Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Ασ. Σκόνδρα: «η σοβαρότερη επένδυση στο μέλλον είναι τα παιδιά μας»

Asimina Skondra 2020

«Άνοιγμα των συνόρων στην εκπαίδευση, γιατί θέλουμε η πατρίδα μας, να καταστεί Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης, όπως ταιριάζει στην Ελλάδα, το λίκνο των γραμμάτων της φιλοσοφίας και των επιστημών», τόνισε μεταξύ άλλων η Βουλευτής του Νομού μας κ. Ασημίνα Σκόνδρα, στην  ομιλία της στη Βουλή, στη συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Χαρακτηριστικά, αφού πρώτα συνεχάρη την ηγεσία του Υπ. Παιδείας, την εκπαιδευτική και Ακαδημαϊκή Κοινότητα, τους γονείς, μαθητές και φοιτητές, για τον άμεσο τρόπο που ανταποκρίθηκαν στις προκλήσεις που δημιούργησε η πανδημία στην εκπαίδευση, ανέφερε:

«Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, μέσα σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση σχεδίασε, διαβουλεύτηκε και παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο νόμου, ακριβώς εντός του πλαισίου, του κυβερνητικού μας προγράμματος.

Η συζήτηση όμως του εν λόγω νομοσχεδίου, διεξάγεται σε ένα πολύ οξυμένο κλίμα, με την αντιπολίτευση και συνδικαλιστικές ομάδες να εκφράζουν την αντίθεσή τους όταν κατά κοινή ομολογία, φέρνει χρήσιμες και σημαντικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Απαιτεί η αντιπολίτευση την απόσυρσή του. Για να οριοθετήσουμε, όμως  μία κοινή βάση στο δημόσιο αυτό διάλογο, ρωτώ: Συμφωνούμε όλοι στο τι εστί παιδεία και ποιος οφείλει να είναι ο στόχος της;

Πολύ φοβάμαι πως όχι. Αν ανατρέξουμε στα σχόλια των συναδέλφων, θα δούμε ξεκάθαρα πως δεν υπάρχει κοινή βάση, ούτε κοινή αντίληψη. Μόνο κοινό μυστικό υπάρχει.

Η Παιδεία στην Ελλάδα δυστυχώς πάσχει. Με εξαιρετική δυσκολία επιτυγχάνεται η  διαπαιδαγώγηση, η μόρφωση και η καλλιέργεια ικανοτήτων και αρετών των νέων μας.

Πολλά τα εμπόδια και τα κενά στη μετάδοση των γνώσεων και των αξιών στη νέα γενιά, που θα επιτρέψει την σωστή ένταξη και δραστηριοποίησή της μέσα στο κοινωνικό σύνολο. Όμως το ουσιαστικό ερώτημα εδώ, δεν είναι το ποιος φταίει… Παραμένουμε εγκλωβισμένοι. Αντί να διορθώνουμε το πρόβλημα, αναζητούμε μονίμως υπαίτιους.

Λυπηρή διαπίστωση ότι τελικά συνεχίζουν ορισμένοι να δημιουργούν και να εκτρέφουν τον φαύλο κύκλο της υποβάθμισης. Χαρακτηριστικά  η εισαγωγή δραστηριοτήτων στα αγγλικά στα νήπια.

Μόνο ασυναρτησίες και παραλογισμούς, είχατε να μας πείτε. Η κ. Σκούφα εξανέστη, με βασικό της επιχείρημα ότι τα Αγγλικά «καρατομούν την προσωπικότητα των νηπίων», προσθέτοντας και την αγαπημένη σας θεωρία αυτή της συνομωσίας. Ότι δηλαδή, υπάρχει αμερικανικός δάκτυλος σε μορφή «επιταγής αμερικανικών σχολών και πανεπιστημίων» πίσω από τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία.

Ο κ. Δελής, θεωρεί ότι τα παιδιά έχουν ήδη αρκετές παραστάσεις στα αγγλικά από την τηλεόραση και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, οπότε δεν υπάρχει λόγος μιας παιδαγωγικής επαφής και εξοικείωσης με την αγγλική γλώσσα.

Άλλοι συνάδελφοι υποστηρίζουν ότι η επαφή με τα αγγλικά θα αποτελέσει εμπόδιο εκμάθησης των ελληνικών, αγνοούν ότι τα παιδιά που σε προσχολική ηλικία εκτίθενται σε περισσότερες από μια γλώσσες αποκομίζουν πολλαπλά γνωστικά οφέλη. Αυτό δείχνουν διεθνή έρευνες, που ωστόσο για τον ΣΥΡΙΖΑ αποτελούν μάλλον απόδειξη μιας ακόμη συνομωσίας.

