Καφές: έχει οφέλη για την υγεία μας;

Share

Καφές: έχει οφέλη για την υγεία μας;

Γράφει η Μαρία Καϊμακάμη


Ο καφές είναι ένα από τα πιο αγαπημένα ροφήματα και μέρος της καθημερινότητας πολλών ανθρώπων παγκοσμίως. Εκτός από πηγή καφεΐνης αποτελεί εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών. Δύο είναι οι πιο γνώστες ποικιλίες κόκκων καφέ, η Arabica και η Robusta.Όσο περισσότερο καβουρδίζεται, τόσο μειώνεται ελαφρώς και η περιεκτικότητα του σε καφεΐνη. Ένα φλιτζάνι καφέ χωρίς ζάχαρη και γάλα έχει σχεδόν μηδενικές θερμίδες.

Ποια είναι τα οφέλη του καφέ στην υγεία μας;

Φαίνεται ότι η μέτρια κατανάλωση καφέ μπορεί να έχει θετική επίδραση στην υγεία μας. Τα οφέλη αφορούν κυρίως τον σκέτο καφέ. Αν δεν μπορείτε να τον πιείτε σκέτο, προτιμήστε μια ολιγοθερμιδική γλυκαντική ουσία ή μειώστε την ποσότητα της ζάχαρης. Παρόμοια οφέλη έχει και ο ντεκαφεϊνέ.

Τα οφέλη του καφέ στην υγεία σχετίζονται με:

  • Μικρότερη πιθανότητα εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων
  • Μικρότερη πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη τύπου 2
  • Μικρότερη πιθανότητα εμφάνισης ορισμένων μορφών καρκίνου
  • Μικρότερη πιθανότητα εμφάνισης της νόσου Πάρκινσον
  • Μικρότερη πιθανότητα εμφάνισης άνοιας και νόσου Αλτσχάιμερ
  • Μικρότερη πιθανότητα εμφάνισης κατάθλιψης
  • Μικρότερη πιθανότητα χολολιθίασης
  • Την υγεία του ήπατος
  • Την μακροζωία

Πόση καφεΐνη μπορούμε να καταναλώνουμε καθημερινά;

  • Οι υγιείς ενήλικες μπορούν να καταναλώνουν χωρίς να έχουν αρνητικές επιπτώσεις έως 400mg καφεΐνης την ημέρα, περίπου 4-5 φλιτζάνια καφέ.
  • Οι εγκυμονούσες και οι θηλάζουσες δεν πρέπει να καταναλώνουν πάνω από 200mg καφεΐνης την ημέρα.

Σε ορισμένα προβλήματα υγείας όπως η γαστροεισοφαγική παλινδρόμηση κ.α. μπορεί να υπάρχει επιδείνωση των συμπτωμάτων με την κατανάλωση καφέ, γι’ αυτό συμβουλευόμαστε το γιατρό ή το διαιτολόγο μας.

Ένα φλιτζάνι καφέ περιέχει περίπου 80-100mg καφεΐνης ενώ ο ντεκαφεϊνέ από 2-15mg. Ο ντεκαφεϊνέ αποτελεί μια καλή επιλογή εάν χρειάζεται να προσέχουμε την πρόσληψη καφεΐνης.

Σε περίπτωση που έχετε καταναλώσει υπερβολική ποσότητα  καφεΐνης μπορεί να παρουσιάσετε ταχυκαρδία, άγχος-νευρικότητα, αϋπνία, ναυτία, πονοκέφαλο.

Προσοχή, ο καφές δεν είναι το μόνο ρόφημα που περιέχει καφεΐνη.

Εν κατακλείδι ο καφές είτε με καφεΐνη είτε χωρίς, φαίνεται να έχει πολλά οφέλη για την υγεία όταν καταναλώνεται με μέτρο. Δεν χρειάζεται να αυξήσετε την ποσότητα που καταναλώνεται, ούτε να ξεκινήσετε να πίνετε εάν δεν σας αρέσει με σκοπό να βελτιώσετε την υγεία σας, καθώς αυτό μπορεί να γίνει και με άλλους τρόπους.+

Καϊμακάμη Μαρία, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος 

Τηλ:6979008284

Συνεργάτιδα Διαιτολογικού Κέντρου Μουζακίου 

Καφές: έχει οφέλη για την υγεία μας;

Δείτε επίσης