Τσίγκας Μουζάκι Καρδίτσας

Δήμος Τρικκαίων: Ανάγκη βελτίωσης του εγχειρήματος του e-politis

Την ανάγκη βελτίωσης του εγχειρήματος του e-politis, καθώς και κάθε παρόμοιου εγχειρήματος, πρωτοποριακού στην Ελλάδα, τόνισε ο Δήμαρχος Τρικκαίων κ Δημήτρης Παπαστεργίου, στη σημερινή ημερίδα παρουσίασής του.

Κυρίως, στάθηκε σε δύο σημεία: το ένα, η επισήμανση, να μη χαθούν κι άλλα χρήματα, όπως συνέβη στο παρελθόν, σε έργα που δεν χρησιμοποιούνται πια στην ψηφιακή μας εποχή, παρ’ ότι υλοποιήθηκαν ακριβώς για αυτή την εποχή. Το δεύτερο, η βελτίωση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας συμμετοχικής δημοκρατίας που ο Δήμος Τρικκαίων εφαρμόζει πρώτος σε όλη τη χώρα. Συγκεκριμένα, ο κ. Παπαστεργίου, με δεδομένη τη γνώση από τη λειτουργία των Δήμων και ως πρόεδρος της Επιτροπής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας της ΚΕΔΕ, κατέθεσε προτάσεις που βελτιώνουν την ευχρηστία της πλατφόρμας σε σχέση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την υπό ανακατασκευή ιστοσελίδα του Δήμου.

Εξάλλου. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα, που είναι εν μέρει το επόμενο βήμα τής – επίσης για πρώτη φορά στη Ελλάδα – e-dialogos του Δήμου Τρικκαίων, παρουσιάστηκε σε εκπροσώπους των τεσσάρων άλλων Δήμων που μετέχουν στην πράξη: Λαρισαίων, Βόλου, Καρδίτσας, Κατερίνης.

e-politis_1

Η ημερίδα
Πρόκειται για το έργο «Παροχή Ψηφιακών Υπηρεσιών Ενίσχυσης της Διαφάνειας και Συμμετοχής του Πολίτη σε Διαδημοτικό Επίπεδο» που υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ψηφιακή Σύγκλιση. Συνοοπτική παρουσίαση έκανε ο κ. Λιβ. Σταυρόπουλος, ο κ. Θαν. Καμέας ανέλυσε δραστηριότητες του έργου, ενώ σε ερωτήσεις απάντησαν οι κ. Κ. Νάσιας και Δ. Βλάχος. Παρέστησαν, επίσης, στελέχη του Δήμου Τρικκαίων από διάφορες υπηρεσίες, καθώς εμπλέκονται με την υλοποίηση του έργου.

Τι είναι
Το έργο αυτό ουσιαστικά επεκτείνει και ισχυροποιεί την ηλεκτρονική συμμετοχική δημοκρατία. Η νέα εποχή χρειάζεται πολίτες που θα μπορούν να εκφέρουν γνώμη, που θα λαμβάνεται υπ’ όψιν από ον κάθε Δήμο και, κυρίως, θα δημιουργεί κοινότητες και ενεργείς διαδικασίες. Ετσι, η μία πλατφόρμα εξειδικεύεται στη συνέχεια σε πέντε διαφορετικές, που αναπτύσσονται ίδιες σε κάθε Δήμο.

Οι υπηρεσίες αυτές είναι:
Εισερχόμενος κάποιος στη σχετική ιστοσελίδα (θα ανακοινωθεί την ερχόμενη εβδομάδα, η ακριβής ημερομηνία και διεύθυνση), θα μπορεί να χρησιμοποιεί τις εξής υπηρεσίες:

1. Υπηρεσίες Διαβούλευσης
– Εφαρμογή ηλεκτρονικής ψηφοφορίας – έρευνας
Αποτελούμενο από αναλυτικά ερωτηματολόγια ερωτήσεων επιλογής ή / και ελεύθερου κειμένου, οργανωμένων σε θεματικές ενότητες και διερευνούν τις απόψεις των πολιτών απέναντι σε πολιτικές και δράσεις των Δήμων.
– Εφαρμογή δημόσιου διαλόγου
Τα Φόρουμ είναι ένα πολύ σημαντικό ηλεκτρονικό εργαλείο διαλόγου, καθώς αποτελούν έναν ανοιχτό χώρο διατύπωσης απόψεων. Είναι ταξινομημένα σε θεματικές κατηγορίες, κάτω από τις οποίες δημιουργούνται νέα θέματα συζήτησης.

