More

    Προστασία καταναλωτή και επιχειρήσεων από την Κυβέρνηση

    Share

    Προστασία καταναλωτή και επιχειρήσεων από την Κυβέρνηση

    «Όταν συνέβη το καθολικό lockdown, απειλήθηκαν με αφανισμό οι παραδοσιακές αγορές της Περιφέρειας που αποτελούνται από οικογενειακές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και στηρίζονται αποκλειστικά από καταναλωτές της περιοχής. Αυτό προκλήθηκε λόγω της ανισότητας μεταξύ των δυνατών παικτών της αγοράς και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο.» ανέφερε η κ. Ασημίνα Σκόνδρα από το Βήμα της Βουλής σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

    Μεταξύ άλλων τόνισε:
    « Με την ψήφιση, του Σ/Ν του Υπ. Ανάπτυξης, η ελληνική αγορά, όχι μόνο εκσυγχρονίζεται, αλλά και συγχρονίζεται με τις διεθνείς τάσεις και εξελίξεις, που επέβαλλε η πανδημία και η αλματώδης τεχνολογική εξέλιξη των τελευταίων ετών.

    Στις πολιτικές που ακολουθεί η Κυβέρνηση του Κ. Μητσοτάκη, κεντρικός άξονας είναι η προστασία του πολίτη, σε κάθε έκφανση της ζωής του. Αυτή η αρχή διέπει τα Νομοσχέδια που εισάγονται, με σκοπό την βελτίωση της καθημερινότητας του Έλληνα, την προάσπιση των δικαιωμάτων του ως πολίτη και ως καταναλωτή. Αλλά, και την πρόσβασή του σε βέλτιστες υπηρεσίες, τόσο στον δημόσιο, όσο και στον ιδιωτικό τομέα.

    Σε αυτόν τον άξονα κινείται το Σ/Ν που συζητάμε, σύμφωνα και με την Οδηγία 2161/2019 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, προσβλέποντας στην βελτίωση της φυσικής και της απομακρυσμένης εμπειρίας του καταναλωτή, την διασφάλιση των συναλλαγών του, το πλαίσιο των προσφορών και των μεθόδων αύξησης πωλήσεων των επιχειρήσεων, αλλά και την επιβολή συντονισμένου ελέγχου και προστίμων στην ελεύθερη αγορά.

    Δημιουργείται ένα ευέλικτο περιβάλλον συναλλαγών, ειδικότερα των ηλεκτρονικών αγορών, που μέχρι πρότινος δεν υπήρχαν επαρκείς κανονιστικές ρυθμίσεις. Αφαιρεί σημαντικό φόρτο και κόστος από τις επιχειρήσεις, καθώς θεσμοθετούνται ψηφιακά εργαλεία που έχουν εισαγάγει για την ηλεκτρονική εμπορική δραστηριότητα.

    Η χρήση των νέων τεχνολογιών, υπερδιπλασιάστηκε κατά την πανδημία και το ίδιο συνέβη και με τους τζίρους των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Ελλείψει όμως, οργανωμένου πλαισίου ηλεκτρονικής εμπορικής δραστηριότητας, παρατηρήθηκαν στην αγορά φαινόμενα ανισότητας και αδυναμίας ελέγχου, κατά περίπτωση.

    Η θέσπιση ρυθμιστικού πλαισίου, για το ηλεκτρονικό και όχι μόνο εμπόριο, προσθέτει ακόμα ένα όπλο στη φαρέτρα μας, για την αντιμετώπιση των ανισοτήτων. Ανισότητες που δημιουργήθηκαν, μεταξύ των δυνατών παικτών της αγοράς και των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, δεδομένου του διαφορετικού βαθμού ψηφιοποίησης τους, πριν ακόμα το ξέσπασμα της πανδημίας.

    Στην Περιφέρεια μου την Καρδίτσα, ελάχιστες ήταν οι ΜμΕ που τον Μάρτιο του 2020, όταν συνέβη το καθολικό lockdown, είχαν την δυνατότητα να πραγματοποιήσουν διαδικτυακές πωλήσεις. Αντίθετα, όλες οι μεγάλες αλυσίδες, ήδη χρησιμοποιούσαν ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης. Αυτό είχε ως συνέπεια την δραματική μείωση του τζίρου των μικρών επιχειρήσεων και την γιγάντωση του κύκλου εργασιών, των μεγάλων εμπορικών αλυσίδων, καθώς, λόγω του εγκλεισμού, οι καταναλωτές στράφηκαν στις ηλεκτρονικές αγορές.

