Διεθνής Συνδιάσκεψη πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα με θέμα «Εκπαίδευση Ενηλίκων & Τοπική Κοινωνία»

<

KotsosΟ Δήμαρχος Μουζακίου και πρόεδρος της Π.Ε.Δ. Θεσσαλίας κ. Γεώργιος Κωτσός στη Διεθνή Συνδιάσκεψη με θέμα «Εκπαίδευση Ενηλίκων & Τοπική Κοινωνία» στα πλαίσια του προγράμματος «Η Πόλη που Μαθαίνει» που διοργάνωσε ο Δήμος Λάρισας έκανε την παρακάτω εισήγηση:

Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που μου δίνεται η δυνατότητα να καταθέσω μερικές απόψεις μου για ένα από τα πιο σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, που είναι η σχέση της με τους πολίτες της σύγχρονης Ελληνικής κοινωνίας.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό που συμμετέχω σε μία διημερίδα με τίτλο «Εκπαίδευση Ενηλίκων & Τοπική Κοινωνία» καθώς επίσης και να πληροφορηθώ για τις δράσεις που θα πραγματοποιηθούν στα πλαίσια του προγράμματος «Πόλη που Μαθαίνει» και που εκπονεί ο Δήμος Λαρισαίων.

Πάγια θέση της ΠΕΔ Θεσσαλίας αλλά και προσωπική μου, την οποία έχω διατυπώσει προς όλους τους αρμόδιους φορείς , είναι η συνέχιση του προγράμματος «Δια Βίου Μάθηση» χωρίς καμία διακοπή. Η κατάργηση των κέντρων Δια Βίου Μάθηση θα είναι ένα τεράστιο πλήγμα για την τοπική Αυτοδιοίκηση πολύ περισσότερο όμως για μια μεγάλη ομάδα πληθυσμού.

Η πρωτοφανής κρίση που μαστίζει τη χώρα μας , σε όλα τα επίπεδα, απειλεί άμεσα την κοινωνική συνοχή, την κοινωνική πρόνοια, τις ευάλωτες ομάδες συνανθρώπων μας, απειλεί την κοινωνία γενικότερα. Επιβάλλεται λοιπόν η άμεση αντιμετώπιση αυτών των κινδύνων με συγκεκριμένες και ολοκληρωμένες παρεμβάσεις που θα στοχεύουν στην ενεργοποίηση όλων των πολιτών. Θέλουμε ενεργούς και υπεύθυνους πολίτες που θα συμμετέχουν συνειδητά στα τοπικά πράγματα. Στην εποχή της ανεργίας , θέλουμε να εντάξουμε όσους περισσότερους πολίτες μπορούμε στην αγορά εργασίας. Με δεδομένο ότι ο χώρος της εργασίας έχει συρρικνωθεί υπερβολικά και ο ανταγωνισμός έχει γιγαντωθεί, είναι επιτακτική η ανάγκη συνεχούς κατάρτισης ιδιαίτερα σε ενηλίκους και σε ειδικές ομάδες που έχουν μεγαλύτερες δυσκολίες πρόσβασης στην αγορά εργασίας.

Σε αυτό το περιβάλλον , το πρόγραμμα «Η πόλη που μαθαίνει» αποκτά ιδιαίτερη σημασία και βαρύτητα διότι παρεμβαίνει δυναμικά στο επίπεδο της δια βίου μάθησης και οργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα για τη στήριξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων που πλήττονται από την κρίση και ταυτόχρονα ωθούν τα μέλη των τοπικών κοινωνιών σε μια διαδικασία μάθησης με πιθανά σημαντικά οφέλη στην προσωπική τους εξέλιξη.

Οι όποιες αποσπασματικές ενέργειες που έχουν γίνει στο παρελθόν δυστυχώς δεν απέφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Πρέπει σε όλους μας να γίνει κατανοητό ότι είναι η εποχή των συνεργειών . Είμαι της άποψης και θα υποστηρίξω και μέσα από τον θεσμικό μου ρόλο αλλά και προσωπικά , όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνται για τη δημιουργία ενός δικτύου μεταξύ όλων των αρμόδιων φορέων. Η δικτύωση αναδεικνύει το πρόβλημα από όλες τις πλευρές , δημιουργεί ολοκληρωμένη γνώση του αντικειμένου , συνθέτει διαφορετικές απόψεις και προσεγγίζει με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τη λύση του προβλήματος.

Η τοπική αυτοδιοίκηση ήταν και παραμένει ο πιο κοντινός θεσμός προς τον πολίτη. Αυτή τη θεσμική αρμοδιότητα που περιγράφεται στο σύνταγμα της Ελλάδας, δεν θα την απεμπολήσουμε ποτέ. Θα στηρίξουμε με όλα τα μέσα που διαθέτουμε όλες τις πρωτοβουλίες που απαιτούνται για μια κοινωνία καταρτισμένων, ενεργών και υπεύθυνων πολιτών. Εξάλλου από τέτοιους πολίτες έχει ανάγκη η τοπική αυτοδιοίκηση και η χώρα.

Η εκπαίδευση ενηλίκων, το δια βίου μάθηση , πρέπει να είναι άμεσα συνδεδεμένα, με όλες τις κοινωνικές δομές, με τα κοινωνικά παντοπωλεία, με τις κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις, με την ίδια την τοπική αυτοδιοίκηση. Έτσι θα δημιουργηθεί ένας νέος κύκλος εργασιών, θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας με σημαντικά ωφέλει στην τοπική και εθνική οικονομία.

Εμείς της τοπικής αυτοδιοίκησης έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε προς αυτή την κατεύθυνση . Δεν θα ήταν υπερβολή εάν διατυπώσω την άποψη ότι η δήμοι είναι οι πιο οργανωμένοι Δημόσιοι Φορείς, παρόλα τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν , θα ήταν όμως υπερβολή εάν έλεγα ότι από μόνοι τους μπορούν να δώσουν όλες τις απαντήσεις σε αυτό το τεράστιο ζήτημα. Προκύπτει λοιπόν αβίαστα ότι οι συνεργασίες μέσα από τη δικτύωση όλων των αρμόδιων φορέων είναι η απαραίτητη προϋπόθεση.

Ως πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας δηλώνω απερίφραστα ότι είμαστε έτοιμοι να συμμετάσχουμε και να συνεργαστούμε με όλους τους φορείς που μέσα από τη εκπαίδευση στοχεύουν στη δημιουργία «Ενεργών και Υπεύθυνων Πολιτών» .

Είμαι βέβαιος ότι πρόγραμμα «Η Πόλη που Μαθαίνει» είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για να εγκαινιάσουμε έναν νέο και σύγχρονο τρόπο συνεργασίας.


Total
0
Shares
Previous Article

15 συλλήψεις στη Θεσσαλία μετά από στοχευμένους ελέγχους της Αστυνομίας

Next Article

Ενημερωτικό δελτίο αδικημάτων και συμβάντων


Total
0
Share