Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Ερώτηση στη Βουλή για τη φοίτηση των μαθητών Ρομά

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ  ΒΟΥΛΗ ΤΗΣ  ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΚΑΤΣΑΒΡΙΑ – ΣΙΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ  ΜΑΘΗΤΩΝ  ΡΟΜΑ.

Επίκαιρη ερώτηση για την εκπαίδευση των Ρομά κατέθεσε η βουλευτής Καρδίτσας κ. Χρυσούλα Κατσαβριά Σιωροπούλου προς τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Νίκο Φίλη.

Αφορμή στάθηκε το Πλαίσιο των νέων αλλαγών στην υποχρεωτική εκπαίδευση καθώς και ο κοινωνικός αποκλεισμός των Ελλήνων Ρομά  που αποτελεί  μια αναπόφευκτη πραγματικότητα εδώ και χρόνια. Η de facto γκετοποίησή τους λειτουργεί ως ένας από τους κύριους λόγους που οδηγεί τα περισσότερα μέλη αυτής της ομάδας να συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό σύστημα κατά ένα χαμηλό ποσοστό από το μέσο όρο του πληθυσμού. Επισημαίνεται επίσης η αναγκαιότητα εξειδικευμένου και καταρτισμένου εκπαιδευτικού προσωπικού καθώς και η δημιουργία κινήτρων για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης της κ Κατσαβριά Σιωροπούλου,  έτσι όπως κατατέθηκε στην Βουλή έχει ως εξής:

Προς: Τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Φοίτηση στις βαθμίδες εκπαίδευσης των μαθητών Ρομά»

Ο κοινωνικός αποκλεισμός και η περιθωριοποίηση είναι η σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι Έλληνες Ρομά, φαινόμενο που συναντάται και στην Ευρώπη. Η γκετοποίηση λειτουργεί ως ένας από τους κύριους λόγους χαμηλού ποσοστού συμμετοχής τους στην ευημερία, την κοινωνική ασφάλιση και το εκπαιδευτικό σύστημα σε σχέση με το μέσο όρο του πληθυσμού.

  1. Επειδή πρέπει ν’ αντιμετωπιστεί το μείζον πρόβλημα αναλφαβητισμού παιδιών και γονέων των κοινοτήτων Ρομ και να μειωθεί η σχολική διαρροή των Τσιγγανόπουλων σε όλες τις σχολικές βαθμίδες.
  2. Επειδή, στο Πλαίσιο των νέων αλλαγών στην υποχρεωτική εκπαίδευση, απαιτείται σχεδιασμός και για την εκπαιδευτική και κοινωνική ένταξη των Ρομά με  την συναίνεση και αποδοχή τους.
  3. Επειδή είναι αναγκαία η ύπαρξη εξειδικευμένου και καταρτισμένου εκπαιδευτικού προσωπικού  όπως καθορίζεται και αναγνωρίζεται στα πλαίσια της διαπολιτισμικής αγωγής-εκπαίδευσης και εκπαιδευτικής διαδικασίας μάθησης.
  4. Επειδή η εισαγωγή μαθητών Ρομά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που σήμερα  είναι ανύπαρκτη, θ’ αποτελέσει ισχυρό κίνητρο για την συστηματική φοίτησή τους σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και θα μειώσει την αίσθηση της σχολικής και κοινωνικής αποτυχίας.

Ερωτάται ο Αρμόδιος Υπουργός:

  1. Πως συγκροτείται η πολιτική του Υπουργείου για την εκπαίδευση των Ρομά

και την κατάρτιση  εξειδικευμένων εκπαιδευτικών;

  1. Προτίθεται το υπουργείο να προωθήσει ειδική ρύθμιση για την εισαγωγή των Ρομά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με ποσοστό εισαγωγής όπως σε άλλες ομάδες πληθυσμού;

Η ερωτώσα βουλευτής:

Χρυσούλα Κατσαβριά – Σιωροπούλου




Total
0
Shares
Previous Article

Χρήστος Σιμορέλης: «Αντιπολίτευση, χωρίς πρόταση»

Next Article

Κώστας Τσιάρας: Στέλνουμε σήμα κινδύνου για τον ευτελισμό των κοινοβουλευτικών διαδικασιών