Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Νέο ποδηλατοδρόμο και  δρόμο ήπιας κυκλοφορίας αποκτά η Καρδίτσα

Δυο νέα έργα προϋπολογισμού 1,5 εκατ. ευρώ στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας
Agorastos famelos slide

 

Νέο ποδηλατοδρόμο και δρόμο ήπιας κυκλοφορίας αποκτά η Καρδίτσα

Κ. Αγοραστός: « Δημιουργούμε θέσεις εργασίας σε σύγχρονες και πράσινες πόλεις»

Δυο σημαντικά έργα που  αλλάζουν την εικόνα του κέντρου στην  πόλη της Καρδίτσας χρηματοδοτεί το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020 με συνολικό προϋπολογισμό 1,5 εκατ. ευρώ. Με απόφαση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού εντάσσονται στο ΕΣΠΑ τα έργα «Διαμόρφωση Ποδηλατόδρομου στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου» προϋπολογισμού 724.600 ευρώ και «Μετατροπή της οδού Χαρίτου σε οδό ήπιας κυκλοφορίας» προϋπολογισμού 760.000  ευρώ. Φορέας υλοποίησης των έργων είναι ο Δήμος Καρδίτσας.

«Σε συνεργασία με το Δήμο Καρδίτσας και τον δήμαρχο Βασίλη Τσιάκο, ενισχύουμε το αστικό δίκτυο ποδηλατόδρομων, ενώ διαμορφώνουμε την οδό Χαρίτου σε οδό ήπιας κυκλοφορίας, εντάσσοντας την στο δίκτυο πεζοδρόμων της πόλης. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας με σχέδιο, στρατηγική  και προγραμματισμό αξιοποιεί όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία. Η ανάπτυξη και οι θέσεις εργασίας, που χρειαζόμαστε για να απαντήσουμε στις προκλήσεις της μετά τον κορωνοιό εποχής,  έρχονται μέσα από νέα έργα που δίνουν χρήμα στις τοπικές κοινωνίες και μέσα από πόλεις σύγχρονες που απαντούν στις απαιτήσεις της εποχής. Με τα δύο νέα έργα δημιουργούμε συνθήκες ασφαλούς μετακίνησης και δίνουμε προτεραιότητα στην προσβασιμότητα των πεζών και των ατόμων με αναπηρίες. Έργο με έργο κάνουμε το όραμα  για σύγχρονες και πράσινες πόλεις, πράξη» υπογραμμίζει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.

 

  • Ο ποδηλατόδρομος στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου

Η μελέτη προβλέπει την κατασκευή λωρίδας ποδηλάτου πλάτους 1,50 μ. μονής κατεύθυνσης, αντίθετης με την κίνηση του αυτοκινήτου στην οδό και προστατευτική λωρίδα πλάτους 0,75 μ. μεταξύ του ποδηλάτου και του αυτοκινήτου, η οποία περιλαμβάνει φύτευση, φωτισμό, καλαθάκια μικροαπορριμμάτων και ποδηλατοστάσια.

Ο ποδηλατόδρομος που θα κατασκευαστεί στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, θα ενώνει το υπάρχον δίκτυο της πόλης με το νέο υπό κατασκευή Διοικητήριο. Κατασκευάζεται στο επίπεδο του πεζοδρομίου και σε προέκταση αυτού στην δυτική πλευρά της Ηρώων Πολυτεχνείου από την οδό Υψηλάντου έως τον πεζόδρομο που υπάρχει λίγο πριν την οδό Θεσσαλιώτιδος. Από τη Θεσσαλιώτιδος στην Κουμουνδούρου και στη Φλωράκη.

Μέσω του πεζοδρόμου, η κίνηση των ποδηλάτων οδηγείται στο απέναντι πεζοδρόμιο της οδού Κουμουνδούρου και με κατάλληλη διαμόρφωση του κόμβου Θεσσαλιώτιδος- Κουμουνδούρου-Φλωράκη στην οδό Χαριλάου Φλωράκη, η οποία σχεδιάστηκε ως οδός μικτής χρήσης ποδηλάτων και οχημάτων (cycle street). Αυτό σημαίνει την συνύπαρξη ποδηλάτων και οχημάτων, με μέγιστη ταχύτητα κυκλοφορίας τα 30 χιλιόμετρα, με κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση (στάμπες ποδηλάτου λευκού χρώματος για τον προσδιορισμό της κατεύθυνσης κυκλοφορίας των ποδηλάτων, πριν και μετά από κάθε διασταύρωση και σε αποστάσεις 20-50 μ.). Στο τμήμα μεταξύ των οδών Παλαιολόγου και Δημητρίου Λάππα, στο ύψος της πλατείας Δραχμής, εξαιτίας της ύπαρξης αφετηρίας του αστικού ΚΤΕΛ, ο ποδηλατόδρομος αλλάζει πορεία και περνάει μέσα από το πάρκο, πίσω ακριβώς από το στέγαστρο της αφετηρίας των λεωφορείων. Στην προστατευτική ζώνη που κατασκευάζεται μεταξύ του ποδηλατοδρόμου και του οδοστρώματος, τοποθετούνται κάδοι μικροαπορριμμάτων και ποδηλατοστάσια.

  • Η διαμόρφωση της οδού Χαρίτου

Σκοπός του έργου είναι η διαμόρφωση της οδού Χαρίτου και η ενοποίησή της με τους πεζοδρόμους της Σκουφά και της Καζαμπάκα καθώς και με την οδό Ιεζεκιήλ. Ως περιοχή παρέμβασης ορίζεται όλο το μήκος της οδού Χαρίτου, δηλαδή από την συμβολή της με την Καποδιστρίου έως και την Ιεζεκιήλ. Από την Καποδιστρίου μέχρι και τον πεζόδρομο Σκουφά το οδόστρωμα στην οδό Χαρίτου θα παραμείνει στο σημερινό επίπεδο αλλά από το σημείο εκείνο και μέχρι την Ιεζεκιήλ θα ανεβεί στο ύψος του πεζοδρομίου για να επιτευχθεί η ενοποίηση με τις οδούς Σκουφά, Καζαμπάκα, Ιεζεκιήλ και Βαλταδώρου. Αυτό θα γίνει με την κατασκευή ήπιας ράμπας σε 3 σημεία και συγκεκριμένα: α)επί της οδού Χαρίτου στη συμβολή με την οδό Καζαμπάκα, β)επί της οδού Ιεζεκιήλ πριν τη συμβολή της με την οδό Χαρίτου και γ) επί της οδού Ιεζεκιήλ μετά τη συμβολή της με την οδό Χαρίτου. Βασική αρχή της πρότασης είναι η διατήρηση της διέλευσης των οχημάτων σε ήπια μορφή, δημιουργώντας παράλληλα μια ενιαία κίνηση πεζών, ώστε να υπάρχει η αίσθηση της πεζοδρόμησης.




Total
0
Shares
Previous Article
laiki agora

Θεσσαλία: Εντείνονται οι πιέσεις για να βρεθεί λύση για τις λαϊκές αγορές

Next Article

Μαθήματα ανώδυνου τοκετού και  μητρικού θηλασμού μέσω skype από το Τμήμα Πρόληψης και Προαγωγής Υγείας της Περιφέρειας Θεσσαλίας