Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Δ. Κολυνδρίνη στο ΠΣ για το σταθμό LNG στο Βόλο: «Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε αντίθετοι»

kolindrini antiperifereiarxis magnisias

Δ. Κολυνδρίνη στο Περιφερειακό Συμβούλιο για το σταθμό LNG στο Βόλο: «Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε αντίθετοι»

«Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε αντίθετοι στη χωροθέτηση σταθμού LNG στο Βόλο» δήλωσε η Αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας και Σποράδων Δωροθέα Κολυνδρίνη, απαντώντας σε επερώτηση που συζητήθηκε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας. «Ευχαριστούμε για την επερώτηση που μας δίνει την ευκαιρία να επαναβεβαιώσουμε την θέση της Περιφερειακής Αρχής  που είναι από την πρώτη στιγμή ξεκάθαρη, σταθερή και αμετακίνητη. Η φημολογία και τα σχετικά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η εταιρεία φέρεται να εμφάνισε μία άλλη χωροθέτηση του έργου, πλην όμως εκ νέου εντός του Παγασητικού Κόλπου πλησίον του Βόλου, κάτι για το οποίο επίσημα δεν έχουμε κάποια ενημέρωση» σημείωσε η Αντιπεριφερειάρχης.

Ήδη στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της 14ης Απριλίου 2022 συζητήθηκε το εν λόγω θέμα για την πρόθεση της εταιρείας για την ανάπτυξη εγκατάστασης επιχειρηματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου, στο λιμάνι του Βόλου. Κατά τη συζήτηση της η Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Μαγνησίας και Σποράδων Δωροθέα Κολυνδρίνη τόνισε ότι η επένδυση δεν μπορεί να υλοποιηθεί, καθώς δεν προβλέπεται εντός του λιμανιού –αρμοδιότητας ΤΑΙΠΕΔ- η σχετική χρήση από το υφιστάμενο Master Plan. Συνεπώς είτε πρέπει να τροποποιηθεί το Master Plan είτε να υποβληθεί νέος φάκελος με αλλαγή θέσης. Και οι δύο περιπτώσεις, αν και όταν συμβούν, θα εξεταστούν κατά περίπτωση.   Η φημολογία και τα σχετικά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η εταιρεία φέρεται να εμφάνισε μία άλλη χωροθέτηση του έργου, πλην όμως εκ νέου εντός του Παγασητικού Κόλπου πλησίον του Βόλου, κάτι για το οποίο επίσημα δεν έχουμε κάποια ενημέρωση. Με την ενδεχόμενη ενέργειά της αυτή δεν λαμβάνει υπόψη ούτε τις οικιστικές ζώνες, ούτε τους τουριστικούς και αρχαιολογικούς χώρους, ενεργώντας εντελώς αυθαίρετα και εν είδει ιδιοκτήτη όλης της περιοχής.

Είναι σαφές ότι η ύπαρξη ενός τέτοιου σταθμού υγροποιημένου αερίου (LNG) σε έναν Κόλπο, ήτοι περίκλειστη θάλασσα και όχι σε ανοικτή όπως της Αλεξανδρούπολης, ενέχει σοβαρές συνέπειες για την περιοχή μας. Η διεθνής πρακτική έχει αποδείξει ότι είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη η λειτουργία τέτοιων σταθμών πλησίον οικισμών, σε περίκλειστες θάλασσες. Να επισημάνουμε ότι ο αντίστοιχος σταθμός της Αλεξανδρούπολης πρόκειται να υλοποιηθεί σε απόσταση άνω των 17 χλμ από το λιμάνι της πόλης, σε ανοικτή θάλασσα βάθους 40 μέτρων και περίπου 10 χλμ σε ευθεία γραμμή από την ακτή.

Αδιαμφισβήτητα ένα τέτοιο έργο τόσο κοντά στην πόλη του Βόλου και τον αστικό ιστό θα ακυρώσει το προφίλ της πόλης, θα υποβαθμίσει τη ζωή των κατοίκων, θα πλήξει τον τουρισμό, την αλιεία και άλλες δραστηριότητες.

