Σπύρος Λάππας: Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Πανελλαδικές εξετάσεις: Η σφαγή των …αμνών!!!

Share

Σπύρος Λάππας: Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Πανελλαδικές εξετάσεις: Η σφαγή των …αμνών!!!

«Αριστοτέλης: Ρωτήθηκε σε τι διαφέρουν οι μορφωμένοι άνθρωποι από τους αμόρφωτους, και απάντησε: «σε ό,τι διαφέρουν οι ζωντανοί από τους πεθαμένους».

Ασφαλώς αξίζουν πρωτίστως συγχαρητήρια για όσους πέτυχαν να εξασφαλίσουν θέση σε κάποια σχολή των ελληνικών πανεπιστημίων, γιατί αυτό προέκυψε μέσα από τεράστιες δυσκολίες και σκοπέλους, που για πρώτη φορά υπήρξαν για τη γενιά τους. Υπήρξε ο σκληρός ανταγωνισμός, ο κόπος και η προσπάθεια κτήσης των αναγκαίων γνώσεων, τόσων όσων απαιτούνται για έναν υψηλό βαθμό, υπήρξε η διακοπή της φυσιολογικής επαφής με το σχολείο και τη μαθητική κοινότητα λόγω της πανδημίας του covid-19, υπήρξε η ύβρις της κυβερνητικής αλαζονείας ότι αυτοί, οι νέοι μας, είναι υπεύθυνοι για τη διασπορά της νόσου και δεν εκδηλώνουν την «ατομική τους ευθύνη», υπήρξε η σκληρότητα της τηλεκπαίδευσης, υπήρξε η σκληρή μνήμη των λοκντάουν και του εγκλεισμού, υπήρξε η καταφρόνηση και απαξίωση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος γενικώς με τις πρωτοφανείς και αλλοπρόσαλλες κυβερνητικές επιλογές των Μητσοτάκη-Κεραμέως.

Και μάλιστα σε μία εποχή που όλα τα κράτη, τουλάχιστον της Ευρώπης, ενισχύουν με κάθε τρόπο τις δυνατότητες φοίτησης όλων των νέων σε πανεπιστημιακές σχολές και καθιστούν την ανώτατη εκπαίδευση ελεύθερη, διότι έχει καταστεί πλέον αξίωμα το γεγονός ότι «το παραγωγικό μοντέλο χαρακτηρίζει όσους έχουν απλά τη βασική και τη μέση εκπαίδευση αναλφάβητους, και φυσικά και αμόρφωτους, διότι η πρόοδος των επιστημών έκανε, κάνει και θα κάνει, όχι βήματα, αλλά πλανητικά άλματα». Και εδώ στη χώρα της …φαιδράς πορτοκαλέας γίνεται το ακριβώς αντίθετο με την επιλογή και καθιέρωση του εκτρώματος των Μητσοτάκη-Κεραμέως. Σφαγή με την καθιέρωση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής(ΕΒΕ), μίας βάσης που δεν ήταν γνωστή στους υποψήφιους, που δεν αποκαλύφθηκε ποτέ πριν τις εξετάσεις, και μετά από αυτές καθιερώνεται αυθαίρετα παρά τις αντιδράσεις και αντίθετα με την κοινή λογική, στερώντας 40.000 νέους από την ελπίδα και το όνειρο για φοίτηση στην ανώτατη εκπαίδευση.

Γιατί το κάνει αυτό η κυβέρνηση Μητσοτάκη; Μα, διότι «δεν θέλει να εγκλωβίσει τα παιδιά μας στα πανεπιστήμια, αλλά να τους δώσει άλλες προοπτικές!!!!!!!», αποκάλυψε η ανεκδιήγητη κ. Κεραμέως. Δεν είναι καλή ούτε και στα ψέματα. Αφού είναι γνωστό πλέον,  ό, τι έγινε,  έγινε, για να στείλει πελατεία στα κολέγια των πολιτικών φίλων της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Για τον σκοπό αυτόν δεν έγινε η προσαρμογή του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος, με τις νομοθετικές επιλογές τους, ώστε  με την σφαγή του 40% των υποψηφίων να γίνει τροφοδότης της ιδιωτικής εκπαίδευσης (δεν κρύβεται ο έρωτας των Μητσοτάκη για κάθε τι ιδιωτικό και το μίσος και η αποστροφή για κάθε τι δημόσιο); Είναι αλήθεια ή όχι ότι από τους 103.000 υποψήφιους τελικά εισάγονται 63.000 σε όλες τις σχολές ΑΕΙ, σε στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές; Με τις επιλογές Μητσοτάκη-Κεραμέως έμειναν εκτός των σχολών αυτών μόνο «μέτριοι» μαθητές ή και αριστούχοι; Ισχύει το δεύτερο!!!!

Υποψήφιοι με 18.500+ μόρια μένουν εκτός των σχολών που επιθυμούσαν, και θέλει αυτή η χώρα να παράξει μόρφωση και μορφωμένους νέους, που θα αποτελέσουν την ατμομηχανή της κοινωνίας (και της ιστορίας), που θα γίνουν αύριο οι ταγοί της χώρας, που θα αγωνιστούν να αποκαταστήσουν το αληθινό πρόσωπο της χώρας και όχι αυτό που σήμερα παραμορφώνει το κυρίαρχο πολιτικό σύστημα και τα  «απαίδευτα» πορτοφόλια. Αυτή τη γενιά που μάτωσε και ματώνει για ένα φωτεινό και αισιόδοξο μέλλον, που οδοιπόρησε τη δική της Ιθάκη προς τη «Γνώση», η κυβέρνηση Μητσοτάκη της κόβει τα φτερά, την απαγορεύει να ονειρεύεται, να αισιοδοξεί, να ελπίζει.

Όμως η Νεότητα  τελικά δεν παραδίδεται τόσο εύκολα στον έλεγχο και την επιτήρηση, στην αιχμαλωσία και στο ψεύδος, και θα το νιώσει αυτό ο κ. Μητσοτάκης μόλις οι επιτυχόντες γίνουν πανεπιστημιακοί πολίτες, και οι αποτυχόντες συνειδητοποιήσουν ότι πάντοτε υπάρχει το μέλλον, «και ο καλύτερος τρόπος να το προβλέψεις είναι να το δημιουργήσεις»(Οσκαρ Ουάϊλντ), και να μην απελπίζονται, υπάρχει και η λύση του …Γέιλ!!! Παρέλκει να μιλήσουμε για ντροπή, τους είναι άγνωστη λέξη, και ίσως δεν διδάσκεται στα  παν/μια των Χάρβαντ και Γέιλ!!

Δείτε επίσης