Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΚΑΤΣΑΒΡΙΑ-ΣΙΩΡΟΠΟΥΛΟΥ: Πανελλαδικές 2018

.

Προσδοκίες και γόνιμοι προβληματισμοί για μια νέα αρχή

Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ,  αποτελεί το τέλος μιας δύσκολης διαδρομής για τους μαθητές της γ΄ λυκείου και τις οικογένειές τους και την αφετηρία μιας νέας ελπιδοφόρας περιόδου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και γενικότερα για την Παιδεία στη χώρα μας, καθώς εμπλουτίζει το δυναμικό της και μπολιάζεται με τη δυναμική της νέας γενιάς.

Προσωπικά, μόνο θετικά μπορώ να αναγνώσω τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών. Τα παιδιά σίγουρα δεν είναι αριθμοί και ο αγώνας τους, αγώνας πολλών χρόνων για να φτάσουν σε αυτή τη μέρα, δεν μπορεί να αποδοθεί με ένα νούμερο. Τιμώ και συγχαίρω όλους τους μαθητές των Γενικών Λυκείων  (ΓΕΛ) και των νέων αναβαθμισμένων Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) της Καρδίτσας  και όλης  της χώρας, που συμμετείχαν στη διαδικασία των Πανελλαδικών, καταξίωσαν με το ήθος και τις γνώσεις τους το θεσμό και ανέδειξαν για άλλη μια φορά την αξία  της μάθησης και της μόρφωσης, ως στυλοβάτη της κοινωνίας μας.

Σε καιρούς δύσκολους, επιλέγουν το δύσκολο δρόμο και επενδύουν στη σπουδή των επιστημών, οραματίζονται ένα καλύτερο μέλλον, καταρτίζονται ώστε να είναι  ικανοί να το πραγματώσουν, όσο και αν πολλοί  αμφισβητούν την επιλογή τους γιατί δεν είναι βέβαιο πώς και πότε θα  κεφαλαιοποιήσουν τις σπουδές τους. Είτε πέτυχαν  σε σχολή επιλογής τους, είτε όχι, είναι βέβαιο ότι οι περισσότεροι από αυτούς θα συνεχίσουν τον καλό αγώνα της Παιδείας. Και δεν μπορεί να χαρακτηρίζεται αποτυχημένος ο άνθρωπος που προσπάθησε. Τα νιάτα δε γνωρίζουν αποτυχίες ούτε βάζουν μπροστά τους τείχη, αντίθετα επαναπροσδιορίζουν τους στόχους τους, αναζητούν διεξόδους, γκρεμίζουν τα τείχη.

Γεμίζω αισιοδοξία βλέποντας τη νεολαία μας να επενδύει το μέλλον της στη γνώση, την εξειδίκευση. Που αντιλαμβάνεται από νωρίς ότι πρέπει να είναι ανταγωνιστική, να επιδιώκει την καινοτομία, να διεκδικεί το καλύτερο για τον εαυτό της. Η στάση τους είναι η καλύτερη απάντηση σε αυτούς που αμφισβητούν την αναγκαιότητα της ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης, που ακυρώνουν και υποβαθμίζουν τους κόπους των σπουδαστών, που φωνάζουν ότι δεν χρειαζόμαστε τόσους πτυχιούχους, που ταυτίζουν το επάγγελμα με τη ‘δουλειά’ , που ουσιαστικά προτάσσουν το βόλεμα σε μια ‘δουλίτσα’ χωρίς μόχθο και χωρίς ουσιαστικά προσόντα.

