More

    Επικίνδυνα σημεία (στροφή Ογκλάβια Τυμπάνου – Γέφυρα Βατσουνιάς): Γιατί η ΤΕΡΝΑ ΑΕ δεν ανέλαβε την αποκατάσταση τους;

    Share

    Γράφει ο Δημήτρης Παπακώστας*

      Επανερχόμαστε στο επείγον ζήτημα των επικίνδυνων σημείων του Οδικού Άξονα, που ενώνει ν Καρδίτσας με ν Άρτας μέσω Δυτικής Αργιθέας, της χρόνιας ολιγωρίας της περιφερειακής αρχής —ιδίως περίοδο 2019 ως Οκτώβριο 2023— όταν επικρατούσε η άποψη σε υψηλά κλιμάκια της ΔΤΕ Καρδίτσας ότι « δεν υπάρχουν χρήματα για την ορεινή Αργιθέα, δεν περισσεύουν πόροι για τον … “τρύπιο κουβά” του νομού» —βλέπε παλιότερο σημείωμα (2018) του στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ Καρδίτσας Κώστα Αγόρη – δημοσιογράφου / οικονομολόγου εκ Βραγκιανών Αχελώου, σχετικά με ‘απόψεις’ ανώτατου στελέχους-συμβούλου του απελθόντος περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστού, απαξιωτικές για την περιοχή Αργιθέα, τα οδικά προβλήματα της.

    Παρότι αναφερόμαστε κυρίως για κεντρικό δρόμο που δεν αφορά αποκλειστικά τα χωριά Δυτικής και Αχελώου , αλλά την Διαπεριφερειακή Εθνική Οδό « Καρδίτσα – Μουζάκι – Αργιθέα (Τυμπανος)- Συκιά – όρια ν Άρτας.

    Άξονα που εξυπηρετεί και τα από το 1985 μεγάλα έργα φράγματος Συκιάς / μερικής Εκτροπής Αχελώου ποταμού !!!

    • Με την μεγάλη πολιτική αλλαγή που έγινε χάρι στην ψήφο των Θεσσαλών ,φθινόπωρο του 2023, αποκτήσαμε νέα περιφερειακή Αρχή , νέον Περιφερειάρχη , ΠΣ και άξιο Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Καρδίτσας.

    ^ Επιτέλους τολμήθηκε η επιβαλλόμενη αναδιοργάνωση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων , ορίστηκε νεος άξιος Προϊστάμενος και άλλαξε η καταστροφική νοοτροπία , έσπασε το απόστημα αδιαφορίας, που προκαλούσαν δυσλειτουργία και αδικίες σε εκτέλεση – επίβλεψη έργων , ιδίως σε βάρος της απόμακρης ορεινής περιοχής ( Αργιθέας – Ιτάμου – Ανθοχωρίου κα).

    ^ Τώρα οι δημότες βλέπουν ενδιαφέρον, κινητοποίηση, επισκέψεις συχνές, εξαγγελίες έργων, ενσυναίσθηση !

    ^ Βέβαια σε ένα εξάμηνο δεν μπορεί να καλυφθεί χαμένο έδαφος απραξίας 11 ετών.

    Προξενεί εντύπωση όμως το γεγονός της εγκατάλειψης λίαν επικίνδυνων σημείων, παρότι μεγάλος Τεχνικός Όμιλος – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ -ανέλαβε από το Υπ Υποδομών αντί πίστωσης άνω των 150.000.000€ την αποκατάσταση βατότητας του κεντρικού άξονα από Μουζάκι-Τύμπανο-Διασταύρωση Ανθηρού Αργιθέας και αντικειμενικά έχει παράξει ποιοτικό έργο.

    •• Τίθενται τα ερωτήματα:

    1. Γιατί η σοβαρή καθίζηση στην στροφή Ογκλάβια Τυμπάνου με τις δυο εκατέρωθεν άλλες καθιζήσεις του οδοστρώματος , δεν αποκαταστάθηκε από ανάδοχο Εταιρία ; Γιατί αφέθηκε στις … καλένδες ;
    Η παρέμβαση στα σημεία αυτά κρίνεται αναγκαία και κατεπείγουσα λόγω επικείμενων σοβαρών κινδύνων για διερχόμενους  οδηγούς.