Για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που εισάγονται πιλοτικά στο πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων πάλι ασκήθηκε κριτική. Παραβλέπετε ότι το σχολείο, εκτός από εκπαίδευση οφείλει να παρέχει στους μαθητές σφαιρική γνώση, με εφόδια και διαπαιδαγώγηση που θα επιτρέψει να ανταποκριθούν στη ζωή.

Η ταχύτητα των κοινωνικών και οικονομικών αλλαγών, στη σύγχρονη εποχή, απαιτούν εγρήγορση, προσαρμογή στην τεχνολογία και καινοτομία, ανάπτυξη δεξιοτήτων, συνυφασμένα όμως με κριτική σκέψη, ήθος και ποιοτικούς χαρακτήρες, σμιλεμένους με αξίες, οράματα και ιδανικά. Αυτός είναι ο στόχος των εργαστηρίων δεξιοτήτων.

Σε μια σύγχρονη κοινωνία, χρειαζόμαστε μια σύγχρονη παιδεία.

Οι αξιόμαχοι νηπιαγωγοί μας, δάσκαλοί μας και καθηγητές μας, θα αναλάβουν να διδάξουν πολύτιμες δεξιότητες και να παραδώσουν στην κοινωνία άρτιους, υπεύθυνους και ενεργούς πολίτες.

Αντιδράσεις πάλι, για τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία.

Μάλιστα με βαρύτατους χαρακτηρισμούς. Ο κ. Φίλης χαρακτήρισε το δίκτυο των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων ως «καρκίνωμα στα σπλάχνα της δημόσιας εκπαίδευσης, που θα απομυζά και θα τρέφεται από την αφαίμαξη των άλλων σχολείων».

Έχετε καταλάβει τι είναι αυτά τα σχολεία και ποιο είναι το ζητούμενο;

Τα Πρότυπα Σχολεία στοχεύουν στην ενίσχυση του προτύπου της αριστείας, με την έννοια της διαρκούς αυτοβελτίωσης των μαθητών. Φέρνουν ενδυνάμωση της κοινωνικής κινητικότητας. Παιδιά απ’ όλα τα μέρη της Ελλάδας, απ’ όλα τα κοινωνικά και οικονομικά στρώματα, θα έχουν ίσες ευκαιρίες στη ζωή και στο μέλλον.

Και δω κ. Υπουργέ, θέλω να σας ζητήσω ένα τέτοιο Πρότυπο σχολείο να ιδρύσουμε και στην Καρδίτσα, που ως αδικημένη περιοχή, το έχουμε απολύτως ανάγκη.

Στα Πειραματικά Σχολεία δίνεται έμφαση στην υλοποίηση νέων πρακτικών και εργαλείων σε δείγμα του μαθητικού πληθυσμού.

Θα λειτουργούν ως εργαστήρι εθνικών διαστάσεων για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή διαφοροποιημένων και καινοτόμων εκπαιδευτικών πολιτικών.

Ζητούμενο της κυβέρνησής μας είναι όλα τα σχολεία της χώρας, να λειτουργούν με τα ίδια υψηλά χαρακτηριστικά. Να είναι δημιουργικά, ποιοτικά, ανοιχτά και εξωστρεφή.

Εσείς αποστρέφεστε τη λειτουργία των σχολείων αυτών και τη δυνατότητα για μαθητές να βελτιώσουν τις πρακτικές τους στην εκπαίδευση. Άλλωστε για σας αριστεία ίσον ρετσινιά.

Αυτή είναι  η τεράστια διαφορά μεταξύ μας. Εσείς ζητάτε μόνιμα μία γενική υποβάθμιση ώστε να βολευτούν όλοι, χωρίς να προσπαθήσουν. Και μην το αρνείστε. Πριν μερικές μέρες, η Νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ, δε ζητούσε οι μαθητές να περάσουν χωρίς κριτήρια και εξετάσεις; Αυτό θέλετε: Όλοι ίσοι, αλλά χαμηλά. Εμείς θέλουμε τη παιδεία και το μορφωτικό κεφάλαιο των παιδιών ψηλά. Για όλους. Ψηλά και συνεχώς βελτιούμενη.

Αντιδράτε στα ξενόγλωσσα τμήματα των ελληνικών Πανεπιστημίων. Η διγλωσσία και η υποκρισία ορισμένων, δεν έχει όρια.

