Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

ΣΒΑΚ: Οδηγός αλλαγών στην κινητικότητα για τα Τρίκαλα του 2030

ΣΒΑΚ: Οδηγός αλλαγών στην κινητικότητα για τα Τρίκαλα του 2030

 

Μια σταθερή πλατφόρμα για τις αλλαγές στα Τρίκαλα την επόμενη δεκαετία είναι το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που παρουσιάστηκε την Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2019 στο Δημαρχείο Τρικκαίων.

Πρόκειται για το σχέδιο που θα ακολουθούν όλες οι μετέπειτα παρεμβάσεις στην πόλη μέχρι το 2030 σε επίπεδο κινητικότητας. Δηλαδή, όλα τα μέτρα για το κυκλοφοριακό, τις πεζοδρομήσεις, την κίνηση πεζών – ΑΜΕΑ – ποδηλατών τα επόμενα χρόνια. Την παρουσίαση στους δημοτικούς συμβούλους Τρικκαίων έκανε η εταιρεία συμβούλων Lever και ο καθηγητής στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ  κ. Π. Παπαϊωάννου.

Οι μελετητές παρουσίασαν την τελική φάση (προηγήθηκαν άλλες τρεις) όλων των προηγούμενων ερευνών, μελετών, ερωτηματολογίων σε τρικαλινούς, επιτόπιων μετρήσεων και κάθε δεδομένου που έλαβαν υπ’ όψιν για το ΣΒΑΚ.

Ουσιαστικά οι στόχοι είναι:

  • Εξασφάλιση προσβασιμότητας των θέσεων εργασίας και των υπηρεσιών σε όλους
  • Βελτίωση της προστασίας και της ασφάλειας
  • Μείωση της ρύπανσης, των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και της κατανάλωσης ενέργειας
  • Αύξηση της αποτελεσματικότητας και της οικονομικής αποδοτικότητας των μεταφορών ανθρώπων και εμπορευμάτων
  • Ενίσχυση της ελκυστικότητας και της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος

Αυτά όλα στην πράξη μεταφράζονται σε 13 άξονες δράσης, τους εξής:

  1. Διατάξεις ασφαλούς διάσχισης για πεζούς και ποδήλατα
  2. Διατάξεις μετριασμού της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας
  3. Οργάνωση στάθμευσης παρά την οδό
  4. Οργάνωση στάθμευσης εκτός οδού
  5. Βελτίωση υποδομών ΑμεΑ
  6. Βελτίωση υπηρεσιών και υποδομών δημόσιων αστικών συγκοινωνιών
  7. Διευθέτηση συστήματος αστικών διανομών
  8. Βελτίωση και επέκταση υποδομών πεζών
  9. Βελτίωση υποδομών ποδηλάτου
  10. Ανάδειξη φυσικού περιβάλλοντος και αισθητική αναβάθμιση περιοχής
  11. Αύξηση χρήσης εναλλακτικών καυσίμων
  12. «Έξυπνες» εφαρμογές
  13. Προωθητικές ενέργειες αλλαγής συμπεριφοράς

Κάθε άξονας περιλαμβάνει πλήθος ειδικότερων δράσεων: πεζοδρομήσεις, δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, μέτρα για τα ποδήλατα, τους πεζούς, αναπλάσεις, διαμορφώσεις χώρων, κόμβους, μέτρα αποτροπής εισόδου σε πεζοδρόμους και πλήθος άλλων.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ότι το σχέδιο ανάπλασης στην παρόχθια ζώνη του Ληθαίου, που μόλις παρουσίασε ο Δήμος Τρικκαίων, εντάσσεται στο ΣΒΑΚ. Επίσης, στο ΣΒΑΚ εντάσσεται η ανάπλαση της λαϊκής αγοράς, ενώ άμεση σχέση έχουν και οι αναπλάσεις στις πλατείες Ηρώων Πολυτεχνείου και Εθνικής Αντίστασης.

Από δω και στο εξής, το συγκεκριμένο «εργαλείο», ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός, θα είναι το εφόδιο για να προχωρούν δράσεις στα Τρίκαλα, με οφέλη για την ήπια κίνηση. Και βεβαίως, συνδυάζονται με τη ΣΒΑΑ, τη Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, που ο Δήμος Τρικκαίων υλοποιεί με δράσεις για την κοινωνία.

svak trikala 2

svak trikala 3




Total
0
Shares
Previous Article
spakarditsas

Με σύμμαχο τον κόσμο ο ΣΠΑΚ υποδέχεται το Πανόραμα το Σάββατο 21/12 στις 6 το απόγευμα

Next Article
Ράμπες και τουαλέτες ΑμεΑ σε 92 σχολεία του Δ. Τρικκαίων

Ράμπες και τουαλέτες ΑμεΑ σε 92 σχολεία του Δ. Τρικκαίων

Related Posts

Mitsotakis Mouzaki eksofyllo
Διαβάστε περισσότερα

ΔΕΙΤΕ Φωτογραφίες και Βίντεο από την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Μουζάκι

ΔΕΙΤΕ Φωτογραφίες και Βίντεο από την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Μουζάκι Φωτογραφίες: Πέτρος Ζιώγας Βίντεο: Νίκος…
2o dimotiko sxooleio mouzakiou museotek.net
Διαβάστε περισσότερα

2o Δημοτικό Σχολείο Μουζακίου: Η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία στην υπηρεσία της εκπαίδευσης

2o Δημοτικό Σχολείο Μουζακίου: Η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία στην υπηρεσία της εκπαίδευσης Συνεργασία του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μουζακίου…
Τεχνικό άρθρο για το Φράγμα Πύλης Τρικάλων
Διαβάστε περισσότερα

Τεχνικό άρθρο για το Φράγμα Πύλης Τρικάλων

Περισσότερες από δύο φορές, θα το γέμιζε ο “Πορταϊκός Ποταμός”, μειώνοντας κατά 74 εκατομμύρια m3, περίπου, την πλημμύρα του κάμπου της “Θεσσαλίας”