Αυτή η ιδεολογία μιας κοινωνίας που ‘ηττήθηκε’ και υποχώρησε στις αρχές  και τα ιδανικά της δεν πρέπει να επικρατήσει. Η οικονομική κρίση αν μας δίδαξε κάτι είναι ότι πρέπει να γίνουμε καλύτεροι, κάτι περισσότερο από αυτό που ήμασταν, όχι κάτι λιγότερο και ευτελέστερο. Η ελληνική κοινωνία εδώ και δεκαετίες επένδυσε στη μόρφωση, στήριξε τις σπουδές των παιδιών της, και πρόσφερε και με αυτή της την επιμονή, εμμονή σχεδόν, σε αυτόν τον τόπο.  Η Ελλάδα που αργά αλλά σταθερά αναπτύσσεται ξανά, στηρίζεται στο υψηλό μορφωτικό επίπεδο των πολιτών της και οφείλει να το διαφυλάξει.

Πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, η ελληνική πολιτεία με τις ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και σχεδιάζει τομές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ώστε να διασφαλίσει την ανταγωνιστικότητά της, να εγγυηθεί την ποιότητα σπουδών, να επιταχύνει την επικαιροποίηση της παρεχόμενης γνώσης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Με αίσθημα ευθύνης αυτή η κυβέρνηση προσπαθεί να ανταποκριθεί στις μορφωτικές ανάγκες των νέων,  σχεδιάζοντας και προνοώντας το μέλλον των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων  στοχεύοντας  στην ουσιαστική αναβάθμισή τους. Με συγχωνεύσεις τμημάτων, κατάργηση ή δημιουργία νέων σχολών κατά περίπτωση, επιχειρεί να αντιμετωπίσει  προβλήματα  και προκλήσεις δεκαετιών και να δημιουργήσει ένα ακαδημαϊκό περιβάλλον που θα στηρίζει πραγματικά τις πανεπιστημιακές σχολές, θα διευρύνει τις μεταπτυχιακές, διδακτορικές και μεταδιδακτορικές σπουδές, παρέχοντας νέες προοπτικές για έρευνα και συνεργασία στο εσωτερικό και το εξωτερικό.

Το ζητούμενο είναι ο σχεδιασμός και η πρακτική εφαρμογή ενός εκπαιδευτικού μοντέλου που θα είναι στο πλευρό του μαθητή και αυριανού φοιτητή,  από τη φάση του επαγγελματικού προσανατολισμού του ως την έξοδό του στην αγορά εργασίας, και η πραγματική διασύνδεση και εμπλοκή των πανεπιστημίων για το σκοπό αυτό. Πανεπιστήμια σύγχρονα  που θα λειτουργούν οργανωμένα, που θα είναι ανοιχτά στην κοινωνία και θα αφουγκράζονται τις ανάγκες της.

Κλείνοντας αυτές τις σκέψεις θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους καθηγητές και τους γονείς των μαθητών των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων. Ξέρω πολύ καλά ότι δώσατε και εσείς τις δικές σας εξετάσεις, είχατε να διαχειριστείτε διπλά τα άγχη και τις αγωνίες, τα ξενύχτια και τις ψυχολογικές διακυμάνσεις στις οικογένειές σας και στις τάξεις σας. Πρέπει να γνωρίζετε ότι ο ρόλος σας, αν και αφανής, παραμένει πολύ σημαντικός στη συνείδηση όλων μας.

 Εύχομαι καλή ακαδημαϊκή πορεία στους νέους φοιτητές μας. Συγχαίρω και καλωσορίζω επίσης και τους νέους φοιτητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που θα σπουδάσουν στη φιλόξενη πόλη μας. Σας ενθαρρύνω ολόψυχα να αδράξετε την ευκαιρία για μάθηση που βρίσκεται μπροστά σας, να αναζητήσετε καινούριους τόπους και ανθρώπους, να διεκδικήσετε με σύνεση και θάρρος τα όνειρά σας.




Total
0
Shares
Previous Article

Συγχαρητήριο μήνυμα του Γιώργου Κωτσού στους επιτυχόντες των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων

Next Article

Κώστας Τσιάρας:«Οι Καρδιτσιώτες δικαιούμαστε να είμαστε πολύ περήφανοι και ακόμα περισσότερο αισιόδοξοι»

Related Posts