Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Νέα απάτη μέσω Facebook -Πώς παραπλανώνται οι χρήστες

Μια νέα απάτη κυκλοφορεί τις τελευταίες μέρες στο Facebook.
Yποτιθέμενος «διαγωνισμός» χαρίζει ένα κινητό μεγάλης αξίας. Ο σκοπός του φυσικά είναι ένας να εξαπατήσει τους ανυποψίαστους χρήστες και να τους γράψουν σε υπηρεσίες Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) με υψηλές χρεώσεις (περίπου 25€ το μήνα).

Η παραπάνω ανάρτηση κοινοποιείται σε ομάδες του Facebook και αν κάποιος ανυποψίαστος χρήστης ακολουθήσει τις οδηγίες θα βρεθεί στην παρακάτω σελίδα όπου με μικρά γράμματα αναγράφεται:

«Οι αναφερόμενες εμπορικές επωνυμίες δεν σχετίζονται με το διαγωνιστικό παιχνίδι διεκδίκησης επάθλου. 6,24€ ανά βδομάδα, συν τυχόν τέλη κινητής. Τα έπαθλα προσφέρει η διοργανώτρια εταιρεία».

Φυσικά δεν είναι η πρώτη που ένα παρόμοιο φαινόμενο κάνει την εμφάνιση του. Αντιθέτως οι ψεύτικοι διαγωνισμοί είναι συνήθεις πρακτική. Οι απατεώνες εκμεταλλεύονται ονόματα μεγάλων εταιριών ή υπόσχονται ακριβά δώρα, με μόνο σκοπό να εξαπατήσουν του χρήστες.

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με παλιότερο Δελτίο τύπου (τότε είχαμε τα κουπόνια από τα σούπερ μάρκετ) παρακαλούσε τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην περίπτωση που διαπιστώσουν τέτοιου είδους μηνύματα στο διαδίκτυο, για την αποφυγή πιθανής οικονομικής εξαπάτησης τους.

Επισημαίνει, δε, ότι αυτά τα μηνύματα έχουν ως στόχο να πείσουν, με απατηλό τρόπο («ψάρεμα»), τους ανυποψίαστους χρήστες του διαδικτύου να αποστείλουν προσωπικά τους δεδομένα (όπως τηλεφωνικούς αριθμούς), τα οποία αξιοποιούν οι δράστες για να τους ζημιώσουν οικονομικά.

Επιπλέον συστήνει και προτρέπει τους χρήστες του διαδικτύου ότι: «Δεν πρέπει να ανταποκρίνονται σε τέτοιου είδους ηλεκτρονικά μηνύματα και να συμμετέχουν σε αντίστοιχους διαγωνισμούς, μέσω των οποίων μπορεί να ζητούνται ακόμη και προσωπικά τους δεδομένα, να μην αποστέλλουν σε υποτιθέμενες διαδικτυακές έρευνες προσωπικά τους στοιχεία και οικονοµικά δεδοµένα, η συμμετοχή σε διαγωνισμούς εταιρειών με δώρα προϋποθέτει την αποδοχή των «όρων συμμετοχής», οι οποίοι πρέπει να έχουν κατατεθεί σε συμβολαιογράφο και η χρήση Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (Υ.Π.Π.) συνεπάγεται ιδιαίτερα αυξημένο κόστος κλήσεων και μηνυμάτων SMS (χρέωση είτε ανά κλήση, είτε ανά λεπτό, είτε ανά εισερχόμενο / εξερχόμενο μήνυμα)».

aftodioikisi.gr  τρικαλαολα




Total
0
Shares
Previous Article

Τσικνοπέμπτη: Τι γιορτάζουμε, γιατί τσικνίζουμε, ποια είναι τα έθιμα ανά την Ελλάδα

Next Article

Νέες αναρτήσεις δασικών χαρτών από το ΥΠΕΝ

Related Posts