    2. Υπήρξε επαφή του Υπουργείου , της νέας περιφ Αρχής Θεσσαλίας με Ανάδοχο ;
    Όταν αφήνονται ενδιάμεσα άφτιαχτα επικίνδυνα σημεία , κάνουμε μιά … “τρύπα στο νερό” από άποψη οδικής ασφάλειας.

    3. Στην κορυφογραμμή Τυμπάνου δραστηριοποιούνται και άλλες ισχυρές εταιρίες έργων ΑΠΕ – Αιολικά: Δεν οφείλουν να συνδράμουν στην οδική ασφάλεια του άξονα; [ΔΕΗ Ανανεώσιμες – ΙΝΤΡΑΚΑΤ).

    4. Σε κάθε περίπτωση η τελική ευθύνη λόγω αρμοδιότητας ανήκει στην Περιφέρεια . Αλλά και οι Αιρετοί ΤΑ πρώτου βαθμού οφείλουν να πιέζουν και να διεκδικούν.

    Διέρχονται δημότες Αργιθέας και Μουζακίου.

    5. Η νέα γέφυρα Βατσουνιάς – «Αργύρη»πρέπει να ολοκληρωθεί με Fast Truck διαδικασίες . Πριν τα πρωτοβρόχια …

    Ήδη βλέπουμε γίνονται σημαντικά βήματα με νέον οχετό παράκαμψης .

    ••• Καλούμε κάθε εμπλεκόμενο αρμόδιο φορέα να επισπεύσει παρεμβάσεις — έστω προσωρινές και με ειδική σήμανση λόγω άμεσων  κινδύνων — στα 3 σημεία καθίζησης (στροφή Ογκλάβια Τυμπάνου).

    Έως 15 Ιουλίου ε.ε να υπάρξει αποτέλεσμα.

    Οι αρμόδιοι έχουν πολιτική – νομική ευθύνη έναντι πολιτών ν Καρδίτσας ,των Θεσσαλών .
    (ν 3481/2006 ως ισχύει).

    Ήδη με αλλεπάλληλα άρθρα μας έχουμε επισημάνει τα 11 πιο επικίνδυνα σημεία που χρήζουν αποκατάσταση βατότητας (σήμανση – πλέγματα – στηθαία κα).

    Παρακολουθούμε τις πρώτες θετικές κινήσεις από αρμόδια ΔΤΕ , από ευαισθητοποιημένα στελέχη της.

    Όμως χρειάζεται ικανή οικονομική συνδρομή από περιφερειακή αρχή Θεσσαλίας κατά προτεραιότητα !

    Δυστυχώς, δεν έχουμε πετύχει ακόμη ένα επίπεδο ανεκτής -καλής οδικής ασφαλείας έως όρια ν Άρτας και Βραγκιανά-Αργύρι.

    Αφορά ολόκληρη την Θεσσαλία, το νομό Καρδίτσας και παρεμπιπτόντως τα 12 ορεινά χωριά δυτικής και Αχελώου Αργιθέας.

    Ας δρούμε ως Προμηθείς, για να προλάβουμε τυχόν —ό μη γένοιτο- ατυχήματα .Παλιές απαράδεκτες νοοτροπίες έχουν καταδικαστεί και τέθηκαν στο … χρονοντούλαπο της τοπικής ιστορίας μας!

    Μαζί και “στελέχη” που μονίμως απαξίωναν τους Αργιθεάτες και Ορεινή Θεσσαλία …

    ^ Εν αναμονή εξελίξεων και έργων.

    *Δημήτρης Παπακώστας 26 Ιουνίου 2024
    Αιρετός ΤΑ Θεσσαλίας (25 έτη )- Νομικός

    Δείτε επίσης