Όλες αυτές τις ενέργειες τις διεκπεραιώνει, καλυπτόμενη δήθεν από τις τυπικές διαδικασίες της ΡΑΕ, της ΔΕΣΦΑ ή άλλοτε του ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς να ρωτηθούν και να τοποθετηθούν η τοπική κοινωνία και οι τοπικές αρχές. Η Μαγνησία έχει μέχρι σήμερα συγκεκριμένο σχέδιο ανάπτυξης και χωροταξικό σχεδιασμό επενδύσεων, τα οποία τίθενται σε κίνδυνο με τη δημιουργία πλωτής μονάδας αποθήκευσης/αεριοποίησης LNG στην καρδιά του Νομού.

Πρωτίστως ως κάτοικοι του Βόλου και της Μαγνησίας εν γένει βρισκόμαστε μπροστά σε ενέργειες μία εταιρείας που άνευ στοιχειώδους ενημέρωσης προσπαθεί να επιβάλλει ουσιαστικά ένα έργο στην περιοχή μας με σοβαρούς κινδύνους, πιθανές καταστροφικές συνέπειες, περιβαλλοντικές και βιοτικές τόσο για εμάς όσο και για τις επόμενες γενιές.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, για να διατηρηθεί στις πλωτές αποθήκες το φυσικό αέριο σε υγρή μορφή υπό θερμοκρασία – 162 ο C, απαιτείται η χρήση εκατοντάδων τόνων ψυκτικού υλικού, το οποίο σε περίπτωση διαρροής του καταστρέφει ολοσχερώς το θαλάσσιο περιβάλλον με ολέθριες συνέπειες για το υδάτινο (και όχι μόνο) οικοσύστημα ενός κλειστού και αβαθούς κόλπου, όπως ο Παγασητικός. Υφίσταται επίσης ο κίνδυνος πυρκαγιάς ή/και εκρήξεως από διαρροή εντός του σταθμού, με τις συνέπειες ενός τέτοιου ατυχήματος να περιγράφονται ως απολύτως καταστροφικές από ανθρωπιστικής και περιβαλλοντικής άποψης. Δεν είναι άλλωστε λίγα τα σημαντικά περιστατικά εκρήξεων σε ανάλογες μονάδες ανά την υφήλιο τα τελευταία χρόνια.

Παράλληλα, με την συχνή διέλευση τεράστιων φορτηγών πλοίων (LNGcarriers) που τροφοδοτούν την πλωτή αποθήκη υγροποιημένου φυσικού αερίου επιβαρύνεται και αλλοιώνεται η ισορροπία του υδάτινου οικοσυστήματος, ενώ θα επιβαρυνθεί η αλιεία, η ναυσιπλοΐα και οι τουριστικές δραστηριότητες των παρακείμενων περιοχών.

Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε ενάντια στην υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου με τις ως άνω αναφερόμενες προδιαγραφές.  Όπως είναι γνωστό η περιφερειακή αρχή δεν σχετίζεται, σύμφωνα με το νόμο, με τις διαδικασίες που ακολουθεί η ενδιαφερόμενη εταιρεία. Παρόλ’ αυτά η εν λόγω επένδυση αποτελεί ένα θέμα που αφορά τον τόπο και η προάσπιση της ασφάλειας και της δημόσιας υγείας αποτελεί πρωταρχικό σκοπό της περιφερειακής αρχής.

Ως πολιτικό όργανο η Περιφερειακή Αρχή δεν θα επιτρέψει να υλοποιηθεί οτιδήποτε ενδεχομένως βλάψει ή υποβαθμίσει περιβαλλοντικά την περιοχή ή προκαλέσει κίνδυνο στους κατοίκους της, υποβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής τους.




Total
0
Shares
Previous Article
Τάσος Τσιαπλές: Να αποσυρθεί η άθλια ρύθμιση της κυβέρνησης για εργασία έως τα 74 έτη Τάσος Τσιαπλές: Να αποσυρθεί η αντισυνδικαλιστική ρύθμιση της κυβέρνησης για τις απεργίες σε Περιφέρειες και Δήμους - Η αντισεισμική θωράκιση επιτακτική ανάγκη - Τάσος Τσιαπλές: Άμεσες λύσεις στα προβλήματα της δημόσιας παιδιατρικής περίθαλψης στη Θεσσαλία - Το νέο ΕΣΠΑ και το «Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης» είναι κλεμμένα χρήματα του εργαζόμενου λαού που προορίζονται για τους καπιταλιστές - Δήλωση του Τάσου Τσιαπλέ - Ενεργειακές κοινότητες, όχημα ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης της ενέργειας

Τάσος Τσιαπλές: Κατώτερες εγγυημένες τιμές στις ελιές και στα άλλα αγροτικά προϊόντα

