Μπομπότα: Υψηλή θρεπτική αξία με ισχυρή καρδιοπροστατευτική δράση

Μπομπότα: Υψηλή θρεπτική αξία με ισχυρή καρδιοπροστατευτική δράση

Μπομπότα: Υψηλή θρεπτική αξία με ισχυρή καρδιοπροστατευτική δράση 

Τα οφέλη της μπομπότας (αλλιώς πολέντα) είναι πολλά και σημαντικά και γι αυτό το λόγο περιελήφθη πρόσφατα στον «Οδηγό Υγιεινής Διατροφής του Υπουργείου Υγείας της Αυστραλίας», σε μια από τις πέντε (5) προτεινόμενες ομάδες τροφίμων. Όσο αφορά στη δική μας μεσογειακή πυραμίδα, το καλαμπόκι βρίσκεται στη βάση της και προτείνεται για συχνή κατανάλωση.

Βασικό συστατικό είναι το καλαμποκάλευρο και μπορεί να αποδώσει είτε γλυκιά είτε αλμυρή γεύση, ανάλογα με τα τη συνταγή και τα υπόλοιπα συστατικά π.χ. ελαιόλαδο, γάλα, τυρί, μέλι, κανέλα, σουσάμι, μπαχαρικά κλπ. Στη χώρα μας, ήταν γνωστή ως το «ψωμί των φτωχών»,  όταν το αλεύρι και το σιτάρι ήταν δυσεύρετο στα χρόνια της κατοχής.

Ποια τα οφέλη της μπομπότας

  • Έχει πράγματι υψηλή θρεπτική αξία εφόσον
  • Είναι καλή πηγή φυτικών ινών, περισσότερο αδιάλυτων φυτικών ινών που βοηθούν στην αποβολή άχρηστων μεταβολικών προϊόντων καθώς και στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Επίσης προσδίδει κορεσμό για μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω των φυτικών ινών που περιέχονται. Αποτελεί καλή πηγή πρωτεϊνών,  χωρίς να περιέχεται γλουτένη, άρα μπορεί να καταναλωθεί και από άτομα που έχουν δυσανεξία σε αυτή.
  • Κατά 80% περιέχει σύνθετους υδατάνθρακες οι οποίοι προσδίδουν μια ισχυρή καρδιοπροστατευτική και αντιλιπιδαιμική δράση.
  • Έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και αλάτι, ενώ δεν περιέχει χοληστερόλη.
  • Έχει πληθώρα βιταμινών, κυρίως του συμπλέγματος Β (νιασίνη-προστασία από πελλάγρα και θειαμίνη-διατήρηση υγείας των νεύρων), αντιοξειδωτικά, τα καροτενοειδή (λουτείνη-προστασία ματιών) και φυλλικό οξύ για την ομαλή αιμοποίηση και την προστασία του εμβρύου.
  • Περιέχονται πολλά μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως είναι ο σίδηρος (κατά της αναιμίας) και ο ψευδάργυρος που βοηθούν στη φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών
  • Θερμιδικά αποδίδει μόνο 70 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια.

Σήμερα το καλαμποκάλευρο μπορεί να γίνει ψωμί, κέικ, πίτα, κριτσίνια αλλά να καταναλωθεί και ως βρώμη (ή πόριτζ).

Πως θα φτιάξουμε κρέμα πόριτζ με καλαμποκάλευρο (αντί για βρώμη)

Σε ένα αντικολλητικό τηγάνι προσθέτουμε 1 μέρος καλαμποκάλευρο και  4 μέρη ζεστό νερό και ψήνουμε για 5 λεπτά. Το μείγμα αυτό αποτελεί τη βάση για να προσθέσουμε και άλλα υλικά όπως σταφίδες, μέλι, ζάχαρη, αποξηραμένα φρούτα, ξηρούς καρπούς δίνοντας μεγαλύτερη θρεπτική αξία στο τελικό προϊόν. Μπορεί να καταναλωθεί είτε ως πρωινό ή ως σνακ είτε ως ελαφρύ βραδινό.

Η γεύση του μπορεί να εντυπωσιάσει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς καταναλωτές, ενώ το γεγονός ότι ταιριάζει αρμονικά με τόσα πολλά και διαφορετικά τρόφιμα, το καθιστά βασικό υλικό σε κάθε κουζίνα.

Μπομπότα: Υψηλή θρεπτική αξία με ισχυρή καρδιοπροστατευτική δράση

Total
1
Shares
Previous Article

Συνελήφθη ένας ημεδαπός στην ευρύτερη περιοχή των Τρικάλων, για παράβαση της νομοθεσίας περί ναρκωτικών

Next Article
Drive through Rapid testings

Στο Αρτεσιανό την Παρασκευή «Drive through Rapid testings» για τον κορωνοιό


Total
1
Share