Εκπαιδευτικές δραστηριότητες στον ποταμό Καλέντζη από το Κ.Ε.ΠΕ.Α. Μουζακίου

Share

Εκπαιδευτικές δραστηριότητες στον ποταμό Καλέντζη από το Κ.Ε.ΠΕ.Α. Μουζακίου

Την Πέμπτη 23 Μαΐου έγιναν προγραμματισμένες εκπαιδευτικές δράσεις στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή» – Η Θεσσαλία μετά τον Ντάνιελ που πραγματοποιούνται στις 22-23-24 Μαΐου 2024 στην περιοχή της Καρδίτσας. Τις εκδηλώσεις αυτές διοργανώνει το Ελληνικό Δίκτυο Δήμων με Ποτάμια σε συνεργασία με τον Δήμο Καρδίτσας που είναι και μέλος του.

Εκπαιδευτικές δραστηριότητες στον ποταμό Καλέντζη από το Κ.Ε.ΠΕ.Α. Μουζακίου

Τις εκπαιδευτικές δράσεις οργάνωσε και συντόνισε το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) Μουζακίου στο πλαίσιο του Τοπικού Δικτύου Π.Ε. «Τα ποτάμια μας στο προσκήνιο» με τους εκπαιδευτικούς του κ. Ντάνη Αντώνη, κ. Ζαμπάλου Στέλλα και κ. Γραμμένο Κώστα. Επίσης, στην οργάνωση συμμετείχε και το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών Καρδίτσας με τον Υπεύθυνο του κ. Γκάτση Άρη.

Εκπαιδευτικές δραστηριότητες στον ποταμό Καλέντζη από το Κ.Ε.ΠΕ.Α. Μουζακίου

Τα Δημοτικά Σχολεία της πόλης που συμμετείχαν στις εκπαιδευτικές δράσεις ήταν το 5ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας (Τμήμα Δ1), με Υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τους κ. Τσιχτή Ευάγγελο και Καπετάνιου Μαριλένα και το 10ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας (Τμήμα Δ2), με Υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ. Παλαπέλα Γεωργία.

Εκπαιδευτικές δραστηριότητες στον ποταμό Καλέντζη από το Κ.Ε.ΠΕ.Α. Μουζακίου

Οι σκοποί των δραστηριοτήτων ήταν να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τη φύση και πιο συγκεκριμένα με τα ποτάμια, να αντιληφθούν τη σημασία της διατήρησης καθαρών νερών στα ποτάμια, απαλλαγμένων από ρύπους, να ανακαλύψουν οικολογικές σχέσεις όπως τον τροφικό ιστό, να αναγνωρίσουν και να φωτογραφίσουν μέρος της χλωρίδας της περιοχής και παρόχθια φυτά, να μετρήσουν το πλάτος του ποταμού με τη Ναπολεόντεια μέθοδο, όπως και την ταχύτητα που ρέει το ποτάμι. Το πλάτος, το βάθος και η ταχύτητα του ποταμού μας δίνουν την παροχή του σε κάποιο σημείο. Αυτά παίζουν ρόλο στις πλημμύρες και τον σχεδιασμό των αντιπλημμυρικών ενεργειών.

Έτσι οι μικροί μαθητές έκαναν λίγες αναλύσεις για την καθαρότητα των νερών, προσέγγισαν το πρόβλημα του ευτροφισμού, μετρήσαν πλάτος και ταχύτητα ροής του ποταμού, αναγνώρισαν και φωτογράφισαν παρόχθια φυτά και έπαιξαν το παιχνίδι της επιβίωσης, ανακαλύπτοντας οικολογικές σχέσεις και τροφικές αλυσίδες.

Την περιοχή που υλοποιούνταν οι δράσεις επισκέφτηκαν ο κ. Παναγιώτη Ντιντής – Πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Δήμων με Ποτάμια και Αντιδήμαρχος Δήμου Τρικκαίων, ο κ. Χαρίσης Γεώργιος – Διευθυντής Συντονισμού του Δικτύου, ο κ. Σβερώνης Παναγιώτης – Αντιδήμαρχος του Δήμου Καρδίτσας και ο κ. Σπυρόπουλος Δημήτριος – Αναπληρωτής Διευθυντής της Α/θμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας. Επίσης, συμμετείχαν και εκπρόσωποι του Δήμου Διδυμοτείχου, που επίσης σαν πόλη συμμετέχει στο Δίκτυο. Στους επισκέπτες οι συμμετέχουσες σχολικές μονάδες έδωσαν σαν αναμνηστικά πέτρες ζωγραφισμένες με θέματα από το ποτάμι.

Οι μαθητές το διασκέδασαν με την ψυχή τους παίζοντας και μαθαίνοντας! Οι μεγάλοι έμειναν πολύ ευχαριστημένοι τόσο από το μέρος (οι δράσεις έγιναν στη Βρύση Μπακόλα), όσο και από την οργάνωση των δραστηριοτήτων, αναγνωρίζοντας τον ρόλο των ποταμών στο κλίμα, αλλά καταλήγοντας και στο πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος της εκπαίδευσης των μικρών μαθητών – αυριανών πολιτών, που θα έχουν να αντιμετωπίσουν αυτές τις αλλαγές και ίσως ακόμη πιο ακραίες.

Κλείνοντας θα πρέπει να τονίσουμε τη σημασία της ύπαρξης επισκέψιμων και προσβάσιμων παρόχθιων χώρων, καθώς γνωρίζουμε την επίδραση των ποταμών στο μικροκλίμα. Θα ήταν ευχής έργο να συντηρηθούν και να δημιουργηθούν νέοι τέτοιοι χώροι κοντά στα ποτάμια της περιοχής μας, πάντα με συνεργασία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των Δασαρχείων.

Ευχαριστούμε το χωριό Μέλισσα, τον Πρόεδρό του κ. Καταβολάδα Σπυρίδωνα και τους κατοίκους που βοήθησαν στην οργάνωση των δραστηριοτήτων.

ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ 

Εκπαιδευτικές δραστηριότητες στον ποταμό Καλέντζη από το Κ.Ε.ΠΕ.Α. Μουζακίου

Δείτε επίσης