Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Καλοκαίρι Εργων και Επενδύσεων στην κοιλάδα Αχελώου ή …. απραξίας;

Γράφει ο Δημήτρης Παπακώστας*


Φαίνεται ότι η Πανδημία του covid19 ,εκτός από την υγειονομική κρίση που έχει προκαλέσει ,έχει δημιουργήσει μια κατάσταση πολιτικής και επενδυτικής στασιμότητας ,ένα … “άλλοθι” στις εξουσίες για μη παραγωγή έργου.

|. Η Κυβέρνηση ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με τα θέματα αντιμετώπισης της πανδημίας,της επαναλειτουργίας της οικονομίας.
– Η Βουλή υπολειτουργεί επί 75 μέρες ,μέσω ΠΝΠ και από αρχές Ιουνίου ξεκίνησαν οι ζωντανές συνεδριάσεις και η παραγωγή κοινοβουλευτικού έργου.
– Οι Υπουργοί , ακόμη δεν έχουν ανακοινώσει Πρόγραμμα επισκέψεων στην Περιφέρεια μας ,στα παρατημένα ημιτελή έργα της ορεινης Αργιθέας και Δυτικής Θεσσαλίας ( Φράγμα Συκιάς , Μουζακίου, Πύλης και Μεσοχώρας- μερική μεταφορά νερών Αχελώου ποταμού στο Θεσσαλικό κάμπο).
* Για την οδική Σήραγγα Τυμπάνου ,τη βελτίωση βατότητας του Διαπεριφερειακού άξονα “Καρδίτσα-Αργιθεα-Άρτα”,ο οποίος βρίσκεται σε κάκιστη βατότητα με επικίνδυνα σημεία που εγκυμονούν κινδύνους ζωής.
Αναμένουμε την επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών Κώστα Α. Καραμανλή ,μετά την έγγραφη ενημέρωση του Δντη ΓΔΥΛΙΚΥ Αντώνη Κοτσώνη (βλέπε πρόσφατο άρθρο μας).
||. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας ,έως σήμερα ,δεν έχει ανακοινώσει Πρόγραμμα επισκέψεων του Περιφερειάρχη στα ορεινά χωριά της κοιλάδας Αχελώου και ΑΡΓΙΘΕΑΣ ,όπου εκκρεμούν ώριμα αιτήματα για  Ασφαλτόστρωση κεντρικών δρόμων και Διαπεριφερειακών συνδέσεων.
1. Οι δύο εργολαβίες στην επαρχιακή οδό 9 – Διασταύρωση Ι.Μ.Σπηλιάς έως Λίμνη Στεφανιάδας ( η πρώτη)&από Λίμνη έως Αετοχώρι ( η δεύτερη) , ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει εργασίες και αν φθάσει το Φθινόπωρο με τα πρωτοβρόχια ,δεν θα προλάβει να παραχθεί έργο.
– Οι δύο αυτές εργολαβίες έχουν χρηματοδοτηθεί ( περί τα 7.000.000€)από ΠΔΕ Υπ.Υποδομών από το 2016-17 και εκτελούνται με επίβλεψη της Περιφέρειας Θεσσαλιας.
* Είναι μεγάλης σημασίας ,καθότι ενώνει τα χωριά της Ανατολικής Αργιθέας με χωριά Αχελώου , της Άρτας και ευρύτερης ορεινής ζώνης.
* Τα ιστορικά μοναστήρια του Σέλτσου Άρτας,με τη Μεταμόρφωση Σωτήρος Βραγκιανών Καρδίτσας και της Παναγίας Σπηλιώτισσας.
2. Ο φάκελος και τα Περιβαλλοντικά του δρόμου” Βραγκιανα Αχελώου Αργιθέας Καρδίτσας Θεσσαλιας – έως Ρόγκια Φελίκι όρια Ευρυτανίας (6 Χλμ) “-είναι έτοιμα και αναμένεται η εξαγγελία χρηματοδότησης και δημοπράτησης του έργου Ασφαλτόστρωσης από τον Περιφερειάρχη.
Αποτελεί μια δημόσια δέσμευση της Περιφερειακής Αρχής Θεσσαλίας από το 2012- παρήλθαν 8 έτη/ δηλώσεις του τότε Αντιπεριφερειάρχη Καρδιτσας στο κανάλι της Βουλής ενώπιον της επιτροπής ορεινών περιοχών.
3. Επίσης ,σε εκκρεμότητα των περιβαλλοντικών όρων είναι η μελέτη Ασφάλτου από Αργυρι έως Όρια Αιτωλοακαρνανίας (5 χλμ).
– Η Δημοτική Αρχή Αργιθέας ,η Αντιπεριφερεια Καρδίτσας οφείλουν να παρέμβουν στην αρμόδια Δνση Τεχνικών Εργων Καρδίτσας.
– Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας , πρέπει να δει την οικτρή κατάσταση του οδοστρώματος στον άξονα “Καρδίτσα – Αργιθεα- Άρτα ( γέφυρα Κοράκου)”,όπως έχει πολιτική και νομική υποχρέωση [ ν. 3481/2006 αρθ.7]-για άμεση βελτίωση στα λίαν επικίνδυνα σημεία.
