Δημοπρατείται η μετατροπή της οδού Χαρίτου σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας

Δημοπρατείται η μετατροπή της οδού Χαρίτου σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας

με χρηματοδότηση 760.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός έδωσε έγκριση για τη δημοπράτηση του έργου «Μετατροπή της οδού Χαρίτου σε οδό ήπιας κυκλοφορίας», που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020 με 760.000 ευρώ. Φορέας υλοποίησης και κύριος του έργου είναι ο Δήμος Καρδίτσας που προχωρά στη δημοσιοποίηση του σχετικού διαγωνισμού.

«Σε συνεργασία με την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας και τον Δήμαρχο Καρδίτσας Βασίλη Τσιάκο, αναβαθμίζουμε την εικόνα και τη λειτουργία της οδού Χαρίτου στο κέντρο της πόλης, που μετατρέπεται σε οδό ήπιας κυκλοφορίας. Οριοθετείται η κίνηση αυτοκινήτων και πεζών, διαπλατύνονται και δενδροφυτεύονται τα πεζοδρόμια, διασφαλίζεται η διέλευση αναπηρικών αμαξιδίων και δημιουργείται ζώνη διέλευσης τυφλών. Τα προγράμματα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης που χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας στις πρωτεύουσες της νομών, συγχρονίζουν τις πόλεις με την εποχή, προσφέροντας φιλικές στους χρήστες υποδομές, με πράσινο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Όλα τα έργα της Περιφέρειας Θεσσαλίας δημιουργούν θέσεις εργασίας και φέρνουν χρήμα στην τοπική, πραγματική οικονομία προσθέτει ο Περιφερειάρχης.

Οι παρεμβάσεις

Το έργο αφορά στη διαμόρφωση της οδού Χαρίτου και την ενοποίησή της, με τους πεζοδρόμους της Σκουφά και της Καζαμπάκα, καθώς και με την οδό Ιεζεκιήλ. Ως περιοχή παρέμβασης ορίζεται όλο το μήκος της οδού Χαρίτου, δηλαδή από την συμβολή αυτής με την οδό Καποδιστρίου έως την οδό Ιεζεκιήλ. Η ενοποίηση της οδού Χαρίτου με τις οδούς Σκουφά, Καζαμπάκα και Ιεζεκιήλ, επιτυγχάνεται σαφώς με την ενοποίηση της στάθμης σε ενιαίο επίπεδο, για το λόγο αυτό “σηκώνεται” η στάθμη του δρόμου και έρχεται στο επίπεδο του πεζοδρομίου με μια πολύ ήπια και ομαλή ράμπα στα σημεία συμβολής της οδού Χαρίτου με τους πεζόδρομους Σκουφά και Καζαμπάκα καθώς και στη συμβολή με τον πεζόδρομο Βαλταδώρου. Κατόπιν της ενοποίησης των υψομέτρων, γίνεται οριοθέτηση κινήσεων και λειτουργιών, με διαφορετικά μέσα σε κάθε σημείο, όπως παράδειγμα η χρησιμοποίηση με ορθό τρόπο μέσων αστικού εξοπλισμού (παγκάκια, φύτευση, κολονάκια, παρτέρια κλπ) αλλά και νοητή οριοθέτηση των λειτουργιών μέσω αλλαγής υλικών. Στην υπόψη οδό εφαρμόζεται διατομή καθαρού πλάτους 3,50 μ. που αποτελεί και ιδανικό πλάτος δρόμου ώστε τα οχήματα να κινούνται ικανοποιητικά και ταυτόχρονα να επιτυγχάνεται η αποφυγή του παράνομου παρκαρίσματος κατά μήκος της. Στο σύνολο της οδού οριοθετείται η κίνηση των οχημάτων και των πεζών. Χώροι κίνησης πεζών – πεζοδρόμια δημιουργούνται και από τις δύο πλευρές της οδού. Δημιουργείται δίοδος κατά μήκος του πεζοδρομίου χωρίς εμπόδια πλάτους το ελάχιστο 1,5 μ. ώστε να είναι δυνατή η διέλευση αναπηρικών αμαξιδίων. Επίσης δημιουργείται ζώνη διέλευσης τυφλών με τοποθέτηση οδηγού τυφλών. Όπου είναι δυνατό στα πεζοδρόμια προβλέπονται δενδροστοιχίες σε δενδροδόχους. Διαπλατύνονται και φυτεύονται τα πεζοδρόμια και η πράξη ολοκληρώνεται με τον φωτισμό της οδού.

Με την ολοκλήρωση του έργου η περιοχή παρέμβασης της εγκεκριμένης Στρατηγικής Β.Α.Α. Καρδίτσας, στην οποία εντάσσεται το υπόψη έργο, αναβαθμίζεται δίνοντας έτσι αναμφισβήτητη προστιθέμενη αξία στην περιοχή. Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις είναι οι πλήρεις που απαιτούνται για να διασφαλίζουν το λειτουργικό αποτέλεσμα της πράξης.




Total
0
Shares
Previous Article

Χρόνος, δράση, ανθρωπιά

Next Article

Έρχονται νέα προγράμματα ΕΣΠΑ για τη δημιουργία e-shop


Total
0
Share