟΜΑΔΕΣ ΧΟΡΟΥ

Στόχος είναι η αφύπνιση του ενυπάρχοντος πρωταρχικού ρυθμού, που κινεί τους συμμετέχοντες να εκφράσουν και να εκφραστούν. Έτσι, μπορούμε να αναστείλουμε τη συνέχεια εκφυλισμού των κυττάρων από τυχόν πάθηση. Τους κινούμε συναισθηματικά, για να κοινωνικοποιούνται στην ομάδα που ζουν. Τους επαναφέρουμε δεξιότητες, όπως είναι η σκέψη και η μνήμη για καλύτερη αίσθηση της καθημερινότητας τους. Αναστέλλουμε τυχόν καταθλιπτικά στοιχεία που έχουν σχέση με αναπηρία,ασθένεια, άνοια κ α. Παρεμβαίνουμε στο συμπεριφοριστικό επίπεδο, ελκύοντας το ενδιαφέρον και την προσοχή τους. Ενισχύουμε τη σωματική επαφή, για να αποβάλλουν φόβους και ανασφάλειες, να εξοικειώνονται στην συνύπαρξη, και να τονώνουν την μυϊκή τους δραστηριότητα με την κινητικότητα των ασκήσεων.

Η εφαρμογή των προγραμμάτων της χοροθεραπείας και του σύγχρονου χορού, διαμορφώνει ευκολία στην κίνηση και στη μετατόπιση βάρους,∙επιταχύνει την καρδιακή λειτουργία και τη συχνότητα αναπνοής.

Η ρυθμική μουσική βελτιώνει το συντονισμό βάδισης, αυξάνει τη σταθερότητα και κινητικότητα. Απελευθερώνει συναισθήματα και ευνοεί τη σύσφιξη σχέσεων. Βελτιώνει το ηθικό, μειώνει το αίσθημα μοναξιάς και συμβάλλει στην αποκατάσταση ψυχικών καταστάσεων.Σε συναισθηματικό επίπεδο οι συμμετέχοντες αισθάνονται χαρούμενοι, και ξεπερνάνε θυμό, απογοήτευση, απώλεια.Σε διανοητικό επίπεδο ενισχύει τις γνωστικές δεξιότητες, το κίνητρο και τη μνήμη.

Επιτρέπει, λοιπόν, ο χορός σε όλα τα άτομα με αναπηρία να εναρμονίσουν την διαφορετικότητα τους, να εκφράσουν τα συναισθήματα τους, να εξωτερικεύσουν την εσωτερική ενέργειά τους, ώστε να διευκολύνουν την επικοινωνία τους, να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση οντότητα και γενικά την προσωπικότητα τους να είναι χορευτές.

Επίσης, η ευαισθητοποίηση των ατόμων χωρίς αναπηρία με καλλιτεχνικά μέσα πετυχαίνει την ένταξη των ΑμεΑ στο πολιτιστικό γίγνεσθαι και πείθει το κοινωνικό σύνολο πως η αναπηρία υπάρχει μόνο ως προκατάληψη.

Αυτό το πλαίσιο Εκπαίδευσης Χορού σε ΑμεΑ τους επιτρέπει να αλλάζουν συνήθειες, να τολμούν, να προσπαθούν, να αυτοσχεδιάζουν, εκμηδενίζοντας τη διαφορά μεταμορφώνοντας την σε συμπληρωματικότητα. Η αναπηρία υπάρχει, αλλά βλέπουμε τον χορό μέσω του οποίου εκφράζεται σαν άτομο όπως όλοι μας.

Αυτή η εκπαίδευση λοιπόν ΜΕΣΩ της Τέχνης και ειδικότερα του Χορού σε ΑμεΑ από τις Δρυάδες Εν Πλω χρησιμοποιείται κατά περίπτωση ΚΑΙ ενδιαφέρει προσωπικό εξειδικευμένων δομών με όποιο αντικείμενο, ιατρούς, νοσηλευτές, φυσιοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγους, όσο και θεραπευτές μέσω τέχνης (μουσικοθεραπεία εικαστική θεραπεία δραματοθεραπεία χοροθεραπεία κα) εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς, καθηγητές τυπικής και ειδικής εκπαίδευσης, μουσικής, χορού, γυμναστές, χορογράφους, χοροδιδασκάλους, εργαζόμενους σε δομές αναπηρίας– αποκατάστασης, και απευθύνεται στις παραπάνω ειδικότητες, καθώς και σε γονείς ΑμεΑ  και όλους όσους τους ενδιαφέρει το αντικείμενο επιμόρφωσης.

www.dryades.en.plo.gr

Εκπαιδευτικός κύκλος 2020-21 Dancedisability Χορός Αναπηρία




Total
0
Shares
Previous Article
gamos pyli 2

Λαμπερός γάμος στο Δημαρχείο Πύλης

Next Article
Mythos club cafe Mouzaki slide

Cocktail party στο Μύθος Coffee and Night Club

Related Posts

mitsotakis mouzaki
Διαβάστε περισσότερα

Σημαντική η επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Μουζάκι! Παρουσίασε τα έργα αποκατάστασης από τα ακραία καιρικά φαινόμενα «Daniel» και «Elias»

Σημαντική η επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Μουζάκι! Παρουσίασε τα έργα αποκατάστασης από τα ακραία καιρικά φαινόμενα…
Τοποθέτηση Τάσου Τσιαπλέ στο Π.Σ. Θεσσαλίας για τα προβλήματα των αγροτών - Τάσος Τσιαπλές: Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων και προσλήψεις μόνιμου προσωπικού
Διαβάστε περισσότερα

Να καλύψει το κράτος όλο το ποσό του ενοικίου, όσων πλημμυροπαθών αναγκάστηκαν να νοικιάσουν, γιατί τα σπίτια τους δεν κατοικούνται

Να καλύψει το κράτος όλο το ποσό του ενοικίου, όσων πλημμυροπαθών αναγκάστηκαν να νοικιάσουν, γιατί τα σπίτια τους…