Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Δεκτή η πρόταση της Ασ. Σκόνδρα από το Υπ. Παιδείας για καθ’ υπέρβαση εισαγωγή στα ΑΕΙ των υποψηφίων της Καρδίτσας λόγω Ιανού

Ασημίνα Σκόνδρα

Δεκτή η πρόταση της Ασ. Σκόνδρα από το Υπ. Παιδείας για καθ’ υπέρβαση εισαγωγή στα ΑΕΙ των υποψηφίων της Καρδίτσας λόγω Ιανού

Πολύ σημαντική είναι η θετική ανταπόκριση του Υπουργείου Παιδείας στην πρόταση της Βουλευτή Ασημίνας Σκόνδρα, για εισαγωγή υποψηφίων του Νομού Καρδίτσας, στις προσεχείς Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2021, καθ’ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων σε σχολές και τμήματα των ΑΕΙ.

Αφορά όλους τους μαθητές της Γ’ Λυκείου του Νομού μας, που τον τελευταίο χρόνο κλήθηκαν, υπό αντίξοες συνθήκες, να προετοιμαστούν για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα ΑΕΙ.

Η πρόταση της κ. Σκόνδρα συζητήθηκε ως επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή την Παρασκευή και απαντήθηκε από την αρμόδια Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Στην τοποθέτηση της, η Βουλευτής, τόνισε:

«Ευχαριστώ την κ. Ζέττα Μακρή, που βρίσκεται σήμερα εδώ, να εξετάσουμε και να συζητήσουμε, ένα θέμα που εδώ και πολύ καιρό είχα θέσει σε κατ’ ιδίαν συνάντηση μας και αφορά την δυνατότητα ποσόστωσης στις πανελλήνιες εξετάσεις, των μαθητών της Γ’ Λυκείου του Ν. Καρδίτσας, λόγω των συνεπειών του Ιανού.

Είναι γνωστό, ότι ο Ν. Καρδίτσας επλήγη σχεδόν ολοκληρωτικά από τις πλημμύρες του Ιανού την 18η και 19η Σεπτεμβρίου του 2020. Οι συνέπειες της εν λόγω καταστροφής,  που έπληξε την περιοχή μας μόλις μία εβδομάδα μετά την έναρξη του σχολικού έτους, είχαν ως αποτέλεσμα την αδυναμία μιας ομαλής διεξαγωγής του εκπαιδευτικού έργου.

Αναφέρομαι σε παράγοντες, όπως:

Την εβδομάδα 21 με 25 Σεπτεμβρίου, με απόφαση των Δημοτικών Αρχών, λόγω ακαταλληλότητας των χώρων και για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών, δεν λειτούργησε καμία εκπαιδευτική δομή στον Νομό.

Πάρα πολλές σχολικές μονάδες, δεν λειτούργησαν για μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι την αποκατάσταση των υλικών ζημιών. Με αποτέλεσμα να καθυστερήσει και περαιτέρω η επιστροφή μαθητών και εκπαιδευτικών στις τάξεις.

Αντίστοιχα κλειστά παρέμειναν, για πολύ καιρό και τα φροντιστήρια του Νομού, που βοηθούν στην προγύμναση και προετοιμασία των υποψηφίων.

Εκατοντάδες νοικοκυριά υπέστησαν σοβαρές κτιριακές ζημιές, παρέμειναν δε πολλές μέρες χωρίς ρεύμα, χωρίς νερό ενώ παράλληλα υπήρξαν σοβαρά προβλήματα στα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, που μάλιστα εξακολουθούν να υφίστανται κατά περιόδους. Αποτέλεσμα τούτου, να δημιουργούνται κενά και στα μετέπειτα διαδικτυακά μαθήματα.

Ακολούθησε η αναστολή της δια ζώσης εκπαίδευσης τον Νοέμβριο, με ότι προβλήματα ψυχολογικής επιβάρυνσης και δυσκολίες αυτό συνεπάγεται για πολλούς μαθητές, που μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών στις οικίες τους, έπρεπε να φιλοξενηθούν σε ξενοδοχεία ή συγγενικά τους πρόσωπα, μακριά από τις εστίες τους.

Τον  Φεβρουάριο 2021, χάθηκαν πάλι ώρες διδασκαλίας, μετά τον σεισμό που επηρέασε έντονα, πολλές κοινότητες του Νομού Καρδίτσας, με επιπτώσεις και πάλι στο πρόγραμμα προετοιμασίας των μαθητών.

Οι τεράστιες καταστροφές έθεσαν τον Ν. Καρδίτσας σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, για ένα χρόνο, έως τον Σεπτέμβριου 2021. Η ευαισθησία της Κυβέρνησης, για όλους τους συμπολίτες μου, που κλήθηκαν να ανταπεξέλθουν, στη πρωτόγνωρα δύσκολη αυτή κατάσταση, καταγράφθηκε από την πρώτη στιγμή.

Από τις άμεσες ενέργειες της και την πρωτοφανή οικονομική στήριξη, που υπήρξε σωτήρια για τις Καρδιτσίωτισσες και τους Καρδιτσιώτες. Η στήριξη και τα μέτρα, που ανακούφισαν τους συμπολίτες μου, αναγνωρίζονται απ’ όλους και εκφράζω την ευγνωμοσύνη μας, για την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα, που οφείλεται ξεκάθαρα, στην αποφασιστικότητα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Όμως κυρία Υπουργέ, πέραν της οικονομικής συμπαράστασης, οφείλουμε να στρέψουμε το βλέμμα και την προσοχή μας, στην ομάδα των νέων μας, των μαθητών της Γ’ Λυκείου, που εδώ και πολλούς μήνες, δίνουν των δικό τους ξεχωριστό αγώνα, συμπάσχοντας μαζί τους και οι οικογένειες τους.