( Θέση Ελληνικά -Άγιο Μηνά , στηθαία θέση Σκάλες, λακούβες σε κάθοδο έως Ρέμα Πετρωτού , λακούβα πριν τη γέφυρα Πετρωτού , Ασφαλτόστρωση εναλλακτικής διαδρομής από πέντε Αδέλφια λόγω διάβρωσης στις Σήραγγες Συκιάς και έως Βραγκιανα , σήμανση σύγχρονη , πλέγματα και στηθαία ασφάλειας – έως Καταφυλλι /Αργυρι και καθίζηση στροφή Ογκλάβια Τυμπάνου).
*Ρητά επιφυλασσόμαστε για κάθε δικαίωμα και τρόπο διεκδίκησης μας!
|||. Ενόψει επισκέψεων αρμοδίων Υπουργών , ενδεχομένως και του Πρωθυπουργού και Αρχηγών κομμάτων στη Συκιά ,και πολλών δημοτών λόγω καλοκαιριού , τάχιστα κατά προτεραιότητα να γίνουν εργασίες συντήρησης και ασφαλούς προσβασιμότητας.
– Οι Βουλευτές ,ο Πρόεδρος ΔΣ ΚΕΔΕ / Δήμαρχος Τρικαίων,οι αρχηγοί των περιφερειακών και δημοτικών παρατάξεων , καλούνται να συνδράμουν προς την κατεύθυνση αυτή.
– Η Δημοτική Αρχή Αργιθέας , επίσης,να πρωτοστατήσει μαζί με όλους τους Αιρετούς ώστε να στραφούν τα φώτα της επικαιρότητας στην υποβαθμισμένη οδικά ορεινή περιοχή μας.
– Να υπάρξει ειδική ζωντανή συνεδρίαση ΔΣ στα Βραγκιανά για όλα τα θέματα που σχετίζονται με την Τοπική Ανάπτυξη και Δημογραφική Τόνωση.
– Η Αργιθεα ,η κοιλάδα Αχελώου είναι πηγή ζωής για ολόκληρο τον Θεσσαλικό Κάμπο…..Οι εκκρεμότητες πρέπει να κλείσουν το συντομότερο!
* Άλλως , υπάρχουν και προσφυγές προς τα αρμόδια Ευρωπαϊκά όργανα….
– Πολιτική είναι η αέναη προσπάθεια για βελτίωση των όρων ζωής των πολιτών ,η δημοκρατική συνεργασία και αντιπαράθεση …..ο λόγος και ο αντίλογος!
Δεν αρκούν οι …. δημόσιες σχέσεις…..οι εναγκαλισμοί….οι χαιρετούρες….
* Οι χωματόδρομοι κάκιστης βατότητας ,το επικίνδυνο οδόστρωμα κεντρικών δρόμων δεν τιμούν την ισχυρή κεντροβαρή Περιφέρεια Θεσσαλίας ,ούτε τη Χώρα μας .
* Έχουμε αναφαίρετο δικαίωμα στην ασφαλή προσβασιμότητα και τακτική ανθρώπινη συγκοινωνία!
|V. Αποτελεί υποχρέωση όλων των Εξουσιών με βάση τις Ευρωπαϊκές συνθήκες η εδαφική κοινωνική οικονομική και ψηφιακή Συνοχή και  σύγκλιση των Ορεινών Απόμακρων- με δημογραφικά αρνητικά χαρακτηριστικά- περιοχών της ΕΕ.
[ Άρθρο 174 επ.Συνθήκηςγια Λειτουργία ΕΕ].
– Η Ορεινή Αργιθέα ,η αδικημένη Δυτική Θεσσαλία ,είναι ισότιμα μέλη της ισχυρής Θεσσαλίας!
* Ο Ιούνιος 2020 είναι κρίσιμος μήνας για παραγωγή έργων και επενδύσεων στην οικονομικά πληγείσα περιοχή της κοιλάδας Αχελώου!
V. Έχουμε γράψει : Είναι η ώρα του Υπουργού Υποδομών – του Περιφερειάρχη και Αντιπεριφερειάρχη .
Όλες οι Υπηρεσίες οφείλουν να επιταχύνουν τη δράση τους…..
Χωρίς αναβλητικότητα….. αντίθετα: Με εργατικότητα και νέες ταχύτητες!
* Φίλοι όλοι…. Φιλτάτη η Αλήθεια και η Ορεινη Πατρίδα…..


*Δημήτρης Παπακώστας

Αιρετός ΤΑ 1991-2019/ Συντονιστής Δικτύου “ΠΑΤΡΙ.Δ.Α”Αχελώου Θεσσαλίας.

9 Ιουνίου 2020



Total
0
Shares
Previous Article
teva

Δ. Τρικκαίων: Με sms και ραντεβού η διανομή τροφίμων μέσω ΤΕΒΑ

Next Article
STITHAIO

Ενισχύει την σήμανση και αντικαθιστά στηθαία ασφαλείας στο οδικό δίκτυο της Π.Ε. Καρδίτσας η Περιφέρεια Θεσσαλίας

Related Posts

Τεχνικό άρθρο για το Φράγμα Πύλης Τρικάλων
Διαβάστε περισσότερα

Τεχνικό άρθρο για το Φράγμα Πύλης Τρικάλων

Περισσότερες από δύο φορές, θα το γέμιζε ο “Πορταϊκός Ποταμός”, μειώνοντας κατά 74 εκατομμύρια m3, περίπου, την πλημμύρα του κάμπου της “Θεσσαλίας”