Next Article
Στα …Βουνά οι λύσεις για προστασία και ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας - Ανοιχτή Επιστολή: Να αφεθούν απερίσπαστα τα στελέχη της ΔΤΕ Καρδίτσας για έργα οδικής ασφάλειας - Συντήρησης Δρόμων - Σταθερό οικονομικό όφελος έχουν οι οικιακοί καταναλωτές στις περιοχές εγκατάστασης αιολικών πάρκων - Όψιμοι πανηγυρισμοί για Φράγμα-Λίμνη Σμοκόβου! Για το φράγμα Μεσοχώρας Τρικάλων - του Μουζακίου και της Συκιάς Καρδίτσας: ΟΥΔΕΝ - Έργα Μεταφοράς νερών Αχελώου: Η μόνη λύση για την Θεσσαλία για αποτροπή Σαχαροποίησης κάμπου και απογείωση ορεινής Αργιθέας !!! - «Κλείδωσε» η χρηματοδότηση για άσφαλτο στα Ρόγκια - Όρια Ν. Ευρυτανίας και Στέγαστρο Μ. Σκάλα - Οι νέοι Κοινοτάρχες ας μεριμνήσουν για οδοντιατρική περίθαλψη παιδιών - γυναικών - υπερηλίκων - Τακτική Συγκοινωνία στα Ορεινά: Πότε το ΔΣ ΚΤΕΛ Καρδίτσας - Η αρμόδια Αντιπεριφέρεια και η Δημοτική Αρχή Αργιθέας θα απαντήσουν; - Η 8η Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα για τις Γυναίκες δεν θα γιορταστεί φέτος - 80 ημέρες έως 31-12-23: Πώς θα πορευθεί η πληγωμένη Θεσσαλία χωρίς ισχυρή περιφερειακή ηγεσία; - Η Θεσσαλία ξανά στο προσκήνιο - Ισότιμος Εταίρος στο Σχέδιο Ανασυγκρότησης - Ανθεκτικότητας! - Δ. Παπακώστας: Οι ελεύθεροι Θεσσαλοί δεν πείθονται από απερχόμενο περιφερειάρχη - Κυριακή ψηφίζουν αλλαγή - νέα αρχή! - Θεσσαλία: Θέλουμε πρόοδο - ασφάλεια και νέα Ηγεσία στην Περιφέρεια με Γνώση - Ενότητα - Η κάλπη περιφερειακών αιρετών κρύβει εκπλήξεις στις 8-10-23 για το μέλλον της Θεσσαλίας & Θεσσαλών! - Δημήτρης Παπακώστας: Αναμόρφωση συστήματος Διακυβέρνησης Δήμων - Περιφερειών - «Θέατρο παραλόγου» με τη γέφυρα «Αργύρη» - Σωστά ενεργεί το Υπουργείο Υποδομών: Σύγχρονη Γέφυρα ΤΩΡΑ στον άξονα προς Άρτα - όχι πτυσσόμενη προσωρινή Μπέλευ - Δημήτρης Παπακώστας: Οι Αργιθεάτες ανά τη Θεσσαλία αξίζουν την φροντίδα και του ορεινού Δήμου Αργιθέας, της πατρίδας τους! - Έξι 24ωρα (150 ώρες) ως την e-κατάθεση ψηφοδελτίων ενόψει τοπικών εκλογών της 8ης Οκτωβρίου 2023 - Στροφή κατοίκων πόλεων για διακοπές στα ορεινά! - Έργα Ασφάλτου από ΤΕΚ ΑΕ στην επαρχιακή οδό 9 «Βραγκιανά (διασταύρωση) - Β' Μάραθο - Λίμνη - ΙΜ Σπηλιάς» απαιτείται ... θαύμα!!! - Τον ΣΥΡΙΖΑ και την ΝΕ Καρδίτσας εκφράζουν οι ακραίες θέσεις για έργα ΑΠΕ του ‘Υπευθύνου’ Περιβάλλοντος; - Τις πταίει; Για μη παραγωγή έργων στον ορεινό Δήμο Αργιθέας; - Περιφερειακός σύμβουλος Πλειοψηφίας αποχωρεί λόγω απαρχαιωμένου οδικού δικτύου στο Πήλιο - Δημήτρης Παπακώστας

Δημήτρης Παπακώστας: Παράσταση σε Commision EE - Αναφορά για άνιση μεταχείριση από Περιφερειακή Αρχή Θεσσαλίας