More

    Σύλλογος Τουριστικών Γραφείων Ν. Τρικάλων: «Φωτογραφικός» ο Νέος διαγωνισμός για τη μεταφορά των μαθητών της Π.Ε. Καρδίτσας

    Share

    Σύλλογος Τουριστικών Γραφείων Ν. Τρικάλων: «Φωτογραφικός» ο Νέος διαγωνισμός για τη μεταφορά των μαθητών της Π.Ε. Καρδίτσας

    «ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟΣ» Ο ΝΕΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Π.Ε. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

    Ξαναχτυπά η Περιφέρεια Θεσσαλίας μετά το «χωριό ΒΙΟΣΕΡ»! Ο λόγος γίνεται για τον νέο διαγωνισμό για την μεταφορά των μαθητών χωρικής αρμοδιότητας Π.Ε. Καρδίτσας για τα σχολικά έτη 2023-2024 και 2024-2025. Τουλάχιστον φωτογραφική, έως και σκανδαλώδη θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε την διακήρυξη του εν λόγω διαγωνισμού.

    Συγκεκριμένα στον πίνακα Α της διακήρυξης φαίνεται πως τα δρομολόγια έχουν καταρτιστεί από την αναθέτουσα αρχή με τρόπο ο οποίος ανεβάζει κατά πολύ τον αριθμό των πραγματικά απαιτούμενων οχημάτων για την εκτέλεση του εν λόγω έργου, κάτι το οποίο επαγωγικά ανεβάζει κατά πολύ και το κόστος του έργου για το Δημόσιο. Θα αναλύσουμε δεκαοκτώ τουλάχιστον περιπτώσεις που μπορέσαμε να εντοπίσουμε αναλυτικά ακριβώς παρακάτω:

    1. Στις διαδρομές (11 & 12) του εν λόγω πίνακα η διαδρομή είναι πανομοιότυπη. Στην κάθε διαδρομή εμφανίζεται να μεταφέρονται μόνο 25 μαθητές. Υπήρχε η δυνατότητα λοιπόν οι δύο αυτές διαδρομές να είναι μία, στην οποία θα μεταφέρονται 50 μαθητές. Άλλωστε τα λεωφορεία των 50 έως 53 θέσεων είναι τα πιο κοινά που υπάρχουν στην αγορά.
    2. Στις διαδρομές (17 & 18) του εν λόγω πίνακα η διαδρομή είναι πανομοιότυπη. Στην μία διαδρομή εμφανίζεται να μεταφέρονται 21 μαθητές, ενώ στη δεύτερη μόνο 12. Υπήρχε η δυνατότητα λοιπόν οι δύο αυτές διαδρομές να είναι μία, στην οποία θα μεταφέρονται συνολικά 33 μαθητές. Άλλωστε τα λεωφορεία μέχρι και 50 θέσεων είναι τα πιο κοινά που υπάρχουν στην αγορά.
    3. Στις διαδρομές (20 & 21) του εν λόγω πίνακα η διαδρομή είναι πανομοιότυπη. Στην μία διαδρομή εμφανίζεται να μεταφέρονται 44 μαθητές, ενώ στη δεύτερη μόνο 21. Υπήρχε η δυνατότητα λοιπόν οι δύο αυτές διαδρομές να είναι μία, στην οποία θα μεταφέρονται συνολικά 65 μαθητές. Στην αγορά υπάρχει πληθώρα λεωφορείων χωρητικότητας μέχρι και 74 θέσεων που δύνανται να πραγματοποιήσουν την εν λόγω μεταφορά, αλλά για κάποιο λόγο η αναθέτουσα αρχή δεν λαμβάνει υπόψη το δεδομένο αυτό.
    4. Στις διαδρομές (36 & 37) του εν λόγω πίνακα η διαδρομή είναι πανομοιότυπη. Στην μία διαδρομή εμφανίζεται να μεταφέρονται 32 μαθητές, ενώ στη δεύτερη μόνο 18. Υπήρχε η δυνατότητα λοιπόν οι δύο αυτές διαδρομές να είναι μία, στην οποία θα μεταφέρονται συνολικά 50 μαθητές. Άλλωστε όπως αναφέρουμε και παραπάνω τα λεωφορεία των 50 έως 53 θέσεων είναι τα πιο κοινά που υπάρχουν στην αγορά.
    5. Στις διαδρομές (44 & 45) του εν λόγω πίνακα η διαδρομή είναι πανομοιότυπη. Στην μία διαδρομή εμφανίζεται να μεταφέρονται 31 μαθητές, ενώ στη δεύτερη μόνο 20. Υπήρχε η δυνατότητα λοιπόν οι δύο αυτές διαδρομές να είναι μία, στην οποία θα μεταφέρονται συνολικά 51 μαθητές. Άλλωστε όπως αναφέρουμε και παραπάνω τα λεωφορεία των 50 έως 53 θέσεων είναι τα πιο κοινά που υπάρχουν στην αγορά.
    6. Οι διαδρομές (26 & 34) του εν λόγω πίνακα είναι παράλληλες και οι στάσεις τους συμπίπτουν. Ως εκ τούτου υπήρχε η δυνατότητα να συνδυαστούν. Στην μία διαδρομή εμφανίζεται να μεταφέρονται 26 μαθητές, ενώ στη δεύτερη μόνο 21. Υπήρχε η δυνατότητα λοιπόν οι δύο αυτές διαδρομές να είναι μία, στην οποία θα μεταφέρονται συνολικά 47 μαθητές. Άλλωστε όπως αναφέρουμε και παραπάνω τα λεωφορεία των 50 έως 53 θέσεων είναι τα πιο κοινά που υπάρχουν στην αγορά.
    7. Οι διαδρομές (3 & 4) του εν λόγω πίνακα είναι παράλληλες και οι στάσεις τους συμπίπτουν. Ως εκ τούτου υπήρχε η δυνατότητα να συνδυαστούν. Στην μία διαδρομή εμφανίζεται να μεταφέρονται 37 μαθητές, ενώ στη δεύτερη 31. Υπήρχε η δυνατότητα λοιπόν οι δύο αυτές διαδρομές να είναι μία, στην οποία θα μεταφέρονται συνολικά 68 μαθητές. Επαναλαμβάνουμε ότι στην αγορά υπάρχει πληθώρα λεωφορείων χωρητικότητας μέχρι και 74 θέσεων που δύνανται να πραγματοποιήσουν την εν λόγω μεταφορά.
    8. Ομοίως οι διαδρομές (16 & 23) του εν λόγω πίνακα είναι παράλληλες και οι στάσεις τους συμπίπτουν. Ως εκ τούτου υπήρχε η δυνατότητα να συνδυαστούν. Στην μία διαδρομή εμφανίζεται να μεταφέρονται 42 μαθητές, ενώ στη δεύτερη 21. Υπήρχε η δυνατότητα λοιπόν οι δύο αυτές διαδρομές να είναι μία, στην οποία θα μεταφέρονται συνολικά 63 μαθητές. Επαναλαμβάνουμε ότι στην αγορά υπάρχει πληθώρα λεωφορείων χωρητικότητας μέχρι και 74 θέσεων που δύνανται να πραγματοποιήσουν την εν λόγω μεταφορά.
    9. Ομοίως οι διαδρομές (27 & 35) του εν λόγω πίνακα είναι παράλληλες και οι στάσεις τους συμπίπτουν. Ως εκ τούτου υπήρχε η δυνατότητα να συνδυαστούν. Στην μία διαδρομή εμφανίζεται να μεταφέρονται 27 μαθητές, ενώ στη
      δεύτερη 26. Υπήρχε η δυνατότητα λοιπόν οι δύο αυτές διαδρομές να είναι μία, στην οποία θα μεταφέρονται συνολικά 53 μαθητές. Επαναλαμβάνουμε ότι τα λεωφορεία των 50 έως 53 θέσεων είναι τα πιο κοινά που υπάρχουν στην αγορά.

