Φόρμουλα 1 στο Μπαχρέιν: μονομαχία στην έρημο


Αν δεχτούμε ότι η παγκοσμιοποίηση (globalization) ή παγκοσμίωση, που φαίνεται ακριβέστερος ορισμός, τουλάχιστον στα ελληνικά, είναι ή κατάργηση των συνόρων στον πλανήτη μας και ότι αυτή βασίζεται σε δύο βασικούς πυλώνες στήριξης, τον σταθερό σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα και τη συνεχή ανάπτυξη της τεχνολογίας τότε, η εναργέστερη έκφρασή της θα ήταν δύσκολο να μην συμφωνήσουμε ότι είναι το πρωτάθλημα της formula 1. Και μάλιστα, θα ήταν άδικο να μην τονίσουμε ότι αυτό το παγκόσμιο ομαδικό αθλητικό γεγονός που λαμβάνει χώρα ανελλιπώς από το 1950 σε διαφορετικές πόλεις ετησίως, αποτελεί την πρωτοπόρο εκδήλωση του φαινομένου της παγκοσμιώσεως. Οχι μόνο γιατί καταστατική συνθήκη της υπάρξεώς του είναι η άνευ προϋποθέσεων – εθνότητος, εντοπιότητος ή θρησκείας – συμμετοχή των οδηγών και η επίμονη άσκηση στην τεχνολογία, αλλά συγκεντρώνει επίσης το ενδιαφέρον των ανθρώπων σε όλο τον πλανήτη.

Δέκα ομάδες, είκοσι οδηγοί και από φέτος 23 αγώνες, συνθέτουν τα βασικά στοιχεία της ταυτότητας του πρωταθλήματος.

Οι ομάδες (teams) είναι: Mercedes, Red Bull Racing-Honda, McLaren-Mercedes, Aston Martin-Mercedes, Renault, Ferrari, Alfa Tauri-Honda, Alfa Romeo Racing-Ferrari, Haas-Ferrari, Williams-Mercedes, παρουσιάζονται εδώ σύμφωνα με τη σειρά κατάταξής τους κατά την περσινή χρονιά, αλλά με τις νέες ονομασίες και τους κινητήρες τους. Είναι δύσκολο να μιλήσεις για τα χρώματα των ομάδων γιατί, με σταθερή εξαίρεση το διάσημο κόκκινο της Ferrari, τα χρώματα αλλάζουν σχεδόν ετησίως αφού συνδέονται άμεσα με τις επιθυμίες των χορηγών και των διαφημιστών ή με δηλώσεις κοινωνικού χαρακτήρα: Τα ασημένια βέλη της Mercedes πέρυσι – που συνεχίζουν φέτος με την προσθήκη όμως μιας μικρής μπορντώ πινελιάς στο πάνω μέρος του αυτοκινήτου– έγιναν μαύρα, για να δηλώσουν ότι ενώνουν την φωνή τους στις διαμαρτυρίες για την ρατσιστική βία.

Οι οδηγοί (drivers) είναι οι: Lewis Hamilton & Valtteri Bottas, Max Verstappen & Sergio Pérez, Daniel Ricciardo & Lando Norris, Sebastian Vettel & Lance Stroll, Fernando Alonso & Esteban Ocon, Charles Leclerc & Carlos Sainz, Pierre Gasly & Yuki Tsunoda, Kimi Räikkönen & Antonio Giovinazzi, Mick Schumacher & Nikita Mazepin, George Russell & Nicholas Latifi και παρουσιάζονται εδώ σε αντιστοιχία με τις ομάδες τους και σε κατάταξη σύμφωνα με την ιεραρχημένη θέση τους σε αυτές.

