“Ώρα Καραμανλή” για Αργιθέα Σύγχρονη – Δυναμική – Ψηφιακή!

Share

“Ώρα Καραμανλή” για Αργιθέα Σύγχρονη – Δυναμική – Ψηφιακή!

Γράφει ο Δημήτρης Παπακώστας

Προ μηνών είχαμε γράψει για την ανάγκη να συμπέσει η νέα “Ώρα Κ.Α. Καραμανλή” – Υπουργού Υποδομών” με τις ανάγκες της Ορεινής Πατρίδας μας, της Αργιθέας των 20 Κοινοτήτων, της κοιλάδας Αχελώου ποταμού!

|. Προχθές σε μια κρίσιμη περίοδο, ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Α Καραμανλής με εντολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, σε συνεργασία με τον Υπουργό Δικαιοσύνης Κώστα Τσιάρα, τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό, τους Βουλευτές Καρδίτσας Γ. Κωτσό και Ασημίνα Σκόνδρα και τον Γενικό Γραμματέα του Υπ. Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, εξήγγειλε το μεγαλύτερο χρηματοδοτικό πρόγραμμα για έργα στην Π.Ε Καρδίτσας.

• 180 εκατομμύρια ευρώ (οδικά – αντιπλημμυρικά – μελέτες κ.α)!!!

– Υπερβαίνοντας κατά πολύ τα προηγούμενα πακέτα ΕΑΠΝΑ 1 & 2.

||. Το σημαντικό για την ορεινή Αργιθέα είναι ότι λύθηκε το “καρκίνωμα των συναρμοδιοτήτων”, της επικάλυψης των ευθυνών….
Μεταξύ Κυβερνητικών Οργάνων, Περιφέρειας και Δήμων…..
Από τον …”Άννα στον Καϊάφα”,τα προηγούμενα χρόνια και η απόμακρη δυσπρόσιτη Αργιθέα ελάμβανε τα… ψιχία….των κρατικών πιστώσεων…..

Μένοντας – παρά τα βήματα ασφαλτοστρώσεων – ακόμη με χωματόδρομους άθλιας βατότητας, με μη τακτική συγκοινωνία, με ίντερνετ – χελώνα …..

• Παρότι στην περιοχή της κοιλάδας Αχελώου ποταμού πραγματοποιούνται μεγάλα έργα εθνικής και πανθεσσαλικής σημασίας ….
Φράγμα και Υδροηλεκτρικό Συκιάς, σήραγγα μεταφοράς νερών Αχελώου στον κάμπο, από τη δεκαετία του 1990…
Νέες επενδύσεις από ισχυρές Εταιρείες ΑΠΕ [νέο Υδροηλεκτρικό Καταφυλλίου (λεγόμενο Αυλακίου) – Αιολικά Τυμπάνου κ.α.]

• Επιτέλους!
Την ευθύνη των έργων για την Αργιθέα – όπως και για Δήμους Μουζακίου και Καρδίτσας – αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου το Υπουργείο Υποδομών με τους Μηχανικούς και Στελέχη του.

• Με fast track διαδικασίες, χωρίς γραφειοκρατία και αναβολές!
Με δίκαιη μεταχείριση και ισοκρατία…..

* Γιατί την πρώτη και κύρια ευθύνη για την οδική ασφάλεια, την προσπελασιμότητα, την τακτική Συγκοινωνία και εδαφική κοινωνική συνοχή για όλες τις περιοχές της χώρας – ορεινές, μειονεκτικές, έχει η εκάστοτε εκλεγμένη Κυβέρνηση και οι Υπουργοί με τον Πρωθυπουργό!
Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι η Ορεινή Δυτική Θεσσαλία υφίσταται μεγάλες ανισότητες σε σχέση με την ευημερούσα Ανατολική και αστικά κέντρα Θεσσαλίας.

|||. Η Αργιθέα, η Καρδίτσα βρίσκονται σε μια πρωτόγνωρη πρόκληση!

Ή τώρα θα αποκτήσουν τις σύγχρονες υποδομές ή θα μείνουν ουραγοί, στη νεοφτώχεια, την υπανάπτυξη και το δημογραφικό μαρασμό ….

• Οι Τοπικοί άρχοντες, όλοι οι Αιρετοί οφείλουν να ανεβάσουν … στροφές!
Με εξωστρέφεια και δυναμισμό ! Με Πατριωτική Ενότητα και μαχητικότητα!
Με παρουσία – ‘κατασκηνωση’ – έξω από το Υπουργείο Υποδομών, το γραφείο του Υπουργού και Γενικού Γραμματέα .
Με επαφές σε όλα τα κέντρα αποφάσεων – Αθήνα – Λάρισα (Υπουργεία – ΚΕΔΕ – ΕΕΤΑΑ – ΠΕΤΑ – ΜΜΕ – Περιφέρεια Θεσσαλίας – Ευρωβουλευτές κλπ).