    Από τα παραπάνω μπορεί ακόμη κι ένας πολίτης που δεν είναι σχετικός με τις επιβατικές μεταφορές να συμπεράνει πως οι 57 διαδρομές του εν λόγω πίνακα της διακήρυξης θα μπορούσανε να είναι το πολύ 48. Οι επιπλέον 9 διαδρομές φυσικά ζημιώνουν το δημόσιο κατά εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ το χρόνο και όχι μόνο. Το γεγονός ότι αυξάνεται ο απαιτούμενος για το έργο στόλος κατά σχεδόν 10 οχήματα, πιθανόν να αποκλείει από την συμμετοχή στον διαγωνισμό οικονομικούς φορείς, οι οποίοι μπορεί να διαθέτουν το στόλο που πραγματικά χρειάζεται, ήτοι ας πούμε 50 λεωφορεία, αλλά όχι τον στόλο που προκηρύσσεται δηλαδή 57 λεωφορεία. Λιγότεροι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό συνεπάγονται και μικρότερο ανταγωνισμό! Συνεπώς λιγότερες πιθανότητες για το δημόσιο να εξασφαλίσει την μέγιστη συμπίεση του κόστους που και ο ίδιος ο νόμος απαιτεί!

    Η αναθέτουσα αρχή πρέπει να εξηγήσει δημοσίως για ποιο λόγο επιμένει στο σχεδιασμό του πίνακα να διαιρεί τα group των μαθητών με τρόπο τέτοιο ώστε να μην ξεπερνούν τα 49 άτομα. Είναι γεγονός ότι καμία διαδρομή δεν μεταφέρει περισσότερους μαθητές από 49, ενώ θα μπορούσαν να υπάρχουν διαδρομές με 53, με 63, ακόμη και με 68 μαθητές, εφόσον στην αγορά υπάρχουν λεωφορεία μέχρι και 74 θέσεων που μπορούν να τους μεταφέρουν. Για ποιο λόγο ο σχεδιασμός λοιπόν λαμβάνει υπόψη μόνο όσα λεωφορεία μπορούν να μεταφέρουν μέχρι 49 άτομα; Η εμμονή του σχεδιασμού αυτή, «φωτογραφίζει», το έργο να προορίζεται για συγκεκριμένο ανάδοχο, που διαθέτει μόνο λεωφορεία με μέγιστο αριθμό 50 επιβαινόντων!