2. Υπηρεσίες Δημοσκοπήσεων
– Πρόκειται για ερωτήματα με εναλλακτικές αλληλοαποκλειόμενες απαντήσεις που τρέχουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και τα αποτελέσματά τους είναι διαρκώς ανοιχτά σε όλους.
– Η εφαρμογή βοηθά τη Δημοτική Αρχή είτε να εντοπίσει τα θέματα που ενδιαφέρουν περισσότερο (και έτσι να γίνει επιλογή θέματος προς διαβούλευση), είτε για να καταγράψει την άποψη τους πάνω σε πολιτική που σκοπεύει να εφαρμόσει ή έχει ήδη εφαρμόσει.

3. Υπηρεσίες e-Συμμετοχικού Προϋπολογισμού
– Αποτελεί μια διαδικασία συμμετοχής των πολιτών στη λήψη αποφάσεων που σχετίζονται με τους στόχους και την κατανομή των δημοσίων επενδύσεων σε τοπικό επίπεδο.
– Αφορά τις προτάσεις του, η οποία αναπτύσσεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με στόχο να καταρτιστεί μια πρόταση Προϋπολογισμού για το επόμενο έτος διαχείρισης, που θα έχει ως βάση τα αιτήματα των πολιτών.
– Δίνει στους κατοίκους να αποφασίζουν τις θεματικές προτεραιότητες των επενδύσεων και τα επιμέρους έργα που θα υλοποιηθούν σ’ ολόκληρη την πόλη, αλλά και το γεγονός ότι μέσω αυτής της συλλογικής διαδικασίας οι πολίτες διαμορφώνουν μία έννοια των «κοινών αγαθών» για την πόλη τους.
– Είναι ένα εργαλείο που επιβάλλει μεγαλύτερη διαφάνεια στη διοίκηση και τον έλεγχο των δημόσιων οικονομικών πόρων, ενώ επιπλέον συμβάλλει με προοδευτικό τρόπο στη δημιουργία μίας νέας μορφής συνυπευθυνότητας των πολιτών.

Η διαδικασία της Διαβούλευσης είναι μια δημοκρατική και δομημένη διαδικασία διαλόγου στην οποία η κάθε φάση έχει μια συγκεκριμένη χρονική διάρκεια, ενώ ο πολίτης έχει ταυτόχρονα τη δυνατότητα να ενημερώνεται για τα θέματα που θα συζητηθούν.

Με απλά λόγια…
Σε πρώτη φάση ο Δήμος θα θέσει κάποια θέματα που θεωρεί σημαντικά για να συζητηθούν και αυτά θα τεθούν σε ψηφοφορία ώστε οι πολίτες να διαλέξουν εκείνα που θεωρούν πιο σημαντικά. Στη συνέχεια, αυτά που επιλέξανε οι πολίτες θα τεθούν σε «δημόσια διαβούλευση»:
– πρώτα με ανοιχτή συζήτηση στο e-forum
– μετέπειτα με ερωτηματολόγια που θα συμπληρώσουν οι πολίτες
– τέλος, με τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου όπου θα μπορούν να παρέμβουν μέσω e-mail

4. Υπηρεσίες Κοινωνικής Δικτύωσης
– Υποστηρίζει τη συμμετοχή των πολιτών σε ηλεκτρονικές κοινότητες οι οποίες δημιουργούνται για την βέλτιστη συμμετοχή και αξιολόγηση μιας διαβούλευσης ή για άλλα κοινά θέματα που ενδιαφέρουν τους πολίτες.
– Κάθε εγγεγραμμένος χρήστης δημιουργήσει το προσωπικό του προφίλ μέσα από μια αυτόνομη και πλήρως διαχειρίσιμη ιστοσελίδα, η οποία είναι όμοια με αυτή των δημοφιλών ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook).
– Παρέχει λειτουργία ανταλλαγής απόψεων, όπου οι χρήστες της θα μπορούν να συμμετέχουν σε διάφορες «Περιοχές Διαλόγου», στις οποίες θα γίνονται συζητήσεις πάνω σε διαφορετικά και διακριτά θεματικά πεδία.

5. Υπηρεσίες Τηλεδιάσκεψης
– Τηλεδιάσκεψη Μεταξύ των Τοπικών Συμβουλίων με Δυνατότητα Αμφίδρομης Επικοινωνίας
– Real Time Video & Mobile Streaming του Δημοτικού Συμβουλίου στους Χρήστες – Πολίτες όπου διατίθεται ο απαραίτητος εξοπλισμός.




Total
0
Shares
Previous Article

ΤΕΙ Θεσσαλίας: Ημερίδα για τα αποτελέσματα του έργου «AGROCLIMA»

Next Article

Περιφέρεια Θεσσαλίας: Εκδηλώσεις για τον Εορτασμό της Εθνικής Επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940