Κατηγορείτε, τα Πανεπιστήμια, ότι θα κάνουν «Μπίζνες» για να φέρνουν πόρους και φοιτητές από το εξωτερικό. Μιλήσατε για παράλληλο σύστημα σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης, σε βάρος του υπάρχοντος, για ιδιωτικοποίηση και για υποβάθμιση του δημοσίου πανεπιστημίου. Μας λέτε δηλαδή, κύριοι της Αντιπολίτευσης, ότι θέλετε τα Πανεπιστήμια μας να παραμείνουν περιχαρακωμένα ιδρύματα, χωρίς διεθνή ακτινοβολία, χωρίς θέση στον παγκόσμιο εκπαιδευτικό χάρτη.

Δεν μας εξηγείτε όμως, πώς η δημιουργία νέων δυνατοτήτων των ΑΕΙ και η σύμπλευσή τους με τις διεθνείς πρακτικές υποβαθμίζει το Πανεπιστήμιο. Θέτετε για ακόμη μία φορά εμπόδια στην εξωστρέφεια, στην έρευνα, στην καινοτομία. Διότι παραμένετε εγκλωβισμένοι στην ιδεολογικό μικρόκοσμό σας.

Εμείς αντίθετα θέλουμε άνοιγμα των συνόρων στην εκπαίδευση. Θέλουμε η πατρίδα μας, να καταστεί Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης, όπως ταιριάζει στην Ελλάδα, το λίκνο των γραμμάτων της φιλοσοφίας και των επιστημών».

Κλείνω με το θέμα της αξιολόγησης.

Οι διαφορές μας είναι πασιφανείς. Εμείς  διαχρονικά, πιστεύουμε ότι για να βελτιωθεί ένα σύστημα, συμπεριλαμβανομένου του εκπαιδευτικού, πρέπει να αξιολογείται, πάντα σε συνδυασμό με επιμορφωτικές δράσεις για την επαγγελματική ανάπτυξη.

Στόχος μας είναι η αριστεία, ο εκσυγχρονισμός, η εξωστρέφεια και η αξιολόγηση που κατ’ επέκταση σημαίνει αξιοκρατία.

Τα θετικά του Νομοσχεδίου είναι πολλά. Όπως ο θεσμός του Συμβούλου σχολικής ζωής και η προσπάθεια για ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον. Όπως η διπλή μοριοδότηση υπηρετούντων σε δυσπρόσιτες περιοχές, σαν την Αργιθέα της Καρδίτσας, γιατί όλα τα παιδιά, έχουν δικαίωμα στο σχολείο.

Όπως του αγρότη, του εργάτη και του κτηνοτρόφου.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνησή μας, επενδύουν στο μέλλον. Και η καλύτερη επένδυση για το μέλλον, είναι τα παιδιά μας, που αξίζουν την αναβάθμιση και τα εφόδια που τους εξασφαλίζει το παρόν μεταρρυθμιστικό νομοσχέδιο.

Ασημίνα Σκόνδρα

Βουλευτής Νέας Δημοκρατίας ν. Καρδίτσας




Total
0
Shares
Previous Article
cafe Friends Mouzaki 2

Καφές - μικρογεύματα friends στον Περιφερειακό Μουζακίου-Αργιθέας

Next Article
mousiko Karditsas efxes

Ευχές των εκπαιδευτικών του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας

Related Posts

Mitsotakis Mouzaki eksofyllo
Διαβάστε περισσότερα

ΔΕΙΤΕ Φωτογραφίες και Βίντεο από την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Μουζάκι

ΔΕΙΤΕ Φωτογραφίες και Βίντεο από την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Μουζάκι Φωτογραφίες: Πέτρος Ζιώγας Βίντεο: Νίκος…
2o dimotiko sxooleio mouzakiou museotek.net
Διαβάστε περισσότερα

2o Δημοτικό Σχολείο Μουζακίου: Η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία στην υπηρεσία της εκπαίδευσης

2o Δημοτικό Σχολείο Μουζακίου: Η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία στην υπηρεσία της εκπαίδευσης Συνεργασία του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μουζακίου…
Τεχνικό άρθρο για το Φράγμα Πύλης Τρικάλων
Διαβάστε περισσότερα

Τεχνικό άρθρο για το Φράγμα Πύλης Τρικάλων

Περισσότερες από δύο φορές, θα το γέμιζε ο “Πορταϊκός Ποταμός”, μειώνοντας κατά 74 εκατομμύρια m3, περίπου, την πλημμύρα του κάμπου της “Θεσσαλίας”