Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

ΚΠΕ Μουζακίου: Σεμινάριο με θέμα «Ο δρόμος για ένα αειφόρο σχολείο»

aeiforo sxoleio KPE Mouzaki slide

 Στις 18 και 19 Μαΐου πραγματοποιήθηκε στο ΚΠΕ Μουζακίου σεμινάριο με θέμα «Ο δρόμος για ένα αειφόρο σχολείο».

Στο σεμινάριο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης των νομών Καρδίτσας και Τρικάλων. Έγινε συνδιοργάνωση με το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) Θεσσαλίας.

Οι στόχοι του σεμιναρίου ήταν να προωθήσει βασικά στοιχεία των κατευθύνσεων που προτείνονται από την UNESCO και αφορούν:

  1. Τη σύνδεση των αναλυτικών προγραμμάτων των μαθημάτων με τους στόχους της αειφορίας
  2. Τη δημιουργία κοινού οράματος από τα μέλη της σχολικής κοινότητας

Στα πλαίσια αυτά την Παρασκευή δημιουργήθηκαν 7 ομάδες ειδικοτήτων (νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, γεωπόνοι, μηχανολόγοι, πληροφορικοί, φιλόλογοι, φυσικοί) και σε εργαστήρια που έγιναν, δούλεψαν για την σύνδεση των αναλυτικών προγραμμάτων με τους στόχους της αειφορίας. Προηγήθηκε ή ανάλυση των 17 στόχων της αειφορίας από την συντονίστρια του ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας για την αειφορία Κα Ξυνοπούλου Ελένη. Τα εργαστήρια συντόνισαν:

  1. των νηπιαγωγών οι συντονίστριες οι Παπαδημητρίου Άρτεμις και Κοτρώτσιου Ευανθία
  2. των δασκάλων ο αναπληρωτής οργανωτικός συντονιστής του ΠΕΚΕΣ Κωτούλας Βασίλης
  3. των γεωπόνων ο συντονιστής Λιάπης Ευθύμης
  4. των μηχανολόγων ο συντονιστής Μπλιούμης Αντώνης
  5. των πληροφορικών ο Αλεξάκος Φώτης πρώην Υπεύθυνος ΠΛΗΝΕΤ Καρδίτσας
  6. των φιλολόγων ο συντονιστής Μάτος Αναστάσιος
  7. των φυσικών ο συντονιστής Διαμαντής Νίκος

Το Σάββατο με τη μέθοδο “World Café” ανομοιογενείς ομάδες εργαστήκανε για τη δημιουργία κοινού οράματος για το αειφόρο σχολείο. Προηγήθηκε σχετική παρουσίαση για το αειφόρο σχολείο του Υπευθύνου του ΚΠΕ Ντάνη Αντώνη. Αναδείχθηκαν 40 θέματα που κατηγοριοποιήθηκαν σε 14 τομείς. Μετά από κάποιες διαδικασίες αναδείχθηκαν οι εξής προτεραιότητες με μεγάλη πλειοψηφία:

  1. Εξοικονόμηση ενέργειας – Αλλαγή κουφωμάτων – Αλλαγή λαμπτήρων – Μόνωση – Φυσικό Αέριο – Φωτοβολταΐκά στη στέγη
  2. Δημιουργία συνθηκών ασφάλειας στο προαύλιο και γενικά στο σχολικό κτίριο και τον περιβάλλοντα χώρο
  3. Δημιουργία σχολικής κουλτούρας για την αειφορία

Πολύ σημαντικά αναδείχθηκαν και τα θέματα:

  1. Ράμπες πρόσβασης ΑΜΕΑ – Γενικά προσβασιμότητα σε όλους τους χώρους τους σχολείου – Λεκάνες στις τουαλέτες – Φωτοκύτταρα
  2. Περιορισμός απορριμμάτων – Ανακύκλωση – Κάδοι – Μπαταρίες
  3. Αισθητική κτιρίου και αύλειου χώρου – Κιόσκια για υπαίθρια αναγνωστήρια – Δημιουργία κήπου με φυτά και λαχανικά – Δεντροφύτευση – Ανάδειξη αρχιτεκτονικής της πέτρας

Το σεμινάριο έκλεισε με ενδιαφέρουσα συζήτηση όπου αναδείχθηκαν και άλλες πλευρές και λεπτομέρειες του σημαντικού θέματος του Αειφόρου Σχολείου.


[RPG id=101847]



Total
0
Shares
Previous Article
Xaritos Panagiwtis

Χαρίτος Παναγιώτης: Δεν πρόκειται για τρίτο οικισμό στους Σοφάδες

Next Article
aleksakos 860

Συγχαρητήρια του Δημάρχου Καρδίτσας στην ομάδα μπάσκετ της Αναγέννησης 

Related Posts