Οι περιστάσεις που βίωσαν, δεν τους επέτρεψαν να παρακολουθήσουν ισάξια, με μαθητές της υπόλοιπης Ελλάδος, την εκπαιδευτική διαδικασία και να επικεντρωθούν, ανεμπόδιστα στην προετοιμασία, για τις υψηλές απαιτήσεις, των πανελλαδικών εξετάσεων και την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ.

Με δεδομένα τα παραπάνω, πρέπει να εξεταστούν μέτρα, ώστε οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου του Ν. Καρδίτσας, στις προσεχείς πανελλαδικές εξετάσεις, να τύχουν πριμοδότησης. Δηλαδή την κατ’ εξαίρεση εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πέραν του προβλεπόμενου αριθμού εισακτέων ή βάσεων, ώστε να μπορέσουν να διεκδικήσουν μια θέση στα ΑΕΙ της χώρας.»

Στο σημείο αυτό, απάντησε η Υφυπουργός στη Βουλευτή, ότι καλωσορίζει την πρόταση της και ότι το Υπουργείο θα προχωρήσει στην έκδοση σχετικής απόφασης, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, με τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια που ορίζει, ώστε οι υποψήφιοι των Πανελληνίων, που οι περιοχές τους επλήγησαν από έντονα καιρικά φαινόμενα, να μπορούν να εισάγονται καθ’ υπέρβαση του γενικού αριθμού των εισακτέων.

Στην δευτερολογία της στην Ολομέλεια, η κ. Σκόνδρα, συμπλήρωσε:

«Ευχαριστώ κ. Υπουργέ για την απάντηση διότι με ικανοποίηση άκουσα, ότι προτίθεστε να βοηθήσετε τα παιδιά της Καρδίτσας, ώστε να μην υστερούν έναντι των άλλων υποψηφίων της χώρας. Θεωρώ ότι έτσι πρέπει να γίνει, αφού η καταστροφή που βιώσαμε στη Καρδίτσα ήταν βιβλικής έντασης.  Το γνωρίζουν όλοι, και πολύ περισσότερο εσείς, που ως Βουλευτής Μαγνησίας, με ιδιαίτερα έντονη δραστηριότητα και ενημέρωση, έχετε σφαιρική εικόνα και άποψη για τα προβλήματα, όχι μόνο του Νομού σας, αλλά όλης της Περιφέρειας μας, της Θεσσαλίας.

Οι επιπτώσεις και οι δυσκολίες, που δημιούργησε η συνθέτη αυτή κατάσταση – Πλημμύρα, Σεισμός, Εστίες χωρίς ρεύμα, χωρίς νερό και χωρίς Διαδίκτυο, έκανε σχεδόν αδύνατο στους μαθητές, να ακολουθήσουν ισάξια την εκπαιδευτική διαδικασία και το πρόγραμμα τους.

Τα παιδιά της Καρδίτσας, βίωσαν πολύ αντίξοες συνθήκες, πέραν των εξίσου πολλών δυσκολιών, που προκάλεσε παντού, η πανδημία του Covid-19. Άλλωστε, στο μεσοδιάστημα, και μέχρι να συζητήσουμε σήμερα την επίκαιρη ερώτηση μου, εστάλη και υπόμνημα από το σύνολο των Δημάρχων της Περιφέρειας μου, στην Υπουργό Παιδείας, που συνεπικουρεί το ζήτημα, που σας θέτω.

Το ίδιο προκύπτει και από εισήγηση του Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας, που επίσης αναφέρει την ανάγκη για ειδική πρόβλεψη εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μαθητών της Καρδίτσας.

Η Κυβέρνηση μας, έχει επιδείξει ιδιαίτερη ευαισθησία και κατανόηση σε όλα τα προβλήματα των πολιτών, ειδικά δε σε ότι αφορά τους νέους.

Για αυτό προέβη το 2019 με απόφαση της, σε αντίστοιχες ρυθμίσεις για τους μαθητές εκείνων των περιοχών, που επλήγησαν από βίαιες φυσικές καταστροφές, όπως πλημμύρες και σεισμούς.

Προέβλεπε ότι οι μαθητές που συμμετέχουν, κατά το ίδιο σχολικό έτος με το συμβάν, στις πανελλαδικές εξετάσεις και μέχρι την ολοκλήρωσή τους, εισάγονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε σχολές, τμήματα και  εισαγωγικές κατευθύνσεις των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ, και της ΑΣΠΑΙΤΕ.

Κυρία Υπουργέ, καλωσορίζω την πρόθεση σας, αντίστοιχη πρόβλεψη να ισχύσει και για τους υποψηφίους του Νομού Καρδίτσας, που θα λάβουν μέρος στις Πανελλήνιες του 2021.»




Total
0
Shares
Previous Article
floga agapi dixos orous pasxa

Χειροποίητες λαμπάδες και υπέροχα δωράκια για το Πάσχα από τη Φλόγα Καρδίτσας

Next Article
agorastos karamanlis

Την παράκαμψη του Χιονοδρομικού Κέντρου Πηλίου κατασκευάζει η Περιφέρεια Θεσσαλίας

Related Posts

theologis stefanos karditsa
Διαβάστε περισσότερα

Απάντηση του αντιδημάρχου Παιδείας και Πολιτισμού του Δήμου Καρδίτσας κ. Στεφ. Θεολόγη σε ανακοίνωση της Αντιπεριφέρειας Καρδίτσας περί θεματικών πάρκων

Με έκπληξη διαβάσαμε την πρόσφατη απάντηση του γραφείου του αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας