Αλλάζει όψη η είσοδος της Καρδίτσας με 6 χλμ κύριας διπλής οδικής αρτηρίας, 6,5 χλμ παράπλευρο οδικό δίκτυο και 5 κόμβοι

Θέμα: Ξεκινά το μεγαλύτερο έργο στη Θεσσαλία εντός αστικού ιστού που με 41,5 εκατομμύρια ευρώ αλλάζει την εικόνα της εισόδου της Καρδίτσας
<

Ξεκινά το μεγαλύτερο έργο στη Θεσσαλία εντός αστικού ιστού που με 41,5 εκατομμύρια ευρώ αλλάζει την εικόνα της εισόδου της Καρδίτσας

Κ. Αγοραστός: «Έργο για τους πολλούς, που το έχει ανάγκη η Καρδίτσα ειδικά σε αυτή τη δύσκολη στιγμή» 

Κατασκευάζονται 6 χλμ κύριας διπλής οδικής αρτηρίας, 6,5 χλμ παράπλευρο οδικό δίκτυο και 5 κόμβοι

Θέμα: Ξεκινά το μεγαλύτερο έργο στη Θεσσαλία εντός αστικού ιστού που με 41,5 εκατομμύρια ευρώ αλλάζει την εικόνα της εισόδου της Καρδίτσας

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός υπέγραψε σήμερα στην Καρδίτσα τη σύμβαση κατασκευής του έργου «Βελτίωση ε.ο. 30 – Κατασκευή Οδικού Τμήματος από Δέλτα Καρδίτσας έως είσοδο Καρδίτσας» συνολικού προϋπολογισμού  41.545.000 ευρώ.

Το τεχνικό έργο είναι προϋπολογισμού 32.350.000  ευρώ  με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020 και φορέα υλοποίησης την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Ο  προϋπολογισμός των απαλλοτριώσεων ανέχεται σε 8.300.000 ευρώ και ο προϋπολογισμός για Οργανισμούς Κοινωνικής Ωφέλειας -Τηλεπικοινωνίες 475.000  ευρώ και  Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε. 420.000 ευρώ.

Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός: «Υπογράψαμε σήμερα τη σύμβαση κατασκευής του μεγαλύτερου οδικού έργου στην Καρδίτσα που  αλλάζει την εικόνα και την αρχιτεκτονική του τοπίου στην είσοδο της πόλης. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο που γίνεται στη Θεσσαλία εντός αστικού ιστού, με 6 χλμ κύριας οδικής αρτηρίας με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και 6,5 χλμ παράπλευρου οδικού δικτύου που έχει σχεδιαστεί με τρόπο  ώστε να εξυπηρετεί όλες τις παρόδιες υφιστάμενες ιδιοκτησίες – εμπορικές επιχειρήσεις, βιοτεχνίες, βενζινάδικα κλπ- προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν απρόσκοπτα. Περιλαμβάνει 5 κυκλικούς κόμβους σε Αγίους Θεοδώρους, Πρόδρομο, Σταυρό, Μέλισσα-Σταυρό και σηματοδοτούμενο κόμβο στη Μέλισσα που θα προσπαθήσουμε επίσης να μετατρέψουμε σε κυκλικό. Είναι ένα έργο ουσίας με χρόνο παράδοσης τα 3 έτη. Ευχαριστώ τις υπηρεσίες μας που έγκαιρα ολοκλήρωσαν τη μελέτη, την ένταξη, τη δημοπράτηση και αναδείχτηκε η ανάδοχος εταιρία. Εδώ και 8 μήνες ήμασταν έτοιμοι να υπογράψουμε, αλλά ο Νόμος περί απαλλοτριώσεων δημιούργησε πρόβλημα. Υπήρχε η δυνατότητα να υπογράψουμε για να μπούμε νωρίτερα στις ιδιοκτησίες που απαλλοτριώνονται και αποζημιώνονται με 8,3 εκατομμύρια ευρώ, άλλα δεν υπήρχε η θετική βούληση ορισμένων ιδιοκτητών. Το έργο θα γίνει, με τον καλύτερο τρόπο, γιατί είναι ένα έργο για τους πολλούς, όχι για τους λίγους. Όλοι κερδίζουν από το νέο δρόμο, κανείς δεν χάνει. Ίσα- ίσα, οι παρόδιοι ιδιοκτήτες ωφελούνται, καθώς ανεβαίνει η εμπορική αξία των ιδιοκτησιών τους, όπως απέδειξαν και τα άλλα έργα περιφερειακών οδών που κατασκευάζουμε. Σήμερα βρίσκονται πάνω σε ένα δρόμο βρώμικο, επικίνδυνο και τους αποδίδεται ένας δρόμος ασφαλής, γρήγορος και με αρχιτεκτονική τοπίου. Κάποιοι μας καθυστέρησαν. Εμείς στεκόμαστε μόνο στις αρετές των ανθρώπων και δεν σχολιάζω τα λάθη τους. Στο έργο θα δουλέψει κόσμος. Είναι ένα μεγάλο έργο που το έχει ανάγκη η Καρδίτσα ειδικά σε αυτή τη δύσκολη στιγμή, όπως μεγάλα είναι και τα υπόλοιπα έργα που εκτελούμε στην περιοχή.

Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Καρδίτσας Κώστας Νούσιος: «Με ιδιαίτερη χαρά υπογράφουμε τη σύμβαση ενός μεγάλου έργου με προϋπολογισμό περίπου 42 εκατ. ευρώ που αλλάζει την εικόνα της πόλης της Καρδίτσας. Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός οραματίστηκε και σχεδίασε αυτό το έργο σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες. Το έργο αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να δώσει την εικόνα της πόλης που πραγματικά αξίζουμε. Έξι χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου με διαχωριστική λωρίδα, ένα έργο που πραγματικά εκσυγχρονίζει την πόλη μας».

Δήμαρχος Καρδίτσας Βασίλης Τσιάκος: «Σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση να βρισκόμαστε στην υπογραφή της σύμβασης ενός δρόμου που θα αλλάξει την όψη της Καρδίτσας. Η πόλη μας αποκτά επιτέλους μια σύγχρονη είσοδο και σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση του περιφερειακού, οι Καρδιτσιώτες θα έχουν ένα περιφερειακό δακτύλιο κλειστό και μια είσοδο όπως αρμόζει σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη. Θα ήθελα να ευχαριστήσω την Περιφέρεια Θεσσαλίας και τον Περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστό που πραγματικά έχει παρέμβει με αποφασιστικότητα στα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με αποτέλεσμα να είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση της υπογραφής της σύμβασης. Εύχομαι πολύ σύντομα να ολοκληρωθεί ο δρόμος αυτός για να μπορέσουν οι Καρδιτσιώτες να μετακινούνται με ασφάλεια. Όταν υπάρχει συνεργασία, συνέργεια και αποφασιστικότητα όλα τα προβλήματα επιλύονται προς όφελος των πολλών και όχι των λίγων».

Τεχνική περιγραφή έργου

Η περιοχή του έργου ανήκει στο γεωγραφικό διαμέρισμα της Θεσσαλίας και στο Νομό Καρδίτσας. Το οδικό έργο (Βελτίωση Ε.Ο. Λάρισας – Καρδίτσας Τμήμα Δέλτα -Καρδίτσα), σύμφωνα με το Πρόγραμμα Καλλικράτης ανήκει στο Δήμο Καρδίτσας της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Το εν λόγω οδικό τμήμα αποτελεί το τμήμα της Ε.Ο. αρ. 30 και συγχρόνως τμήμα του άξονα που συνδέει τους νομούς Καρδίτσας – Λάρισας μετά το όριο του Σχεδίου Πόλης της Καρδίτσας όπου υπάρχει σημαντική ανάπτυξη

δραστηριοτήτων εμπορικού και βιοτεχνικού χαρακτήρα. Το αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας είναι η βελτίωση τμήματος του οδικού άξονα της Ε.Ο.30 από τον κόμβο του Δέλτα (Α/Κ Καρδίτσας της Ε65) μέχρι τον κόμβο Αθηνών (συμβολή του άξονα Καρδίτσα-Λάρισα με τον περιφερειακό Καρδίτσας).

Συνοπτικά το αντικείμενο της εργολαβίας είναι :

Η κατασκευή της διαπλάτυνσης του οδικού τμήματος από το Δέλτα Καρδίτσας έως τον κόμβο Αθηνών συνολικού μήκους 6.0Κm, με συνολικού πλάτος 17,70m, με 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας και αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας στον άξονα της αρτηρίας καθώς και την προσαρμογή της κύριας αρτηρίας και των παράπλευρων οδών στον Α/Κ Καρδίτσας της Ε65 (Δέλτα Καρδίτσας).

Η κατασκευή παραπλεύρου οδικού δικτύου εκατέρωθεν της αρτηρίας .

Διπλής κατεύθυνσης διατομής τύπου ε2 1+1 λωρίδων κυκλοφορίας πλάτους 6,5m ( 3,25m x 2 ) αλλά και μονόδρομοι με πλάτος 5,5m (3,5m λωρίδα κυκλοφορίας + 2.0m στάθμευση) με πεζοδρόμια στα εξωτερικά άκρα των παράπλευρων. Επίσης από την μία πλευρά κατά μήκος της αρτηρίας κατασκευάζεται αμφίδρομος ποδηλατοδρόμος με επέκταση της διατομής του ενός πεζοδρομίου.

Επίσης κατασκευάζεται και κάθετο Δίκτυο-Τοπικές οδοί.

Το κάθετο δίκτυο διαμορφώνεται με διατομή τύπου ε2 όταν είναι υπεραστικό και όταν είναι αστικού τύπου με διατομή πλάτους 7,0m. Οι τοπικές οδοί με διατομή τύπου ζ2 ή η2 ανάλογα με την λειτουργία τους και το πλάτος της υφιστάμενης οδού που βελτιώνουν ή συνδέονται.

Η κατασκευή κόμβων

Το έργο ξεκινάει από τον υφιστάμενο κόμβο των κλάδων του Α.Κ. Καρδίτσας με την Ε. Ο. 30. Ο κόμβος αυτός κατασκευάστηκε πρόσφατα και είναι μορφής κυκλικής πλατείας με δύο λωρίδες κυκλοφορίας.

Οι κόμβοι της κυρίας οδού είναι κυρίως μορφής κυκλικής πλατείας και είναι :

  1. Ο Ι.Κ. Αγίων Θεοδώρων μορφής Κυκλικής Πλατείας τετρασκελής περί την Χ.Θ. 0+610
  2. Τον Ι.Κ. Προδρόμου μορφής Κυκλικής Πλατείας τετρασκελής περί την Χ.Θ. 3+190
  3. Τον Ι.Κ. Σταυρού μορφής Κυκλικής Πλατείας τρισκέλη περί την Χ.Θ. 3+510
  4. Τον Ι.Κ. Μέλισσας – Σταυρού μορφής Κυκλικής Πλατείας τετρασκελής περί την Χ.Θ. 5+080
  5. Τον Ι.Κ. Μέλισσας ο οποίος διαμορφώνεται ως σηματοδοτούμενη διασταύρωση

Ο κόμβος Μέλισσας σχεδιάζεται ως σηματοδοτούμενος τετρασκελής δεδομένου ότι είναι επάλληλος με τον σηματοδοτούμενο κόμβο Αθηνών

 Υδραυλικά –τεχνικά έργα

Στο υπό μελέτη οδικό τμήμα υπάρχουν δύο μεγάλα τεχνικά έργα: επέκταση της Γέφυρας «Καλέντζη» (περί την Χ.Θ. 5+210) και της Γέφυρα «Λείψιμου» (περί τη Χ.Θ. 0+910). Επίσης υπάρχουν οχετοί οι οποίοι. Εξυπηρετούν την διέλευση αποστραγγιστικών τάφρων και αρδευτικών καναλιών κάτω από το σώμα της οδού, Ο μεγαλύτερος οχετός ανοίγματος 6,00m τοποθετείται περί την Χ.Θ. 2+570 και γεφυρώνει την τάφρο 2.Τ. Επεκτάσεις ή και νέες κατασκευές οχετών θα απαιτηθούν τόσο στην κύρια οδό όσο και στο δευτερεύον δίκτυο

 Σήμανση –ασφάλιση οδού

Προβλέπεται η τοποθέτηση οριζόντιας και κατακόρυφης μόνιμης σήμανσης και Σ.Α.Ο. Η ασφάλιση του έργου επιτυγχάνεται με την τοποθέτηση Σ.Α.Ο. Συγκεκριμένα, θα τοποθετηθεί αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο στον άξονα της αρτηρίας για τον διαχωρισμό των κινήσεών της και μονόπλευρα πλευρικά μεταλλικά στηθαία κατά μήκος της κύριας αρτηρίας και του παράπλευρου δικτύου και τέλος θα γίνει χρήση συστημάτων απορρόφησης ενέργειας πρόσκρουσης (Σ.Α.Ε.Π.) τύπου επαναφοράς κλάσεως 100 (R) κατά την εγκεκριμένη μελέτη.

