Μετά από …49 μέρες ! έφθασε το λεωφορείο ΚΤΕΛ Καρδίτσας στα Βραγκιανά – Αργύρι Αχελώου

Share

Μετά από …49 μέρες ! έφθασε το λεωφορείο ΚΤΕΛ Καρδίτσας στα Βραγκιανά – Αργύρι Αχελώου

Γράφει ο Δημήτρης Παπακώστας

Επανειλημμένα αναφερθήκαμε στο έντονο πρόβλημα του συγκοινωνιακού αποκλεισμού που βιώνουν τα χωριά ΔΕ Δυτ Αργιθέας και της ΔΕ Αχελώου , ιδίως χειμερινή περίοδο.

Ένα δρομολόγιο ανά 15 μέρες … που δυστυχώς δεν εξυπηρετεί κανέναν ή πολύ ελάχιστους …

Με επίκληση παγετού , καταπτώσεων βράχων κλπ , κάποια δρομολόγια ματαιώνονται.

Οι κάτοικοι και επισκέπτες απόδημοι ή υπάλληλοι καταφεύγουν στα ιδιωτικά μέσα με επιβάρυνση μεγάλη.

Η αρμόδια Δνση Μεταφορών Υπ Υποδομών – η Αντιπεριφέρεια Καρδίτσας και η Δημ Αρχή Αργιθέας οφείλουν εκ του νόμου (βλ προηγούμενο άρθρο μας) να συσκεφθούν με ΔΣ ΚΤΕΛ και να βρουν λύσεις.

Σήμερα 29-1-24 το …θαύμα εγένετο !!!

Είδαμε λεωφορείο στα ορεινά Βραγκιανά.

Ο κόσμος χάρηκε …

Θα διανυκτερεύσει στο Αργύρι(85 χλμ) .

Αύριο Τρίτη θα κατέβει προς Μουζάκι και ώρα 13.00 θα ανεβεί προς Αχελώο .

Θα επιστρέψει αυθημερόν στη βάση του.

^ Επόμενο δρομολόγιο σε 15 μέρες …!

• Το  ΔΣ ΚΤΕΛ βέβαια δεν είναι δυνατόν να κινεί λεωφορείο και να πληρώνει οδηγό χωρίς έσοδα και ενισχυμένη επιδότηση ορεινής γραμμής .

^ Εδώ πρέπει να συμβάλλουν η Περιφέρεια και ο Δήμος Αργιθέας:

1.Η Μια διανυκτέρευση -Κάθε Δευτέρα — πρέπει να συνεχιστεί

2.Να καθοριστούν και άλλα δυο δρομολόγια—έστω ένα —τη βδομάδα με αυθημερόν επιστροφή : Πέμπτη ή Παρασκευή για υπαλλήλους και επισκέπτες .
(χωρίς έξοδα διανυκτερεύσεων).

^ Οι έδρες Δημ ενοτήτων : Ανθηρό και Βραγκιανά πρέπει να συνδεθούν συγκοινωνιακά με Μουζάκι – Καρδίτσα .
Ρητά προβλέπεται από νόμο και αρχή ορεινότητας ( άρθρο 101 Παρ 4 Σ).

3. Στήριξη οικονομική και από Αντιπεριφέρεια και από δημοτικό ταμείο.
—Πέραν της κρατικής επιχορήγησης.

Πχ: 10–12 «πλασματικά» εισιτήρια ανά δρομολόγιο με κάλυψη από περιφέρεια – δήμο (6+6). Ήτοι : περί τα 80-100€ -Ανά δρομολόγιο.
Ανά βδομάδα κόστος : 3x 2x 100 =600€
Μηνιαία: 4×600 = 2400€ (1200€ ο Δήμος και 1200€η Περιφέρεια).
Ετησίως:2400x 12= 28.400€.

•• Ποσό εφικτό – προσιτό – λογικό , που το ΚΤΕΛ πρέπει να κληθεί και συμφωνήσει.

4. Άλλως ανάθεση λεωφορειακής γραμμής σε αυτοδιοικητικό φορέα ή ιδιώτη με ειδικό όχημα (4×4).

5. Η ανισότητα σε βάρος ορεινών απόμακρων χωριών ώρα να αμβλυνθεί !

Η δικαιολογία : Δεν …υπάρχει επιβατική κίνηση είναι αβάσιμη και ..’αλυσιτελής’.

* Ελπίζουμε στη θετική ανταπόκριση …


Δημήτρης Παπακώστας 29-1-24

Δείτε επίσης