    Φυσικά τα «παράδοξα» του πίνακα Α της εν λόγω διακήρυξης δεν σταματούν εδώ! Σαν επαγγελματίες του κλάδου με άριστη γνώση της αγοράς των επιβατικών μεταφορών, διαπιστώνουμε ότι κάποιες διαδρομές έχουν αρκετά φουσκωμένο θα λέγαμε κοστολόγιο. Στη διαδρομή 1 ο σχεδιασμός προβλέπει μέγιστο κόστος χωρίς Φ.Π.Α. €465,45 για μόλις 82 χιλιόμετρα. δηλαδή €5,68/χλμ! Πρακτικά η τιμή αυτή κινείται εκτός των λογικών πλαισίων της αγοράς. Φανταστείτε να έπρεπε το λεωφορείο αυτό να φτάσει μέχρι την Λαμία το κόστος θα ξεπερνούσε τα €1.200,00 ενώ για την Αθήνα τα €3.000,00. Σήμερα στην αγορά ο καθένας μπορεί να ναυλώσει ένα λεωφορείο από την Καρδίτσα για την Αθήνα με επιστροφή με κόστος το πολύ €1.000,00! Τα συμπεράσματα δικά σας!

    Εάν λοιπόν οι διαδρομές του εν λόγω πίνακα της διακήρυξης, προκηρύσσονταν ξεχωριστά, τότε οι υποψήφιοι ανάδοχοι θα ήταν πολύ περισσότεροι και το κόστος θα συμπιέζονταν δραματικά! Για να το παρουσιάσουμε αυτό με νούμερα, θα επικαλεστούμε ξανά την προαναφερθείσα διαδρομή 1. Εάν κανείς προβεί σήμερα σε μία έρευνα αγοράς για να ναυλώσει ένα μεγάλο λεωφορείο για να εκτελέσει την διαδρομή 1 θα διαπιστώσει ότι το μέσο κόστος για να το πράξει αυτό θα ανέρχονταν το πολύ σε €250,00 συμπεριλαμβανομένου και του Φ.Π.Α. Στην πράξη αυτό μεταφράζεται σε μία έκπτωση 50% επί του ποσού το οποίο ο διαγωνισμός ορίζει ως μέγιστο για την διαδρομή αυτή. Στα δύο χρόνια με την έκπτωση αυτή το δημόσιο θα εξοικονομούσε περίπου €94.265,74 με το Φ.Π.Α.

    Με τον φωτογραφικό τρόπο λοιπόν που έχει σχεδιαστεί η εν λόγω διακήρυξη είναι αδύνατον να υπάρξουν ανάδοχοι που θα προσφέρουν τέτοια έκπτωση! Αντιθέτως ο ένας και μοναδικός υποψήφιος και πιθανός ανάδοχος θα προσφέρει μία έκπτωση της τάξεως του 1% (όπως άλλωστε έπραξε και στον προηγούμενο διαγωνισμό). Με 1% το δημόσιο εξοικονομεί μόλις €1.885,31. Αμελητέα ποσότητα σε σχέση με τα €94.265,74. Το δημόσιο θα μπορούσε να γλιτώσει μέχρι και €92.380,43 μόνο από μία διαδρομή, εάν ο διαγωνισμός είχε προκηρυχτεί ορθολογικά. Φανταστείτε πόσο μεγάλο μπορεί να είναι το ποσό αυτό εάν το ανάγουμε σε ολόκληρο τον πίνακα!!!

    Καλούμε δημοσίως την Π.Ε. Καρδίτσας, να αξιολογήσει άμεσα την πιθανή ζημιά που προκαλείται στο Δημόσιο και να αποσύρει την φωτογραφική αυτή διακήρυξη! Ο διαγωνισμός για την μεταφορά των μαθητών, πρέπει να επαναπροκυρυχτεί για λόγους δημοσίου συμφέροντος, με σχεδιασμό που να προωθεί τον γνήσιο ανταγωνισμό, λαμβάνοντας υπόψη όλους τους διαθέσιμους τύπους λεωφορείων που υπάρχουν στην αγορά και όχι μόνο αυτούς που διαθέτει κάποιος συγκεκριμένος οικονομικός φορέας της περιοχής.

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
    ΕΥΘΥΜΙΟΥ Γ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣΚΩΤΟΥΛΑΣ Ν. ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

    Δείτε επίσης