 Ηλεκτροφωτισμός

Στο έργο θα γίνει εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού σε όλο το μήκος του. Ο σχεδιασμός του συστήματος ηλεκτροφωτισμού του έργου θα είναι για εγκατάσταση συνεχούς ηλεκτροφωτισμού. Τα φωτιστικά σώματα οδικού φωτισμού τύπου βραχίονα, θα είναι τελευταίας τεχνολογίας με φωτεινές πηγές τεχνολογίας διόδων φωτοεκπομπής (LED), προσφέροντας πολλά πλεονεκτήματα, όπως: Μεγάλη εξοικονόμηση ενέργειας – έως και 85%, Καλή απόδοση χρωμάτων, καθιστώντας ευκολότερο για τους χρήστες τον προσανατολισμό τους, Μεγάλη διάρκεια ζωής,  μέχρι και 100.000 ώρες, με αποτέλεσμα σε λιγότερο συντήρηση, Ενιαίο, υψηλής ποιότητας λευκό φώς, με θερμοκρασία χρώματος 4.000Κ

Υφιστάμενη κατάσταση

Η υπάρχουσα οδός, παρουσιάζει πολύ υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους (συμβατικά και βαρέα οχήματα) καθώς αποτελεί τμήμα του Εθνικού Οδικού Δικτύου αλλά και του Διεθνούς. Ο ιδιαίτερα αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος που παρατηρείται στο εν λόγω οδικό τμήμα σε συνδυασμό με τα ελλιπή τεχνικά χαρακτηριστικά της διατομής σε τμήματα του εξεταζόμενου οδικού τμήματος, απουσία διαχωρισμού των αντίθετων κινήσεων και έλλειψη παράπλευρου δικτύου το καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνο από την άποψη της οδικής ασφάλειας και αυξημένο κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων.

Προβλήματα που θα επιλυθούν με το έργο

Με την κατασκευή του εν λόγω έργου επιλύονται αρκετά προβλήματα της περιοχής και συγκεκριμένα:

-Με την κατάργηση των σηματοδοτούμενων κόμβων και τη διαμόρφωση – κατασκευή του κυκλικών (Roundabout) επιτυγχάνονται, χωρίς καθυστερήσεις, οι διαμπερείς κινήσεις επί της Εθνικής Οδού καθώς και η ασφαλής, άνετη εγκάρσια κίνηση οχημάτων και υπάρχει δυνατότητα αναστροφής.

-Με την κατασκευή παράπλευρων οδών κατεύθυνσης εξασφαλίζεται η άνετη και ομαλή επικοινωνία και εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών και περιοχών. Βελτιώνεται έτσι σημαντικά η οδική ασφάλεια, αφού οι παράπλευροι οδοί συνδέονται στην αρτηρία μέσω κόμβων και εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη ανακατεύθυνση.

-Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού , λόγω της τήρησης των προδιαγραφών των ισχυουσών ΟΜΟΕ, των επιλεγμένων διατομών του έργου και των Σ.Α.Ο. Η χάραξη της οδού, επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλότερων ταχυτήτων οδήγησης, με άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, τον περιορισμό της εκπομπής καυσαερίων και την αύξηση του διατιθέμενου χρόνου εργασίας.

-Ταχύτερη, ασφαλέστερη και πιο άνετη σύνδεση της Λάρισας, της Καρδίτσας και της Ε65, που αποτελεί τμήμα του ΔΕΔ-Μ και βελτιώνεται η ενδοπεριφερειακή οδική σύνδεση της Καρδίτσας με την Λάρισα. Κατ αυτόν τον τρόπο, θα αποτελέσει οδική σύνδεση των παραγωγικών και τουριστικών κέντρων με το διεθνές δίκτυο μεταφορών με αποτέλεσμα την ανάπτυξη υφιστάμενων και νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων παραγωγικών τομέων.

-Μείωση της χρονοαπόστασης, που συνεπάγεται μείωση του κόστους μεταφοράς, των ρύπων και τωνπεριβαλλοντικών επιπτώσεων.


Total
0
Shares
Previous Article

Προχωρά σε σύμβαση το αντιπλημμυρικό από τη γέφυρα Τρικάλων - Καρδίτσας μέχρι τη γέφυρα Κουτσόχερου

Next Article

ΚΛΕΙΣΤΟΝ... λόγω ανικανότητας


Total
0
Share