Διατροφή και δίαιτες γρήγορης απώλειας βάρους

Share

Διατροφή και δίαιτες γρήγορης απώλειας βάρους

Η παχυσαρκία και οι ασθένειες που σχετίζονται με αυτή (καρδιαγγειακά, υπερχοληστερολαιμία κλπ) φαίνεται πως γίνονται ολοένα και πιο κοινές, αποτελώντας μια σημαντική πρόκληση για την υγεία τόσο για τις ανεπτυγμένες όσο και για τις αναπτυσσόμενες χώρες. Ο επιπολασμός της παχυσαρκίας αυξάνεται σταθερά παγκοσμίως και υπολογίζεται πως θα αγγίξει το 1 δισεκατομμύριο του παγκόσμιου πληθυσμού κατά την διάρκεια του έτους. Εξαιτίας αυτού παρατηρείται πως ολοένα και πιο συχνά να αυξάνεται η τάση των ανθρώπων να αναζητούν μεθόδους γρήγορης απώλειας βάρους χωρίς να συλλογίζονται ωστόσο τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα αυτής.

ΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΒΑΡΟΥΣ

Αρκετά άτομα επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν σκευάσματα που υπόσχονται λιποδιάλυση ή βότανα που επιταχύνουν τον μεταβολισμό από εταιρείες που κυκλοφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα περισσότερα ωστόσο από τα σκευάσματα αυτά καταφέρνουν αρχικά να μειώνουν το βάρος αλλά μετά την διακοπή τους παρατηρείται γρήγορη επαναπρόσλήψη αυτού του βάρους που χάθηκε ίσως και περισσότερου.

ΔΙΑΙΤΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ – ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΙΤΕΣ

Επιπλέον, αρκετές περιπτώσεις ανθρώπων που επισκέπτονται ένα διαιτολογικό γραφείο ή κάνουν ακόμη και μόνοι του μία προσπάθεια απώλειας βάρους επηρεασμένοι από τις διάφορες τάσεις που εμφανίζονται κατά περιόδους ακολουθούν διατροφές όπως: η κετογονική διατροφή, δίαιτες με πολύ χαμηλούς υδατάνθρακες, διαλειμματική διατροφή κλπ. Οι δίαιτες αυτές σε αρκετές περιπτώσεις φέρουν αρχικά αποτελέσματα ωστόσο δεν μπορούν εύκολα να ακολουθηθούν πιστά για μεγάλα χρονικά διαστήματα και αρκετές από αυτές οδηγούν σε αποκλεισμό ολόκληρων ομάδων τροφίμων αλλά και σε ακραίες στερήσεις.

Ποιοι ΟΜΩΣ είναι οι κυριότεροι λόγοι για του οποίους ΔΕΝ συστήνονται οι διατροφές γρήγορης απώλειας βάρους;

  • Οι περισσότερες δεν είναι επιστημονικά τεκμηριωμένες
  • Οδηγούν σε απώλεια μυϊκού ιστού ενώ μία σωστή διατροφή στοχεύει κυρίως στο λίπος
  • Αποκλείουν ολόκληρες ομάδες τροφίμων (πχ υδατάνθρακες)
  • Οδηγούν σε σημαντικές ελλείψεις μακρο και μικροθρεπτικών συστατικών
  • Οδηγούν σε ακραίες στερήσεις και είναι πιθανόν μετά την διακοπή της προσπάθεια απώλειας βάρους τα άτομα να εμφανίσουν υπερφαγικά επεισόδια
  • Δημιουργούν ένταση, κόπωση, ευερεθιστότητα, νευρικότητα, ζάλη
  • Μπορεί να αποβούν επικίνδυνες για όργανα ζωτικής σημασίας (π.χ. συκώτι, ιδίως αν υπάρχει χρήση μη πιστοποιημένων σκευασμάτων)
  • Δεν ενδείκνυνται για άτομα με προβλήματα υγείας (πχ. Διαβήτη, αρτηριακή πίεση)

ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ

Είναι υψίστης σημασίας να τονίσουμε πως όταν ένα άτομο θέλει να χάσει βάρος θα πρέπει να επιλέξει μια μέθοδο μέσω της οποίας θα μπορεί εύκολα να απολαύσει την καθημερινότητα του και συνάμα να επιτύχει και τον στόχο του. Η Μεσογειακού τύπου διατροφή θα λέγαμε πως καταφέρνει να συνδυάσει την ποικιλία τροφίμων, την ευκολία και την προσαρμογή και εναρμονίζεται με τυχόν προβλήματα υγείας του ατόμου χωρίς να εμφανίζει αρνητικές συνέπειες .

Εν κατακλείδι, οι ακραίες θερμιδικά διατροφές όχι μόνο δεν μπορούν να μας αδυνατίσουν αποτελεσματικά αλλά συνήθως μας επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο. Είναι σημαντικό να ακούμε το σώμα μας και να μην το τιμωρούμε διότι μαζί με αυτό θα συμπορευθούμε στην ζωή! Πρέπει να το αγαπάμε και να το φροντίζουμε, να το προσέχουμε και να το θρέφουμε με τροφές που το βοηθούν να λειτουργεί σωστά και είναι βέβαιο πως και εκείνο θα μας ανταμείψει!

Να αγαπάτε λοιπόν τον εαυτό σας σαν να είναι ο σημαντικότερος άνθρωπος πάνω στην γη… γιατί είναι, απλά ίσως δεν σας το έχουν πει! (Στέφανος Ξενάκης)

Επιστημονικές Πηγές:

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S2451847623000209

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0002916523463010

https://blog.nasm.org/uncategorized/low-can-go-risks-trying-lose-weight-low-calorie-diets

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3014770/

Διαιτολογικό Γραφείο Χάμου Βασιλική BSc, N.P.Psy

  • Αντύπα και Πλάτωνος 6, Μουζάκι Καρδίτσας
  • 2445042264 , 6970630296

Ωράριο λειτουργίας ιατρείου:

Δευτέρα: 9:00π.μ -3:00μμ

Τρίτη: 9:00π.μ -1:00μ.μ και 6μ.μ- 9:00μ.μ

Τετάρτη: 9:00π.μ -3:00μμ

Πέμπτη: 9:00π.μ -1:00μ.μ και 6μ.μ- 9:00μ.μ

Παρασκευή: 9:00π.μ -3:00μμ

Σάββατο: 9:00 -1:00μ.μ

Δείτε επίσης