Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Τέλος στην ταλαιπωρία χιλιάδων ασφαλισμένων αγροτών του ΕΦΚΑ

skondra

Μετά τον αγώνα δρόμου της Βουλευτή του Νομού μας κας. Ασημίνας Σκόνδρα, και με κορωνίδα την επίκαιρη ερώτηση της, προς τον Υφυπουργό Εργασίας στη Βουλή στις 12. Δεκεμβρίου 2019, τα αρμόδια Υπουργεία δίνουν λύση στη σοβαρή δυσλειτουργία και κατ΄επέκταση αδυναμία εξυπηρέτησής, χιλιάδων ασφαλισμένων αγροτών του ΕΦΚΑ.

Η κ. Σκόνδρα πριν καν την ορκωμοσία της, και συγκεκριμένα στις 15 Ιουλίου 2019, είχε συνάντηση με τον Υφυπουργό Εργασίας κ. Νότη Μηταράκη, ζητώντας λύση στο καυτό πρόβλημα, που αντιμετωπίζουν οι αγρότες με την εξυπηρέτηση τους από τον ΕΦΚΑ-ΟΓΑ.

Ακολούθησαν συναντήσεις στις 31 Αυγούστου 2019, με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης  κ. Βορίδη και στις 19 Νοεμβρίου 2019, με τον Υπουργό Εργασίας κ. Βρούτση, όπου η Βουλευτής επισταμένως έθετε το εν λόγω ζήτημα.

Στη συνέχεια κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση, όπου και απαντήθηκε στις 12. Δεκεμβρίου σε συζήτηση στη Βουλή, από τον αρμόδιο Υφυπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Μηταράκη. Στην παρέμβαση της στη Βουλή, η κ. Σκόνδρα εξέθεσε στη πραγματική του διάσταση ολόκληρο το ζήτημα, που αντιμετωπίζουν οι αγρότες και ζήτησε άμεσες λύσεις. Μεταξύ άλλων, η Βουλευτής ανέφερε:

«Στη Θεσσαλία, περιοχή αμιγώς γεωργική και κτηνοτροφική, το πρόβλημα έγινε εξαιρετικά οξύ. Η δημιουργία του ΕΦΚΑ, ενός υπερταμείου, με την ενοποίηση των Ασφαλιστικών Ταμείων, από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς τον απαραίτητο προγραμματισμό και κυρίως την αντίστοιχη στελεχιακή οργάνωση των υπηρεσιών του, αποδείχτηκε εξαιρετικά προβληματική και δυσλειτουργική, αφού σε κάθε υπάλληλο αναλογούν χιλιάδες ασφαλισμένοι αγρότες.

Παρατηρείται τεράστια αναμονή, που ξεπερνάει τα 2½ έτη, για την έκδοση συντάξεων γήρατος, αναπηρικών, ακόμη και παραπεμπτικών για επιτροπές ΚΕΠΑ. Επίσης χιλιάδες αγρότες είναι εγκλωβισμένοι στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, αφού καθυστερεί τόσο η υπαγωγή – εγγραφή τους στον ΟΓΑ, που είναι απαραίτητη για την έκδοση βεβαίωσης ασφάλισης, όσο και η διαγραφή τους. Υπάρχει αγανάκτηση των πολιτών, ειδικά για τους προερχόμενους από άλλους νομούς, όπως για τις Καρδιτσιώτισες και τους Καρδιτσιώτες, που ταξιδεύουν 150 και πλέον χιλιόμετρα για να πάρουν απάντηση σε κάποιο ερώτημα τους ή να προχωρήσει η διεκπεραίωση των ζητημάτων τους, που συνεπάγεται ταλαιπωρία αλλά και σημαντική οικονομική επιβάρυνση για τους ιδίους.»

Έκλεισε την τοποθέτηση της, ρωτώντας τον κύριο Υπουργό, εάν «εξετάζεται η δημιουργία υποκαταστήματος ΟΓΑ στον Νομό Καρδίτσας, ώστε να σταματήσουν τα προβλήματα που έχουν προκληθεί και να μπει τέλος στην ταλαιπωρία των συναλλασσόμενων πολιτών»

Σε αντίδραση όλων των παραπάνω, τα αρμόδια Υπουργεία Εργασίας και Αγροτικής Ανάπτυξης, σε χθεσινή τους ανακοίνωση, ενημέρωσαν ότι: Δημιουργούνται 54 σημεία εξυπηρέτησης ασφαλισμένων αγροτών, από 7 περιφερειακά σημεία που λειτουργούσαν μέχρι σήμερα.

Με τον τρόπο αυτό αναβαθμίζεται η εξυπηρέτηση 487.780 αγροτών και 153.806 προστατευόμενων μελών τους, οι οποίοι αναγκάζονταν μέχρι σήμερα να μετακινηθούν εκατοντάδες χιλιόμετρα προκειμένου να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους.

Στόχος της Κυβέρνησης είναι τα 54 σημεία εξυπηρέτησης που θα ξεκινήσουν να λειτουργούν από το πρώτο τετράμηνο του 2020, να αυξηθούν σε 119. Παράλληλα θα αποκεντρωθούν από την Αθήνα και οι αρμοδιότητες των παροχών (επιδόματα, έξοδα κηδείας, κ.λπ.), με αποτέλεσμα τον εξορθολογισμό και τη δραστική μείωση του χρόνου ολοκλήρωσης της επεξεργασίας των σχετικών αιτημάτων.

Η δράση ολοκληρώνεται μέσα στον Απρίλιο του 2020 σε όλη την επικράτεια με τη σταδιακή διάθεση ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, μέσω του δικτυακού τόπου του e-ΕΦΚΑ, στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού του e-ΕΦΚΑ. Οι υπηρεσίες αυτές θα παρέχουν τη δυνατότητα απομακρυσμένης εξυπηρέτησης για τη πλειοψηφία των συναλλαγών, χωρίς να απαιτείται καμία μετακίνηση.

Η Βουλευτής Καρδίτσας κ. Ασημίνα Σκόνδρα, μετά την απόφαση αυτή, δηλώνει: «Καταθέτω την ικανοποίηση μου, γιατί οι αρμόδιοι Υπουργοί της Κυβέρνησης μου, αντέδρασαν άμεσα και αποτελεσματικά σε ένα φλέγον ζήτημα, το οποίο από την πρώτη στιγμή της εκλογής μου, το έθεσα υπόψη τους ζητώντας να δοθεί λύση. Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι μας θα πάψουν να ταλαιπωρούνται, θα ενημερώνονται και θα εξυπηρετούνται έγκαιρα σε ότι αφορά ζητήματα του ασφαλιστικού τους φορέα, όπως για συντάξεις, επιδόματα, βεβαιώσεις, παραπεμπτικά κτλ.»

 

21c523b63de5ecee624806823ee72d56

703e144f5b8f63c0be7eaba8e35551e0




Total
0
Shares
Previous Article
kotsos 1

Γιώργος Κωτσός:"Πρόληψη και Αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών"

Next Article
georgantas

ΚΕΠ: Εγκύκλιος αποκαλύπτει μη νόμιμη σύσταση θέσεων από Δήμους

Related Posts