Ο πρώτος αγώνας (race) διεξήχθη στις 28 Μαρτίου 2021 στο Μπαχρέιν ( Bahrain ) και ήταν ο χιλιοστός τριακοστός έκτος (1036) από την έναρξη του πρωταθλήματος το 1950. Το Μπαχρέιν είναι ένα κράτος από 51 φυσικά και 33 τεχνητά νησιά γύρω από το ομώνυμο κεντρικό νησί που καλύπτει το 83% της γής του μικρού αυτού αρχιπελάγους και στο έδαφος του οποίου βρίσκεται η αγωνιστική πίστα (circuit), επισήμως ονομαζόμενη Bahrain International Circuit και διακριτικώς επονομαζόμενη Sakhir. Η πίστα έχει μήκος 5,412 χιλιόμετρα, περιλαμβάνει 15 στροφές ( turns ) και ο αγώνας ολοκληρώνεται μετά από 57 γύρους (laps) αφού έχουν διανύσει οι πιλότοι  και τα αυτοκίνητά τους, κυκλικώς, συνολικά 308,238 χιλιόμετρα. (η λέξη έρχεται ως δάνειο από την ιταλική λέξη piloto, που με την σειρά της είναι αντιδάνειο από την μεσαιωνική ελληνική λέξη “πηδώτης” που αντλεί την καταγωγή της από την αρχαία ελληνική “πηδ(όν)[το πλατύ μέρος του κουπιού] + ωτης (δηλαδή αυτός που κρατά το κουπί)”, βασισμένη στην ινδοευρωπαϊκή ρίζα pods  Το ρεκόρ πίστας, για ένα γύρο αυτής, είναι ένα λεπτό, τριανταένα δευτερόλεπτα και τετρακόσια σαράντα επτά εκατοστά του δευτερολέπτου (1:31.447). Τo κατέχει ο Pedro Martínez de la Rosa από το έτος 2005.

Είναι φυσικό, παρά την μεγάλη εμπειρία όλων των συντελεστών μίας τέτοιας και πολύπλοκης διοργάνωσης, να επικρατεί εκνευρισμός και αγωνία στον πρώτο αγώνα, ειδικότερα στους πιλότους που συμμετέχουν γιά πρώτη φορά ή έχουν αλλάξει ομάδα, αλλά και στους επικεφαλής ( team principals ) των ομάδων οι οποίοι εκπροσωπούν ένα σύνθετο οργανισμό και κατ’επέκταση την επιτυχία ή την αποτυχία του που είναι αρρήκτως δεμένη με την επιβίωση του. Ναί, με την επιβίωση της ομάδας. Είναι πολύ συχνές οι αποκαθηλώσεις οδηγών, οι παραιτήσεις αρχηγών και κυρίως οι πτωχεύσεις ομάδων. Γι’αυτό και με δεδομένη την επικινδυνότητα μίας οδήγησης σε υπεράνθρωπα όρια, η λέξη «επιβίωση» ίσως είναι η ακριβέστερη ονομασία της ουσίας της Formula 1.

O Sergio Pérez, της Red Bull, προσφάτως μεταγραφείς από την πρώην Racing Point και νυν Aston Martin, ακινητοποιείται  στον γύρο ζεστάματος   (formation lap), ως αντικείμενο δοκιμασίας από μία αόρατη δύναμη που θέλει να επιβάλει μέσω αυτού την παρουσία της, επισημαίνοντας εμφατικά τον παράγοντα τύχη σε ένα άθλημα που, παρά τις υπεράνθρωπες και δαπανηρές προσπάθειες των συμμετεχόντων, ο απρόβλεπτος παράγοντας θα παίζει πάντα πρωταγωνιστικό ρόλο σε ανθρώπους και μηχανές. Η δυσκολία να οδηγήσουν οι Marshals ( διευθετητές του αγώνα, καλύτερα να μείνει αμετάφραστο) το άψυχο αυτοκίνητο στα Paddocks ( ελληνιστί στάβλοι, καλύτερα αμετάφραστο) αναγκάζει του αγωνοδίκες, τους κριτές του αγώνα, να παρατείνουν για έναν ακόμη τον δοκιμαστικό γύρο, αφαιρώντας τον από το σύνολο των γύρων του αγώνα που τώρα γίνονται 56. Το αυτοκίνητο του Pérez ζωντανεύει αλλά ξεκινά από το pit lane (την λωρίδα μπροστά από τα Paddocks, καλύτερα αμετάφραστο, επίσης). Ο αγώνας τελικώς αρχίζει.

jaj.gr


Total
4
Shares
Previous Article

Super League Interwetten: Η βαθμολογία των playoffs μετά απ' τη νίκη του Άρη επί του Παναθηναϊκού

Next Article

«Επιστροφή» Kipchoge και εισιτήριο για το Τόκιο με 2:04:30

Total
4
Share