– Οι Αντιδήμαρχοι στον τόπο τους, δίπλα στον κόσμο, οι Κοινοτάρχες επίσης.

– Ο Δήμαρχος, οι επικεφαλής παρατάξεων μαζί στα “κέντρα αποφάσεων “!

• Να μην χαθεί τούτη η μεγάλη ιστορική ευκαιρία!!!

|V. Η Ορεινη Αργιθέα Διεκδικεί όλα όσα στερήθηκε Διαχρονικά – βάσει και του άρθρου 101-4 Συντάγματος (ιδιαίτερη μέριμνα υπέρ ορεινών περιοχών) & του ΕΧΤΑ.

1. Σύγχρονη Διαπεριφερειακή Εθνική οδό “Καρδίτσα – Τύμπανο – Συκιά – Άρτα”, ιδίως στο τμήμα από ομώνυμο χωριό ‘Αργιθέα (Κνίσοβο) έως Συκιά’ – όπου έργα Αχελώου – & έως Βραγκιανά – Αργύρι Αχελώου Αργιθέας Καρδίτσας Θεσσαλίας.

2. Οδική Σήραγγα Τυμπάνου με βάση υπάρχουσα μελέτη.

3. Σήμανση, διαγράμμιση, πλέγματα και στηθαία ασφάλειας παντού.
Σύγχρονο δρόμο απαιτούμε! Όχι….κατσικόδρομο αρχών 20ου αιώνα….

4. Ολοκλήρωση επένδυσης στις 5 οδικές σήραγγες Συκιάς, που η ΔΕΗ έχει εγκαταλείψει ημιτελείς. Οι όποιες παρεμβάσεις που έγιναν από Δ/νση Τεχνικών Εργων Καρδίτσας δεν έχουν αποδόσει… κίνδυνοι για διερχόμενους.

5. Βελτίωση γέφυρας Πετρωτού – τύπου Μπελεϋ.

6. Αξιοποίηση της Μελέτης Μηχανικών της Δ/νσης Μελετών Υπουργείου Υποδομών (Λεωφόρος Αλεξάνδρας αρ 19) μετά από αίτημα μας & αυτοψία τον Μάιο 2019 στον δρόμο “Συκιά / Κοράκου έως Βραγκιανά Αχελώου” (τρίτο χλμ) [Μηχανικός κ. Κούκος μαζί με τότε πρόεδρο ΔΣ ΑΡΓΙΘΕΑΣ Δ. Παπακώστα και ΔΣ Γ. Σακελλάρη – Γιαν. Μπαμπάτσικο – κοινοτάρχη Μαράθου Π. Νικολάου] για τις δύο λίαν επικίνδυνες καθιζήσεις που έχουν σημειωθεί λόγω της διάβρωσης των πρανών από τα νερά Αχελώου – εξαιτίας των ημιτελών παρατημένων έργων Φράγματος Συκιάς, της εγκατάστασης εργοταξίου στην κοίτη του ποταμού (όπως επισημαίνεται και στο γνωστό επείγον έγγραφο του Δ. Παπαγιαννίδη – προϊσταμένου ΕΥΔΕ/ΚΥΥ/ Αρ πρωτ οικ.3187/Κ.Ε 2030Α/17-11-2015).
[Στη διάθεση όλα τα στοιχεία: έγγραφα, τηλέφωνα κ.α]

* Εδώ χρειάζεται μικρή διαπλάτυνση προς πρανές με μικρά τοιχείο Αντιστήριξης.
Φυσικά και όσα άλλα προβλέπεται στη σχετική μελέτη.

* Σήμανση – διαγράμμιση – πλέγματα και στηθαία ασφάλειας έως Βραγκιανά Αχελώου και Καταφύλλι – Αργύρι, λόγω της επικινδυνότητας και αρνητικής επίδρασης των ημιτελών παρατημένων έργων Φράγματος Συκιάς και μεταφοράς νερών Αχελώου.