    Όλα τα παραπάνω, είχαν ως αποτέλεσμα να απειληθούν με αφανισμό, οι παραδοσιακές αγορές της Περιφέρειας, που αποτελούνται κατά κύριο λόγο από οικογενειακές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και στηρίζονται αποκλειστικά από καταναλωτές της περιοχής. Η Κυβέρνηση της Ν.Δ., απέτρεψε βεβαίως να συμβεί αυτό, ενισχύοντας ουσιαστικά και δίκαια, τις επιχειρήσεις αυτές με μέτρα που έφτασαν τα 50 δις ευρώ.

    Σε συνέχεια των μέτρων προστασίας, ενίσχυσης και οριοθέτησης της αγοράς, έρχεται το παρόν Σ/Ν με συγκεκριμένες διατάξεις για τους πολίτες – καταναλωτές, σε τέσσερις τομείς.
    Την προστασία τους από καταχρηστικούς όρους, σε συμβάσεις με προμηθευτές, επιβάλλοντας σημαντικές ποινές. Την θέσπιση υποχρέωσης για τον έμπορο, να παρέχει πλήρη ενημέρωση στον καταναλωτή, για τις συνθήκες έκπτωσης της τιμής του προϊόντος ή της υπηρεσίας, στις περιόδους προσφορών και εκπτώσεων.
    Προστατεύει τους καταναλωτές, από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, διασφαλίζοντας τα ατομικά τους δικαιώματα σε ένδικα μέσα, θεσπίζοντας αποτελεσματικές, αναλογικές και αποτρεπτικές κυρώσεις.
    Επεκτείνει τα δικαιώματα των καταναλωτών, σε φυσικές και διαδικτυακές αγορές προϊόντων και υπηρεσιών.

    Τα παραπάνω καταδεικνύουν με τον πιο εμφατικό τρόπο, ότι η Ν.Δ. έχει στόχο, να προστατεύσει τον καταναλωτή σε περιόδους ακρίβειας, που η αγορά κινδυνεύει με απορρύθμιση. Παίρνουμε αποφάσεις για την αποτροπή οποιαδήποτε κακή πρακτικής και ισότιμη αντιμετώπιση των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως του μεγέθους ή του κύκλου εργασιών τους.

    Το Ν/Σ εγγυάται την προστασία του καταναλωτή, ειδικά τώρα, που οι Ελληνίδες και οι Έλληνες το έχουν περισσότερη ανάγκη, καθώς αντιμετωπίζουν την διπλή κρίση ενέργειας και ακρίβειας.

    Η Κυβέρνηση κατάφερε να συγκρατήσει και να οριοθετήσει την αγορά, εν μέσω των δύσκολων συνθηκών, που δημιούργησε η πανδημία. Συνθήκες που, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, αντί να εξομαλυνθούν, οξύνονται και δημιουργούν αναταράξεις στην διεθνή και τοπική αγορά.

    Προσπαθείτε συνάδελφοι της αντιπολίτευσης, να φέρετε την πραγματικότητα στα μέτρα σας, αλλά αυτή δεν χωράει. Η κρίση και οι λογαριασμοί δεν είναι του Μητσοτάκη, όπως εσκεμμένα διασπείρετε. Είναι διεθνείς και καθολικοί. Επηρεάζει τους πάντες και καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να καλύψει στο ακέραιο την ζημιά που υφίστανται πολίτες και επιχειρήσεις.

    Αντίθετα, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, φέρνει προς ψήφιση διατάξεις, με γνώμονα το ατομικό και το κοινωνικό συμφέρον, μακριά από οποιαδήποτε λαϊκίστικη πολιτική. Αν θέλετε όμως, συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, να αναφερθούμε σε κρίση με ονοματεπώνυμο, να αναφερθούμε σε εκείνη της 28ης Ιουνίου του 2015, που σε επιχειρήσεις και πολίτες επιβλήθηκε κάπιταλ κοντρόλ. Γιατί η κρίση εκείνη πράγματι είχε όνομα, αυτό του Αλέξη Τσίπρα…

    ΑΣΗΜΙΝΑ ΣΚΟΝΔΡΑ

    ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ – ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

    Δείτε επίσης