7. Τελική πίστωση για πλήρη Ασφαλτόστρωση δρόμου από “Κοράκου/ Β Μάραθο έως Αετοχώρι Στεφανιάδας”- τμήμα επαρχιακής οδού 9 προς Ιερά Μονή Σπηλιώτισσας, οπου έχουν δοθεί πιστώσεις από Υπ. Υποδομών (7.500.000€) ήδη από το 2016-2018…..& Υπάρχουν δύο εργολαβίες με επιβλέπουσα τη Δ/νση Τεχνικών Εργων Καρδίτσας της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

8. Ασφαλτόστρωση – Επιτέλους!- των Διαπεριφερειακών συνδέσεων, έως Ρόγκια και όρια Ευρυτανίας και Αργύρι έως όρια Αιτωλοακαρνανίας …..
Στα δύο αυτά οδικά τμήματα έχει ευθύνη η νυν Περιφερειακή Αρχή Θεσσαλιας.
Όλα είναι έτοιμα…. λείπει η πολιτική βούληση και εξαγγελία του Περιφερειάρχη!

9. Μοναδική ευκαιρία είναι τώρα, να αξιοποιηθεί και η μελέτη για τη μεγάλη Σκάλα Ανθηρού, που … “έχει χαθεί” μεταξύ Δ/νσης Τεχνικών Εργων Καρδίτσας και Δ/νσης Μελετών Υπ. Υποδομών και αγνοείται επί έτη…..
Άλλως, προσωρινά να εξεταστεί η τοποθέτηση ειδικών πλεγμάτων (όπως στην κοιλάδα Τεμπών αρχές δεκαετίας 2010), πριν θρηνήσουμε θύματα….
Διέρχονται σχολικά, λεωφορείο ΚΤΕΛ, οδηγοί….

10. Με τη βελτίωση της απαράδεκτης σήμερα βατότητας, επόμενο βήμα η οργάνωση τακτικών δρομολογίων σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ και δημοτικά οχήματα για ασφαλή προσιτή Συγκοινωνία από τα ορεινά χωριά προς αστικά κέντρα.

11. Η ψηφιακή σύγκλιση και αναβάθμιση πρέπει να επισπευστεί.
Να εξεταστεί η δυνατότητα διέλευσης των οπτικών ινών μέσω της σήραγγας εκτροπής Αχελώου – απο Δρακότρυπα έως Αγορασιά και Πετρωτό, που σήμερα έχει επενδυθεί και παραμένει αχρησιμοποίητη (και μάλλον για άλλα….30 χρόνια….).
Τουλάχιστον να αξιοποιηθεί για σύγχρονο ψηφιακό τοπίο στην απόμακρη ορεινή Πατρίδα σε συνδυασμό με τις Αειφορικές επενδύσεις που γίνονται (Υδροηλεκτρικά – Αιολικά έργα) .
Η Αργιθέα μπορεί να γίνει πρότυπο ….μια “ορεινή Αστυπάλαια” στην Πίνδο! ….
Δεν της αξίζει η θέση ουραγού….
Συχνές Παραστάσεις σε Υπ.Εσωτερικών / ΚΕΔΕ και Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής.

V. Οι τοπικές αρχές οφείλουν να σηκώσουν…τα μανίκια!
Να εργαστούν με όρεξη και φαντασία….Να δράσουν προς όλες τις κατευθύνσεις!
Να προσκαλέσουν για επιτόπια επίσκεψη στο κοιλάδα Αχελώου ποταμού, την Αργιθέα, τον Υπουργό Υποδομών και τον Γενικό Γραμματέα του.

• Η παρουσία τους θα συμβάλλει στην επιτάχυνση των αναγκαίων έργων!

– Να προβάλλουν μέσω του τύπου και ΜΜΕ την όμορφη με πολλές δυνατότητες οικολογική περιοχή μας!

• Η εντολή και βούληση του ιδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη είναι σε όλους τους Έλληνες ,τους Πολίτες ίσα δικαιώματα, ίση μεταχείριση, όλες οι σύγχρονες υποδομές και Υπηρεσίες!!!

• Δίπλα μας όλοι οι Πολιτικοί του Νομού μας και τα κόμματα.

Είμαστε, ως Ορεινό “Παρεμβατικό Δίκτυο Αχελώου” στο πλευρό όλων, όσοι πιστεύουν στον κοινό στόχο για Πατριωτική Ενότητα και Οικοανάπτυξη στα 20 χωριά της Αργιθέας και ολόκληρο το νομό Καρδίτσας!

• Με κριτική – δράσεις- δημοσιότητα- αυτοκριτική – συμμετοχή!

Δημήτρης Παπακώστας
Αιρετός ΤΑ Αχελώου Αργιθέας Καρδίτσας Θεσσαλίας 1991-2019.
Συντονιστής Ορεινού Παρεμβατικού Δικτύου “ΠΑΤΡΙ.Δ.Α” Θεσσαλιας.
15-12-2020.

Δείτε επίσης